את מושב רדיה הכרתם?

$(function(){setImageBanner('756fa681-7cc9-4741-aa44-a68f6c21b939','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הוא לחם במבצע צוק איתן, למד במכינה לרפואה אבל תמיד בערו בו הרצון לכתוב והאהבה לספרים. במשך שלוש שנים עבד אלירן מימון על כתיבת ספרו הראשון 'רדיה' אשר יצא לאור לאחרונה בתקופת הקורונה. הכירו את הסופר הבאר שבעי המתחיל

הוא קרא ספרים מגיל צעיר ותמיד אהב את העולם הזה, כאשר בגיל שש עשרה קרא לראשונה את ספרי 'הארי פוטר' והתאהב. "אחרי שסיימתי את כל שבעת הספרים, התפתח בי צורך עז לפתוח את המחשב ולהתחיל לכתוב, פשוט לזרוק רעיונות על הדף. בגיל 18 במשך שנתיים כתבתי ספר ומחזה למגירה שעד היום נותרו שם", סיפר ל'באר שבע נט' אלירן מימון, "במהלך מכינה לרפואה שעשיתי בשנת 2017, ישבתי בפארק שכונתי בעיר ובעודי לומד למבחן, צץ לי רעיון לספר חדש. ושוב במשך שנה זרקתי רעיונות לדף עד שהבנתי שיש לי משהו שעשוי להיות טוב והחלטתי לשבת ולכתוב את הספר והפעם גם להוציא אותו לאור".

אלירן מימון, הוא יליד באר שבע, בן 28. שימש כקצין לוחם בצה"ל, לחם במבצע צוק איתן והשתחרר לאחר שבע שנים בתור מ"פ בדרגת סרן. בעת שחרורו החל לעבוד בעיריית באר שבע בתור יועץ לסגן ראש העיר ועבר בהצלחה מכינה לרפואה. כיום אלירן לומד ביולוגיה וגם סופר מתחיל שהוציא לאחרונה את ספרו הראשון 'רדיה' דרך הוצאת 'ספרי ניב', אותו כתב במשך שלוש שנים.

למה בחרת לכתוב דווקא ספר מתח? תמיד התחברת לז'אנר הזה של הספרים?

"למען האמת אני מתחבר לשני ז'אנרים, מתח ופנטזיה. ובמהלך חיי כשקראתי ספרי מתח כמו 'נערה עם קעקוע של דרקון' ו'כבשה שחורה', ידעתי שיום אחד גם אני אכתוב ספר מתח".

ספר בקצרה את עלילה הספר "רדיה", מאיפה ההשראה לסיפור?

"העלילה של 'רדיה' מתרחשת במושב דמיוני בארץ בשם 'רדיה' אשר ייסד אדם אסולין, בחור צעיר בן שלושים וחמש. אדם פיתח פטנט ייחודי בדבורים שבעזרת הנדסה גנטית מסוגלות להריח רק סוג אחד של פרח וכך להפוך את ייצור הדבש ליעיל ואיכותי יותר. על בסיס פטנט זה הוא מקים מפעל במושב שמייצר צנצנות דבש, המוצר נמכר במיליונים ברחבי ישראל והופך את המושב לאחד מהעשירים בארץ. אך יחד עם ההצלחה מגיעות הצרות ואדם מבין שעברו המפוקפק עומד להתגלות והוא עושה הכל כדי לקבור אותו עמוק באדמה ומכאן הכל מתחיל להסתבך והדמויות מוצאות את עצמן בסיטואציות שמעולם לא חשבו שיהיו בהן ובסוף זה נגמר בדם, הרבה דם. ההשראה לספר ליוותה אותי לכל אורך כתיבתו, בשלוש השנים בהן כתבתי, טסתי ברחבי העולם ופגשתי אנשים רבים אשר היוו לי להשראה ולמוזה".

 

 רדיה, מאת אלירן מימון

רק מקריאת תקציר הספר אפשר להרגיש את המתח שסובב את העלילה ב'רדיה', מתח שישאיר אתכם דרוכים ומלאי סקרנות לכל אורכו: "בכביש המחבר בין צומת עציונה למושב רדיה עקף אותה אמבולנס במהירות. הסירנות שהפעיל ייללו, ואורן האדום העז חתך את אפרוריות השמיים. הסינסתזיה התעוררה ותמר חשה תחושת סכנה וגופה עבר למצב הישרדותי: ליבה האיץ פעימותיו, אישוניה התרחבו ושריריה התכווצו. היא אחזה בחוזקה בהגה. משהו קרה. היא לחצה על דוושת הגז והרכב טס קדימה

​תמר החנתה את רכבה מול ביתו של אדם במושב ונכנסה פנימה. הבית היה ריק. היא פתחה במהירות את הדלת הצדדית המובילה למוסך וגילתה שהג'יפ לא עומד בחניה. קריאות חזקות עלו ממקום סמוך, מפירות את השקט האופייני למושב בשעת הבוקר המוקדמת. היא יצאה מהבית והתחילה לרוץ לכיוון מגדל המים הישן, עדיין לא יודעת שמה שהיא הולכת לגלות ישנה את חייה לתמיד. היא כבר לא הציירת מברלין".

 

איך זה להוציא ספר בזמן הקורונה?

"זו בהחלט הייתה בעיה וחשבתי הרבה איך אני מנווט את ההוצאה של 'רדיה' לאור בתקופה האחרונה. לכן לבינתיים החלטתי שאני לא רוצה להכניס את הספר לחנויות הספרים משום שיש סכנת סגר שמרחפת מעלינו כל הזמן והחנויות יהיו סגורות. לכן פתחתי אתר אינטרנט לספר וניתן לרכוש דרכו בצורה פשוטה ובפלטפורמה מאובטחת בשיתוף עם חברת ישראכארד ולקבל את הספר במשלוח עד הבית. אני מקווה שבעתיד אכניס אותו גם לחנויות הספרים".

איך התגובות עד כה מהמשפחה והחברים? מהקהל הבאר שבעי?

"המשפחה והחברים תמכו בי לאורך כל הדרך ובמהלך הכתיבה נתתי לאנשים שקרובים אלי לקרוא חלק מהפרקים ולקבל מהם פידבקים רבים ולאחר שהספר יצא לאור, הם ידעו לחגוג זאת היטב. בתור יליד העיר , אם יש מישהו שאני משתוקק שיקרא את 'רדיה', זה העיניים הבאר שבעיות. אמנם הספר יצא לאור לפני שבוע אבל בינתיים התגובות מתושבי העיר שכבר קיבלו את 'רדיה' מפרגנות ותומכות ואני מקווה שכמה שיותר יחשפו לספר".

 

מעוניינים לקרוא את 'רדיה'? פרטים בלינק

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7e6a9360-cdf6-4fe2-aea9-2c5dd093bef6','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה