ביחו הגדול "מודה על הזכות לשמח ולהצחיק"

$(function(){setImageBanner('6c17ec36-d894-4783-a361-995aa223b5a6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

עוד מגיל צעיר הייתה לו זיקה לבמה, אחרי עבודה קשה ולימודי משחק החל לקבל אביחי כהן תפקידי תיאטרון מובילים ואף פתח חברת הפקות עצמאית. עם הקורונה הכל נעצר והוא נאלץ להמציא עצמו מחדש- הפעם כדמות הילדים 'ביחו הגדול- יודע הכל!'. בראיון הוא מספר: "חשוב לי להנחיל תכנים חינוכיים לילדים ולשמח אותם"

ביחו הגדול | קרדיט רן יוסף

אם יש לכם ילדים קטנים סביר להניח שהם כבר מכירים את הדמות הצבעונית, החייכנית והחינוכית שנכנסה לאחרונה לחיינו. מדובר ב'ביחו הגדול- יודע הכל!' דמות ילדים אותה מגלם אביחי כהן השחקן הבאר שבעי. בראיון ל'באר שבע נט' סיפר אביחי על האהבה לבמה והדרך שעבר כדי להגיע לתיאטרון, על הקורונה ששמה סטופ לקריירה ואיתה הצורך בלהמציא עצמו מחדש כדמות ילדים חינוכית.

אביחי בן ה-36 אהב מגיל צעיר את הבמה ותמיד היה בפרונט, זה גם מה שהוביל אותו בסיום השירות הצבאי לנסוע לאילת ולעבוד בצוותי בידור בבתי המלון בעיר הדרומית. "תמיד הייתה לי זיקה לבמה והתחלתי להופיע, בהופעות באילת קיבלתי את הכינוי 'ביחו הגדול' בגלל הביצועים על הבמה", סיפר אביחי ל'באר שבע נט'. בהמשך הדרך הוא ניסה להתקבל לבית הספר למשחק כדי להתפתח מקצועית בתחום אך לא התקבל. "אמרו שאני לא מספיק בשל, אז חזרתי לאילת והמשכתי להתאמן, לא התייאשתי ואחרי שנה ניגשתי שוב", הפעם אביחי התקבל והחל את לימודיו בגודמן בית הספר למשחק כאן בבאר שבע. לאט לאט הוא החל לקטוף תפקידים בתיאטרון, היה חלק מ'אנסמבל עיט' בתיאטרון הפרינג', הופיע ברחבי הארץ עם המופע שיצר 'מלודיה והרמוניה' ובמקביל הקים חברת הפקות עצמאית.

אביחי כהן. קרדיט: מתן תורג'מן

ואז הגיעה הקורונה

"פתאום הגיעה הקורונה והכל נעצר, גם בתיאטרון וגם בפעילות של חברת ההפקות. פתאום אין אופק, אין תאריך סיום ואני, נשוי ואבא לשני ילדים, נמצא בחוסר וודאות", נזכר אביחי, "במקביל ראיתי את הבת שלי רואה סרטונים ביוטיוב כל הזמן בסגר הראשון, בל"ג בעומר נפגשנו עם חברים ורציתי לעשות פעילות שתהיה מעניינת לילדים אז החלטתי להתחפש וללמד אותם על החג. הילדים היו מרותקים, הם התלהבו וזה היה מדהים. זוג חברים ניגש אליי בסיום ואמר לי שאני חייב לעשות תכנית שמסבירה לילדים על העולם, וככה נולדה הדמות 'ביחו הגדול'".

אביחי שם לעצמו את המחשבה הזו בראש והבין שעם המצב והעולם שנכנס להולד בימי הקורונה, זו ההזדמנות שלו להמציא את עצמו מחדש. "כבר היה לי שם, 'ביחו הגדול', הבנתי שאני יודע הכל ומשם זה נולד", מספר אביחי, "כדי להניע את ההפקה של הסרטונים והדמות הייתי צריך לחפש הכנסה אז בלילות עבדתי בתחנת דלק, אני לא מתבייש להגיד את זה, הייתי חייב להביא אוכל הביתה וגם כסף כדי להפיק את התכנית. אז כתבתי תסריט, הכנתי סקיצה ראשונה ומשם זה התחיל לרוץ". 

ביחו הגדול | צילום: רותם קיש

אם עדיין לא הכרתם, ביחו הגדול הינה דמות חינוכית, צבעונית, מקפיצה וחייכנית המלמדת את הילדים באופן ויזואלי אותיות, מספרים והמון מילים שהם נתקלים בהן במהלך היום יום, בבית, בגן החיות, בלונה פארק או בסתם עוד טיול בגן השעשועים ובנוסף בנושאים חשובים כגון בטיחות בחשמל, כיבוי אש ועוד המון תכנים חשובים. הדמות מעשירה את הידע הכללי שלהם בהגשה נעימה והכי חשוב חינוכית במיוחד באמצעות סרטוני יוטיוב מיוחדים ותוכלו למצוא אותו גם בפייסבוק או האינסטגרם. "הדמות מאוד נעימה ואינטראקטיבית. מישהו אמר לי שיש לה הילה שמושכת את הילדים... אין ספק שביחו הגדול כאן כדי להישאר", מוסיף אביחי. 

ביחו הגדול | קרדיט רן יוסף

אתה שמח שיצאת לדרך הזו?

"כן אני כרגע בפול פאוור עם ביחו, אני אוהב לעשות את זה. אני רואה אנשים שהולכים לעבודה שלא נהנים ממנה וזה מתסכל, אז אני מקווה שאלוהים ייתן לי את האופציה להמשיך לעשות מה שאני אוהב ולהתפרנס בכבוד. בנוסף חברת ההפקות קיימת ותחזור כמובן לעשייה".

איך התגובות עד כה של ילדים ומשפחות?

"וואו, זה פרח וצבר תאוצה מטורפת, ילדים מתאהבים ושולחים לי סרטונים וזה מדהים אותי, אני הולך ברחוב וילדים מזהים אותי. זה מרגש אותי כל פעם מחדש! התכנים הם חינוכיים וערכיים, אני לוקח נושא שיעניין את הילדה שלי ועל זה כותב טקסט ובונה תוכן איכותי. התוכן מתאים בעיקר לילדים בגילאי גן עד כיתות א'-ג'. גם ההורים מפרגנים, הם יודעים שהילדים שלהם צופים ומשכילים תוך כדי ולומדים דברים חינוכיים".

 

ממשיך לשמח את ילדי ישראל

לאורך הריאיון אביחי מדגיש עד כמה הוא שמח על הדרך החדשה בה הוא בחר, "מבחינתי המצאתי את עצמי מחדש בתקופת הקורונה. אתה מבין פתאום שזאת שליחות לכל דבר ואתה צריך להוות דוגמא אישית ואין דבר יותר משמח מזה. אני מודה כל יום ליושב במרומים שנתן לי את הזכות לשמח ולהצחיק אנשים", מוסיף אביחי.

גם בתקופת הסגר דאג ביחו הגדול להמשיך ולשמח את כל הילדים ואף הגיע לביקור בית אצל חלקם. אביחי מספר: "זה היה פשוט מרגש, עבור הילד כאשר כוכב הילדים "יוצא" מהטלוויזיה או המסך ומגיע עד אליו זו חוויה מדהימה. ילדים ציירו לי ציורים, נתנו לי מתנות, שולחים לי סרטונים וזה כיף גדול".

אז מה החלום הגדול של ביחו הגדול?

"החלום זה להיות על הבמות הכי גדולות, להמשיך ולהנחיל את התכנים החינוכיים שאני דוגל בהם לכל הילדים, להגיע לכל בית ולהמשיך להעביר את האני מאמין שלי לילדי ישראל. אולי בהמשך גם להגיע למשפחות שנמצאות בחו"ל, אפשר היום להגיע לכולם גם ממרחק וזה היופי".

ביחו הגדול. מתוך אלבום אישי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5b3d0efa-c22a-4bcc-9e08-e715ca69cc8d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה