"אפשר ללמוד הכל על אדם דרך כתב היד שלו- חוץ מהעתיד"

$(function(){setImageBanner('43d84f0d-4725-4543-936c-eb470b11452e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אחרי משבר משפחתי שחוותה בתור ילדה, החלה לפתע ד"ר בתיה כהן קרויטורו מבאר שבע לזהות אינפורמציות באמצעות ניתוח כתבי יד. את התחביב היא הפכה למקצוע וכיום היא אחת הגרפולוגיות המוערכות בארץ. בראיון ל'באר שבע נט' היא מספרת על תחילת הדרך, על הסיפורים המיוחדים שגילתה באמצעות הגרפולוגיה ביניהם ניתוח כתב היד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל החלום שלה לשלב את העיסוק שלה במאבק באלימות כלפי ילדים

"כשהייתי נערה אבא שלי נפטר ומאותו רגע התחלתי פתאום לראות המון אינפורמציות בכתב יד, הייתי אז בכיתה ח'. התחלתי לראות תמונות של כל מיני דברים שקשורים באנשים שהראו לי את כתב היד שלהם, כמובן שאלתי אותם אם מה שאני חושבת זה נכון והם אמרו לי שכן. אז בהתחלה עסקתי בזה בתור תחביב, ובהמשך אחרי הצבא פתחתי עסק בתחום הגרפולוגיה", כך סיפרה ל'באר שבע נט' ד"ר בתיה כהן קרויטורו.

הורים שמוטרדים מבני הזוג של ילדיהם, מעסיקים שרוצים לדעת את רמת האמינות של עובדים פוטנציאליים, סיוע בתיקים משפטיים ועוד. ד"ר כהן קרויטורו חוותה הכל במסגרת עבודתה כגרפולוגית שצברה 40 שנות ניסיון בתחום, והסיפורים שאליהם נחשפה באמצעות עולם ניתוח כתב היד לא ישאירו גם אתכם אדישים.

ד"ר בתיה כהן קרויטורו. צילום צביקה אלוש

"בזמנו התחלתי לעבוד במכון אבחון, שם נתנו לי לנתח למשל כתבי יד של עובדות בנק כדי לבדוק יושר ונאמנות", סיפרה ד"ר כהן קרויטורו, "עבדתי עם המון מוסדות בנוגע לקבלה לעבודה. לדוגמה פעם אחת אמרתי למנהל לראיין מועמדים ולהשאיר את עשרת הטובים ביותר, אמרתי לו שלפי הניתוח שעשיתי הכי טוב זה מועמד איקס אבל ברשימה שלהם הוא היה אולי מקום עשירי. הייתי בהלם כי כתב היד שלו היה מבריק, אז אמרתי למעסיק לקרוא למועמד לכתוב בפניו ובסוף מסתבר שזה היה כתב אחר, הוא זייף את כתב היד שלו כדי להתקבל לעבודה".

ד"ר כהן קרויטורו נולדה בבאר שבע וכיום גרה במיתר, יש לה חמש בנות ושני נכדים. היא מוכרת כאחת הגרפולוגיות המוערכות והמקצועיות ביותר בארץ, לאחר ניסיון ומיומנות של למעלה מ-40 שנה בתחום. היא עשתה תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בפסיכולוגיה. המכון לפסיכו-גרפולוגיה יישומית שבראשותו עומדת ד"ר כהן קרויטורו, עדה מומחית מטעם בתי המשפט השונים בארץ, מספק שרות למשפטנים, לעורכי דין ומערכת המשפט. כיום היא עובדת כפסיכולוגית וגרפולוגית כאשר התמחותה היא בתחום האבחון ובטיפולים קצרי מועד בנושאי: חרדות, יחסי אובייקט, ילדים נוער ומבוגר בסיכון, זוגיות, הכוונה מקצועית מזווית טיפולית והעצמה אישית. "עבדתי בכמה חברות כולל רדיו דרום בהן בחנו את כתב היד של העובדים, בזכות הגרפולוגיה עשינו בהן סדר וכתוצאה מכך הן צמחו בטירוף, היו כאלה שפוטרו או קודמו, כאלה שפרחו בארגון בהתאם להמלצה. ארגונים מאוד נעזרים בניתוח כתב יד".

מה אפשר ללמוד על אדם מכתב היד שלו?

"מבחינתי אפשר ללמוד על אדם הכל דרך כתב היד שלו, על קשרים עם אחים, קשרים מיניים, על מחלות, על משפחה ועל אופי. הכל חוץ מאשר על העתיד. הייתה לי תכנית רדיו ועלה מישהו לשידור. לא יודעת למה אבל אמרתי לו שיש לו בעיה בבלוטת התריס, זה מה שהרגשתי, הוא כמובן אמר שזה לא נכון דיברנו על דברים אחרים ושבוע אחר כך הוא עלה שוב לשידור ואמר שמסתבר שזה היה נכון".

ספרי על כתב היד של ביבי ושרה נתניהו

"העבירו לי את כתב היד של ביבי ולא אמרו לי של מי זה, עשיתי ניתוח מדויק בטירוף. על כתב היד של שרה אני יכולה להגיד שהוא בעייתי. מכתב היד של ביבי אפשר היה לראות שמדובר בבן אדם גאון. אין דבר שהוא לא יודע ולא מבין או קולט, לא ראיתי כתב יד כזה, יש לו ידע בהרבה נושאים ותחומים הוא בעל אינטואיציות מבריקות, כריזמטי ומנהיג. זה ניתוח שעשיתי לכתב היד לפני שידעתי במי מדובר".

אם כן ד"ר כהן קרויטרו אכן ניתחה את כתב ידו של ראש הממשלה, וכמו שסיפרה לא ידעה שמדובר בו בעת ביצוע הניתוח. "מדובר באדם עוצמתי נמרץ בטוח בעל חשיבה עצמאית בלתי קונבנציונלית. אדם בעל ראיה נדירה ויוצאת דופן מערכתית, לכן קיימת יכולת מצוינת לקבל החלטות נכונות. קשה להיות אדישים אליו או שמאוד אוהבים מעריכים ומעריצים או ששונאים אותו", היא כתבה בין היתר בניתוח שלה, "פועל בביטחון אינו חושש לפעול ולא חשוב לו כיצד הוא נתפס בעני הזולת. פועל באופן דיסקרטי מחתרתי כדי להשיג תוצאות בשטח. הכותב בונה מהלכים באופן מבוקר מחושב מדויק, אינו פועל בשום מצב באימפולסיביות או בחוסר שיקול דעת. אדם עם יכולת להוציא יש מאין בכל מצב נתון ובלתי אפשרי".

 ד"ר בתיה כהן קרויטורו. צילום צביקה אלוש

מה הסיפור הכי מעניין או מוזר שאנשים ביקשו לבדוק אצלך?

"היה לי מקרה לפני הרבה שנים של זוג הורים שהגיעו מירושלים, משפחה דתית, הם אמרו שהבת שלהם בת 28 ויש לה חבר והיא רוצה להתחתן. בשבילם זה היה גיל מאוחר לחתונה... הם הראו לי את כתב היד ואמרתי להם שאני מצטערת אבל הכתב שלו ממש בעייתי ומדובר בחולה נפש, אמרו שלא יכול להיות אבל הם יגידו לבת שלהם. הם אמרו לה אבל היא אמרה שהיא אוהבת אותו ותתחתן איתו. חצי שני אחרי שהם התחתנו הוא התאשפז בבית חולים פסיכיאטרי... יש גם הרבה אנשים שמפקפקים בכלי הזה אבל זה רק בגלל שלא מכירים אותו. זה לא מיסטיקה או אמונה מיוחדת, זה ניתוח מדעי".

מה החלום הבא שלך בתחום הגרפולוגיה?

"אני רוצה להקים סטארט-אפ באמצעותו נוכל לאתר הורים מזניחים ומתעללים בילדים באמצעות שילוב הגרפולוגיה ובינה מלאכותית. ליצור תוכנה שתוכל לפענח דפוסים שליליים בכתב יד של אנשים כדי להילחם בתופעת האלימות כלפי ילדים. את התוכנה נמכור לבתי חולים וגופי רווחה וכך אם יש להם חשש כלשהוא, הם יוכלו לסרוק את כתב היד ולזהות דפוסים כאלה. אני עובדת על זה כעת באמצעות מכון חרוב באוניברסיטה העברית שעוסק בהכשרה ובמחקר בתחום של ילדים נפגעי התעללות והזנחה. אני מקווה שנוכל להמשיך ולקדם את זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3acf4ba1-2154-48c9-864e-5c7244711999','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה