אלוף העולם: הכירו את הג'ודאי ניר אבלסון בן ה-12 מבאר שבע שנמצא על הרצף האוטיסטי אבל לא נותן למגבלה לעצור אותו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a5840088-5b03-4260-892a-b8d54f137db6','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a5840088-5b03-4260-892a-b8d54f137db6','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

הוא הוכתר כאלוף העולם בתחרות הג'ודו העולמית לילדים על הרצף האוטיסטי רק באפריל האחרון, השתתף במכביה וכבר זכה בשלל תחרויות ארציות- והוא רק בן 12. ניר אבלסון מבאר שבע מאובחן עם אוטיזם בתפקוד גבוה אבל מבחינתו המגבלה לא משחקת תפקיד, הוא רק מסתכל קדימה לעבר החלום להיות אלוף אולימפי ופשוט רוצה להמשיך ליהנות מהג'ודו

"גם אדם עם נכות, קוגניטיבית או פיזית, יכול להתגבר עליה ולהגיע להישגים אם רק יהיה לו את הרצון ויהיה מי שיאמין בו"- את המסר הזה דאג לשתף איתנו ניר אבלסון, נער בן 12 מבאר שבע, ג'ודאי בר הישגים ואלוף העולם בתחרות הבינלאומית של איגוד ה-Special Olympics שנערכה לפני מספר חודשים. וזוהי לגמרי דרך החיים של ניר, כשהוא מצא בג'ודו מקום מפלט, מקום של שמחה ודרך ביטוי, מקום שמאפשר לו להוציא את הצדדים הטובים ביותר שלו ולהביא גאווה עצומה לעיר באר שבע ולמדינה כולה, ובעיקר גאווה לעצמו.

ניר עולה בשנה הקרובה לכיתה ז' בבי"ס רוטמן אשל הנשיא. את בית הספר היסודי הוא סיים כמצטיין, זכה באליפות הג'ודו הארצית לנערים על הרצף האוטיסטי, לאחר מכן ייצג את המדינה בתחרות הבינלאומית בה כאמור זכה גם כן ואף השתתף במכביה שנערכה לאחרונה. ניר גם מאובחן עם אוטיזם ונמצא על הספקטרום בתפקוד גבוה, אך לרגע לא מרגיש שזה מכשול.

"אז יש מישהו אחד שהוא אוטיסט ומישהו אחר עם פגם גנטי כתוצאה מתסמונת דאון... כל אלה לא אמורים למנוע ולא מונעים להביא הישגים. גם אדם עם נכות, קוגניטיבית או פיזית, יכול להתגבר עליה"

ניר אבלסון. קרדיט צילום: יאיר אבלסון

אתה ג'ודאי מצליח- מה משך אותך לעולם הג'ודו? למה אתה אוהב את הספורט הזה?

"זה ספורט שמשלב הרבה דברים, למשל צריך להשתמש במחשבה ובו זמנית בכוח. אבל צריך לדעת לנצל את הכוח, לדעת מתי לפעול, לזהות את הטיימינג המתאים לזה. זה מחייב הרבה מאוד חשיבה ובו זמנית מחייב טקטיקה ולהתאים את עצמך ליריב כדי לנצח. זה מה שמושך אותי בג'ודו, כי זה הופך את זה ליותר מעניין, בתוספת לעובדה שאי אפשר לדעת מה יקרה בקרב אף פעם, זה יוצר עוד יותר עניין ורצון. אני התחלתי בחוג בגיל קטן, בגיל 9 עברתי למועדון אחר ושם הצטרפתי גם לנבחרת הג'ודו. השתתפתי בתחרות קטנה במודיעין ומשם לאט לאט התקדמתי לתחרויות ארציות ואליפות ישראל. בשנה שעברה הצטרפתי לנבחרת הג'ודו של הספיישל אולימפיקס".

כמה פעמים אתה מתאמן בשבוע? מה הכי כיף באימונים?

"מתאמן ארבעה ימים בשבוע והחלק הכי כיף זה הקרבות והתרגולים שזה דבר מאוד מעניין. גם בחלק של התרגולים עצמם הרבה פעמים מנסים וריאציות חדשות בקרב וזה מעסיק את המוח. ומה שכיף זה הקרבות עצמם שזה החלק שכל אחד שמתעסק בג'ודו מחכה לו".

ייצגת את ישראל בתחרות הג'ודו העולמית בהולנד וזכית במקום הראשון, גם במכביה. ובהמשך תשתתף בתחרויות נוספות- אתה שמח על ההישגים שלך? איך הרגשת כשזכית בתחרויות?

"אני מאוד שמח על ההישגים, באליפות העולם בהולנד כשניצחתי את הקרב הייתי באופוריה, ירדתי מהמזרן וחיבקתי את המאמן שלי. זו הייתה אופוריה גם בגלל העובדה שמאותו רגע נחשבתי לאלוף עולם וזה ניצחון ותמיד כיף לנצח. מאוד ריגש אותי גם כשהייתי על הפודיום, להניף את דגל ישראל על הפודיום זה אחד הרגעים הכי מרגשים שיש בתחרות. זו הייתה תחושה מדהימה".

איך התחושות שלך לפני העלייה למזרון לפני הקרב? יש התרגשות?

"לפני כל קרב יש התרגשות, הריכוז מבחינתי זה החלק העיקרי. יש פעמים שאני רועד מהתרגשות... אבל יש לי את הדרכים להרגיע את הלחץ וההתרגשות. אני תמיד מרוכז בביצועים שלי בקרב, מנסה להשתיק את קולות הרקע ומתעסק בביצועים בקרב ובהוראות מהמאמן. אחר כך כשאני צופה בקרבות בבית בוידיאו אני מתעסק במה שמעבר, באותו רגע אני משתדל כמה שיותר להתעסק בקרב עצמו".

 ניר אבלסון. קרדיט צילום: יאיר אבלסון

גם בשנה הקרובה, לצד ההשקעה בלימודים, ימשיך ניר להתמיד בג'ודו ולהתכונן לתחרויות הקרובות מתוך מטרה להצליח ולהגיע גם לאולימפיאדה ביוני הבא בברלין. "מתוכננת לאוקטובר תחרות שתיערך בשוויץ, תחרות מאוד גדולה עם 15 מדינות שמשתתפות. ההישגים בתחרות הזו יקבעו באופן סופי מי יטוס בשנה הבאה ביוני לאולימפיאדה בברלין", מסביר ניר ל'באר שבע נט', "אני לא יכול להבטיח שום דבר כי בג'ודו שום דבר לא צפוי מראש... אבל כרגע עובדים על זה ואני מקווה שאחרי שוויץ אתחרה באולימפיאדה".

במקביל ניר ממשיך להתחרות בתחרויות הארציות כמו אליפות ישראל ותחרויות האיגוד שחשובות גם כן לדירוג שלו, ואף יוצא בקריאה לספונסרים שיסייעו לו ולחבריו להמשיך להתחרות ולייצג את המדינה: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהגיד שאנחנו מחפשים כרגע ספונסרים לנבחרת. הטיסות לספיישל אולימפיקס זה מאוד יקר, כי כל ספורטאי צריך גם מלווה אז זה עולה פי 2 ודורש יותר תקציבים, דבר שלצערנו אין מספיק. על הטיסה להולנד שהייתה ההורים שלי השתתפו ושילמו חלק ממנה כדי שזה יתקיים... אז אנחנו נשמח לספונסרים שירצו לעזור".

"להניף את דגל ישראל על הפודיום זה אחד הרגעים הכי מרגשים שיש. זו הייתה תחושה מדהימה"

ניר אבלסון ממשיך לייצג אותנו בכבוד. קרדיט צילום: יאיר אבלסון

אתה משתתף בתחרויות בינלאומיות ובכלל- אתה שמח על האפשרות להביא גאווה לעיר באר שבע?

"ברור, אני שמח על כל גאווה שהיא... יש לי גם גאווה בעצמי שזה דבר שמאוד מרגש וגם גאווה לעיר ולמדינה. זה מאוד מרגש, אני שמח על זה. עצם העובדה שאני מביא גאווה בכללי זה כבר כיף וזו תחושה מדהימה".

אתה מתחיל בקרוב את כיתה ז' בבית ספר חדש- אתה מתרגש לפתוח את שנת הלימודים החדשה בחטיבת ביניים?

"אני מאוד מתרגש מזה, מתרגש לפגוש חברים חדשים וללמוד בבית ספר חדש. זה בית ספר שאני וההורים מאוד רצינו אותו בתקופה הזו, ההורים שלי נלחמו בשבילו. אז אני אישית מאוד מתרגש מהעלייה לכיתה ז' ומקווה שתהיה שנה מוצלחת".

מה המסר שחשוב לך להגיד לכל הקוראים?

"אם יש משהו שהארגון ספיישל אולימפיקס מוכיח לכולם שבסופו של דבר מול כל מגבלה אפשר  להתמודד וכל מה שצריך זה מישהו שיאמין בך ואתה תאמין בעצמך ותרצה את זה. זה מה שהם עושים והמסר שהם מעבירים. אז יש מישהו אחד שהוא אוטיסט ומישהו אחר עם פגם גנטי כתוצאה מתסמונת דאון... כל אלה לא אמורים למנוע ולא מונעים להביא הישגים. גם אדם עם נכות, קוגניטיבית או פיזית, יכול להתגבר עליה ולהגיע להישגים אם רק יהיה לו את הרצון ואם יהיה מי שיאמין בו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('51f5c276-1e4e-4f83-bf89-a7ddac4055c0','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה