בית של יצירה

$(function(){setImageBanner('86e38997-488e-44d6-8dc8-de956771358a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

האמנית אהובה סיסו מגן גרה בעיר העתיקה בבאר שבע והפכה את הבית שלה גם לסטודיו לאומנות אליו היא מזמינה תלמידים ללמוד ולהכיר את עולם היצירה. בראיון ל'באר שבע נט' היא מספרת על המקום של הציור בחייה, על השילוב בין החיים הפרטיים לסטודיו תחת קורת גג אחת ועל החלומות הגדולים

צילום פרטי

הוריה של אהובה הגיעו לבאר שבע אי שם בשנת 1948, היו מוותיקי העיר וכאן היא גם נולדה. כיום בגיל 63 היא לגמרי מגדירה את בירת הנגב כבית שלה ואף גרה בבית הוריה בעיר העתיקה, בו היא מנהלת במקביל את הסטודיו שלה לאומנות ומשלבת בין החיים הפרטיים שלה לבין העבודה והתשוקה שלה ליצירה.

"הבית שאני גרה בו זה הבית בו נולדתי, אני ממשיכה את המסורת של ההורים שלי כאן בבאר שבע. עבורי זה בית של יצירה, אני גרה כאן וזה לא מפריע לי ללמד פה אומנות וליצור כאן", סיפרה אהובה סיסו מגן ל'באר שבע נט', "יש לי פטיו יפיפייה וחצר גדולה, יצרתי כאן אווירה נהדרת לבוא ללמוד פה". אהובה הוכשרה כמורה לאומנות בתחילת דרכה ואף עבדה במשרד החינוך, אך הבינה שהיא מעדיפה ללמד את התחום במסגרת פרטנית. "אני מאמינה שלימוד האומנות נעשה בצורה טובה יותר בקבוצות קטנות ולא בכיתות גדולות. יש לי גם ילדים וגם מבוגרים כתלמידים, אני גם מציירת ומוכרת את הציורים שלי".

צילום פרטי

באיזה שלב בחיים התחלת לעסוק בעולם האומנות? זה משהו שהחל אצלך בילדות?

"עוד בתור ילדה הייתי בוועדת קישוט, תמיד היה לי כישרון לצייר מגיל צעיר. זה משהו שהוא כל הזמן היה איתי. הלכתי ללמוד אומנות בגלל שחשבתי שיש לי את הכיוון ורציתי ללמוד כמה שיותר ולהעמיק בתחום. אני די נאמנה לקלאסיקה בעולם האומנות ומביאה בעיקר את הצבע לציורים שלי. היו גם שלוש שנים בהן הייתי מורה, ניהלתי גם מכללה גדולה ועסקתי בתחום הפקת האירועים. עבדתי גם בדברים אחרים כדי להתפרנס וכעת אני לקראת הפנסיה ורוצה לבנות את המקום האישי שלי כאמנית עצמאית".

מה את הכי אוהבת ליצור? מה התשוקה שלך?

"בעיקר ציורי צבע, אני מציירת ציורים בקנבאסים בצבע, מפסלת המון בעיסת נייר. את התריסים בפטיו שלי צבעתי בעצמי, ההשראה שלי בצבעים, לצייר דברים שנראים אחרת למתבונן. זה הכל עניין של מה אתה כאמן וכבן אדם רואה כהשראה, בדרך כלל אני מקבלת השראה מפרחים, מדמויות מעניינות וצבעוניות. לפני ארבע שנים עשיתי תערוכה שנקראת 'עוצמה נשית' שעסקה בנשים אפריקניות והיא התארחה במכללת סמי שמעון. כיום הרעיון שלי זה פשוט ליצור מהסטודיו בבית וללמד אומנות".

האם הקהל הבאר שבעי מתחבר וצורך אומנות?

"הבאר שבעים אוהבים אומנות אבל לא רצים לקנות, אז אני חושבת שהשליחות הזו שאני מביאה ביצירה באומנות היא חשובה. לחנך ילדים, נערים ומבוגרים ליצור אומנות זה חשוב. יש אמנים בבאר שבע אבל לא מספיק, אני רוצה שהסטודיו שלי ימשוך עוד אנשים לאמנות שיש כאן בעיר העתיקה, ראוי שתהיה יותר חשיפה לתחום הזה בעיר".

 צילום פרטי

אמנם מדובר בביתה הפרטי אבל אהובה רואה בסטודיו שנמצא בו כמקום עלייה לרגל לאמנים ואנשים שמעוניינים להכיר וללמוד על העולם הזה. "אני מייצרת הכל כאן, זה חלק מהייחודיות של המקום. כל מי שנכנס לכאן מדבר על קארמה מיוחדת שיש פה, זה לא בית ספר או חוג, זו פעילות קצת שונה בה אתם יכולים פשוט לבוא וליצור", מוסיפה אהובה, "כל אחד מקבל תשומת לב אישית ויכול להתפתח בהתאם ליכולות שלו".

ספרי על השילוב של העבודה עם הבית, של האמנות עם החיים הפרטיים?

"אני חיה לבד, הבת שלי כבר בוגרת ומתגוררת במרכז, אז מהבחינה הזו אין בעיה. אני לא מרגישה שיש פה חדירה לפרטיות שלי ואין לי בעיה לנהל את הסטודיו במקביל לחיים שלי, דווקא נוח לי שזה המקום שלי. אני מארחת את התלמידים בצורה שלווה ויוצרת אינטראקציה נוחה איתם, מלמדת אותם ציור, עיסת נייר, שזירת פרחים, רישום ועוד. גם מבחינה כלכלית אם הייתי שוכרת סטודיו זה מצריך גם עלויות גבוהות לתפעול המקום וזה לא תמיד פשוט כעצמאית. אז במודל הזה שהסטודיו נמצא בבית אני לא לוקחת סיכונים כלכליים".

צילום פרטי

איך עברה עלייך הקורונה בתור בעלת עסק עצמאי?

"קודם כל בתקופה הזו אני גם עבדתי בחצי משרה כמנהלת רכש במפעל בכדי לקבל הכנסה נוספת, במקביל לעבודה בסטודיו כעצמאית. גם קיבלתי מענקים מהמדינה וזה עזר לי ללא ספק, בלי המענקים היה מאוד קשה להתפרנס. בקורונה לא היו הרבה תלמידים אבל דווקא בסבב הראשון של הקורונה הייתה הצלחה במכירת הציורים והיצירות שלי, אנשים רכשו אומנות וזה גם עזר לי בתקופה הזו".

אז מה החלומות שלך להמשך?

"אני מרגישה שאני חיה את החלום ועושה מה שאני אוהבת, החלום הוא ישנו. מה שכן הלוואי והייתי יכולה להתפרנס רק מהאומנות וממה שאני אוהבת ולעשות בעיקר אומנות. חלום נוסף שיש לי שלא קשור לעולם האומנות זה לראות את אפריקה, גם בתערוכה על נשים שעשיתי התחברתי לעולם הזה. הייתי וטיילתי בעולם אבל אני רוצה לראות שם משהו אותנטי ומרגש".

Ahuva Magen Art

צילום פרטי

 צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0f6f2718-34c0-4005-88ab-ad7d4bce7a4b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה