"אנחנו שוברות את הסטיגמה שרוגבי זה לא ספורט נשי"

$(function(){setImageBanner('91dbe5e2-12c1-4ece-b5c2-5be1d260d4aa','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

לכבוד שבוע האישה, קפטנית קבוצת הרוגבי "יעלות באר שבע" סתיו פינטהוס מספרת בראיון ל'באר שבע נט' על האהבה למשחק וניפוץ הסטיגמות, למה בעיניה הרוגבי חוגג את הגוף הנשי, על ההשפעה של הספורט על יתר התחומים ואיך משלבים לימודי רפואה, אימוני רוגבי ונגינה בסקסופון?

יום האישה אותו ציינו אתמול כבר מזמן הפך לשבוע האישה שחוגג העצמה נשית. לכן זו הזדמנות מצוינת להכיר עוד ועוד נשים באר שבעיות שמוכיחות ששום דבר לא יכול לעצור אותן. הפעם נכיר לכם את סתיו פינטהוס, קפטנית קבוצת הרוגבי "יעלות באר שבע", שמעבר להתמדה וההשקעה בקבוצה ובאימונים היא גם סטודנטית לרפואה בשנה הרביעית ואפילו מוצאת זמן לנגן בסקסופון ברטון בזמנה הפנוי. סתיו בת 26, עלתה לארץ במקור מקנדה וחיה בבאר שבע בארבע השנים האחרונות במסגרת לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון.

קודם כל ספרי איך את מוצאת זמן להכל?

"אני חושבת שזה פשוט עניין של רצון, אני יודעת שאני רוצה לעשות ספורט ולנגן במהלך החיים שלי אז אני פשוט מחליטה שזה משהו חשוב ומנסה להפוך את זה להרגל ולהכניס את זה לתוך החיים שלי. חשוב לי לשמור על אורח חיים בריא אז בכל מצב הייתי מתאמנת לפחות פעיים בשבוע, אז אני פשוט עושה את זה עם הקבוצה. בעיני הכל בראש, זה הופך להרגל ולחלק משגרת החיים ואז אין בעיה להצליח לעשות הכל".

ואיך בכלל שמעת על הקבוצה? מה גרם לך להצטרף?

"לפני כמה שנים עשיתי סמסטר בטכניון ומישהי מהפקולטה שם סיפרה לי על קבוצת רוגבי שיש להן אז באתי לכמה אימונים וזה היה ממש מגניב! אהבתי את זה כי זה משלב הרבה דברים כיפיים במשחק, אם זה הקונטקט, ריצה וההזדמנות להוציא אגרסיות... שיחקתי שם חצי שנה וכששמעתי שנפתחה קבוצה בבאר שבע הצטרפתי".

סתיו פינטהוס, צילום פרטי

סיפרנו לכם בעבר על קבוצת הרוגבי נשים של באר שבע אשר הוקמה בסוף 2019 על ידי המאמנת שירי שפרי ואף אירחה כאן בעיר טורניר רוגבי ארצי. "יעלות באר שבע" משחקת כיום תחת אס"א בן גוריון ומשתתפת בליגת הרוגבי הארצית. "יעלות באר שבע" מתאמנות פעמיים בשבוע בימים שני ורביעי ואחת לחודש יש טורניר בו מתקיימים המשחקים עם יתר הקבוצות. בקבוצה משחקות מגוון של נשים, חלקן סטודנטיות וישנה אף שחקנית שהיא גם אמא לארבעה ילדים. "כל אישה מעל גיל 18 יכולה לשחק אצלנו, יש אצלנו גם נשים בגילאי ה-30... אנחנו גם יוצאות ומבלות יחד ואם הקבוצה תגדל זה רק יעזור להרים את ענף הרוגבי בעיר", מןסיפה סתיו, "אנחנו ממש נשמח אם יש נשים שמעוניינות ואוהבות לשחק שיבואו לנסות ויצטרפו אלינו. אל תחשבו על הסטיגמה שזה ספורט קשה או של גברים".

הרבה פעמים ספורט כמו רוגבי, פוטבול או כדורגל נתפסים באמת כספורט גברי. זה משהו שחשוב לך לשנות? את חווה תגובות לגבי זה מהסביבה כשמגלים שאת שחקנית רוגבי?

"כן יש תגובות וזה באמת מפתיע אנשים הרבה פעמים, לצערי זה לפעמים גם מרתיע נשים שאנחנו מנסות לגייס ואנחנו רוצות לשבור את הסטיגמה שרוגבי זה לא ספורט נשי. הרבה פעמים מלמדים נשים שספורט אינדיבודואלי נועד לשפר ביצועים או לטפח את המראה והגוף שלנו, אבל ברוגבי השחקניות לא צריכות להתאים לסטריאוטיפ של אתלטית רזה או חטובה. יש מקום לנשים עם כל מבנה גוף שהוא, זה ספורט שחוגג את דימוי הגוף הנשי. אם מישהי לדוגמה עם מבנה גוף גדול תגיע לשחק ספורט אחר אולי יזלזלו בה ולא יבינו מה היא עושה, אבל ברוגבי זה דווקא הופך ליתרון. בנות ברוגבי לא מפחדות להשתמש בכוח".

יעלות באר שבע, צילום פרטי

את מרגישה שהרוגבי והספורט הוא כלי להעצמה נשית וחיזוק הדימוי העצמי?

"כן לגמרי, זה מאוד מעצים לראות מה הגוף שלנו מסוגל לעשות, אנחנו משחקות וחוזרות אחרי אימון או משחק עם סימנים כחולים הביתה אבל זה מראה שכל אחת יכולה להיכנס לתאקל ולא יקרה כלום... זה רק גורם לי לרצות לחזק את עצמי, לעבוד יותר קשה בחדר כושר כדי לעזור לקבוצה. אני רוצה שנשים לא יחשבו על הסטיגמה שזה ספורט קשה ומתאים רק לגברים, אלא דווקא יבינו שזה יכול לחדד ולעזור גם בתחומים אחרים בחיים. אם אני רצה עם הכדור ואני צריכה כבר לחשוב על הצעד הבא שלי, זה עוזר לי ללמוד לחשוב תוך כדי תנועה, תחת לחץ ואני מרגישה שאני מסגלת לעצמי כישורים שעוזרים לי בחיים בכלל. חשוב לי גם להגיד שרוגבי זה ענף שמקבל את כולן וכולם, גם בנות מהקהילה הגאה למשל, הקבוצה כאן מכילה ותומכת ונשמח שעוד נשים יצטרפו אלינו".

לסיכום, מה תרצי לאחל לכל הבאר שבעיות ליום האישה?

"אני מאחלת שכל אחת תדע להעריך את עצמה ואת הגוף שלה. שכולן ילמדו לאהוב את הגוף שלהן ולראות אותו לא כמשהו שקיים כדי שאחרים יסתכלו עליו אלא כדי לתפקד, לזוז ולרוץ ופשוט ליהנות".

 

"יעלות באר שבע" בפייסבוק

יעלות באר שבע, צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c92c4de9-bec9-4e78-aa17-172ba2065145','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה