אני יובל המבולבל של המרוקאים

$(function(){setImageBanner('265a543a-55a3-4746-ac25-76ec35cd6044','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

לא משנה אם אתם מרוקאים או פולנים, בטוח כבר נתקלתם בסרטון ששבר את הרשת, שבו רואים את הריאיון של מירי רגב אצל אופירה וברקוביץ מתקיים הפעם בדיבוב מרוקאי אסלי, שעשה המדובב המרוקאי הנערץ והכי מצחיק ברשת, פיני פרץ, באותנטיות מופלאה ומדויקת, כאילו השניים באמת מתווכחים במרוקאית, כולל פינוק לכל מי שלא דובר השפה בצורת כתוביות בעברית, רק כדי שכולם יבינו ויצחקו מהסאטירה שבה מירי רגב כועסת על ברקו ומטיחה בו במרוקאית כביכול, שהוא לא יהיה מאמן נבחרת ישראל. איך אומרים גאון במרוקו?

צילום פרטי

זה הזמן להכיר מקרוב את מי שגרם לכך שהסרטון המדובב של רגב וברקוביץ, שגרר מעל מיליון צפיות, יעלה לו את הרף עם דף פייסבוק ציבורי שכבר עבר את ה100 אלף  עוקבים, שאהבו ושיתפו את מאות הדיבובים, שערך ותרגם לכל מה שחם ברשת, מקטעי תוכניות ריאליטי, סרטונים ועד מתיחות: פיני פרץ (43) מרוקאי גאה, שגדל במשפחה מרוקאית באר שבעית שהטמיעה בו את החומרים הכי טובים לסאטירה הומוריסטית, והביא לערך מוסף שבו אפשר להתגלגל מצחוק קורע לב ולסתות גם אם אתה לא דובר את השפה – יש תרגום לעברית!

קריירת הדיבובים החלה לפני כשמונה שנים לערך, כשפיני ישב עם כמה חברים בבית ובטלוויזיה שידרו קטע מתוך הסרט פינוקיו. חבר אמר לו בנונשלנטיות שאולי יעשה חיקוי של פינוקיו במרוקאית ופיני נענה לדרישה, שהוביל לכך שכל החברים שם  נקרעים מצחוק עד דמעות ולא תנין. מזל שהחבר גם הבין שיש פה פוטנציאל שיתופי לרייטינג שובר מוסכמות, צילם אותו והעלה מיד לפייסבוק "הוא העלה את הסרטון ותוך זמן קצר היו קרוב לחצי מיליון צפיות" מספר פיני "ואז מלא חברים התחילו להטריד אותו שיצלם אותי שוב.  אז פעם אחת עשיתי לכיפה אדומה, אחר כך לילדים את בוב הבנאי ואז כל האנשים כבר עברו לראות אותי בעמוד שלי. רצו את המקור "

 

איך עולה  לך רעיון את מה לדובב?

 "בא לי בהברקה. אני מחפש דברים חמים ברשת, שיכולים לפגוע חזק בתחום המרוקאי. כל האח הגדול יצא ענק. היה קטע עם זהבה בן ,שהבן שלה בא לבקר אותה, זה היה מאוד ויראלי לעצמו, ראיתי את המקור ואמרתי לעצמי שלקטע שבו זהבה בן, שהיא גם ככה מרוקאית וחלק מהמילים שהיא אמרה במרוקאית כמו כפרה ושימדורה - ניתן לזה עיבוד משלי. הלכתי לאולפן, דיבבתי את שתי הדמויות, שילבתי עריכה, תרגום ויצא מדהים. אלפי צפיות"

ואתה עושה הכל לבד או יש לך שותף מרוקאי?

"עושה הכל לבד, זה מה שמייחד אותי. זה נהיה מאוד מקצועי, אני כבר משקיע, עושה עריכה, מגיע אולפן, אחראי קול, סאונד. מה שמייחד אותי בכל הקטע של הדיבובים שאני עושה הכל לבד, אין שותף, חשיבה, עריכה, ושיתוף -הכל לבדי. גם צד הטכני וגם המקצועי. כמו שעשיתי דיבוב לסרט 'שרק', ארבע דמויות דיבבתי, החמור, הסוס, הילד ואת כולם אני עשיתי לבדי, כי יש כאלה שישר יחשבו שיש פה ארבעה מדובבים".

מה היה שוס מבחינתך?

"בנוסף לסרטון של רגב וברקוביץ, שבזכותו ראיינו אותי 'בצינור לילה' שהוביל להתארח הרבה אצל גיא לרר, מה שעבר מעל מיליון  צפיות היה גם מתיחה שעשיתי לאמא ריימונד ,שכולם שמכירים מהרשת, כשנכנסתי בתור חתן מרוקאי, ביקשתי את היד של הבת שלה ואמרתי לה שאני סוחר סמים במרוקו ולוקח אותה  לשם. היא רצתה לקרוא למשטרה. זה קטע הורס, הכל מתורגם לעברית. צולם בשלוש מצלמות נסתרות, הכל אמיתי לגמרי".

 

פיני פרץ (43) גרוש פלוס שניים, מתגורר כיום בחולון, אבל עד לפני שבע שנים הוא היה חי בבאר שבע, גדל במשפחה מרוקאית טיפוסית וחמה עם שבעה אחים ואחיות, ופיני, בן הזקונים האחרון של הבית, קיבל את כל הצעצועים של האחים בירושה "בן זקונים במשפחה מרוקאית זו חוויה בפני עצמה" צוחק "את מקבלת את כל הצעצועים של האחים, בובות בלי ראש, מכוניות בלי גלגלים, כל הריג'קטים עברו מהאחים שלי ואיך שאתה גדל שם זה הולך אחריך כל החיים, אפילו נסעתי למרוקו כשהייתי ילד. יש לי חוויות ילדות מבית סבא וסבתא שנשארים בי עד היום ולקחתי את זה לכיוון ההומור".

אבל  פיני לא רק מצחיק, הוא גם  מלומד, שלמד בתיכון מקיף ד' ועבר ללימודי תואר הנדסאי אלקטרוניקה ועד תואר ראשון בטלוויזיה וקולנוע, במכללת ספיר, שלקח את הצד המצחיק שבו לקריירה נוספת, אבל צדדית.

איזה ילד היית?

"הייתי ילד מצחיק, תמיד הייתי הליצן של החבר'ה, מצחיק עם הומור מבריק ושנון, אבל לקחתי את העניין של מרוקאי מהבית והמשכתי להתמיד וזה מה שאני עושה היום, סטנד אפ מרוקאי, הופעות באירועים פרטיים, ימי הולדת של מרוקאים ומי שמבין את השפה זה שוס בשבילו. אני היובל המבולבל של העדה המרוקאית, שמביאים אותו למרוקאים כדי לשמח אותם, למרות שיצא שגם צברים הזמינו אותי להופעה".

איך אתה יודע מה מצחיק אותך ומה יצחיק אחרים?

"זה תחום שאני יצרתי באופן מקורי ובלעדי. עושה דמויות קומיות, חוויות ילדות בשפה המרוקאית, מתרגם שירים בהומור למרוקאית וכל מ שקשור לתחום המרוקאי אני נוגע בו. אם אני רואה  סיטואציות שמצחיקות אותי או חמות ברשת, אני יודע שהדיבוב יצליח. מרוקאים שמבינים את השפה נקרעים מצחוק ותדעי שיש הרבה אשכנזים וצברים שעוקבים אחריי, כי אני עושה תרגומים בעברית אז זה פונה לקהל יעד נוסף. מי שלא מבין מילה קורא את התרגומים וזה מצחיק אותם".

מתפרנסים מזה?

"ביום יום אני מתעסק במצלמות אבטחה, הדיבובים זה לא מקור, אבל בזכותו אני גם מופיע פעמיים בחודש ואני מאוד רוצה למנף את זה ולהגיע למקומות גבוהים".

לאיזה גובה אתה רוצה להגיע?

"השמים הם הגבול, אני רוצה להופיע מול מלך מרוקו. כולם אומרים אני בישלתי לו, הכנתי לו ואני רוצה להופיע מולו".

יש לך קווים אדומים?

"אני פחות מתחבר להומור פוליטי ,כי הרבה אנשים אומרים לי תעשה דיבוב לפוליטיקאים, אבל אני פחות מתחבר ולא משנה הסיטואציה, כי זה סתם גורם לבעיות".

 צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f0118158-d52e-4cd5-8529-a8e21a32b458','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה