אישה בונה: סיפור הגשמתה של נטלי פרן מבאר שבע במימוש אהבתה לאישה ולהקמת חברה מצליחה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c4a2cb6a-7e5e-403c-9b3c-fb5fa915d59f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c4a2cb6a-7e5e-403c-9b3c-fb5fa915d59f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

נטלי פרן, בת 35, מבאר שבע, בעלים של חברת ספארו - חברה לפתרונות טכנולוגים ובניית אתרים, היא סיפור הצלחה של נחישות והתמדה ביכולת שלה להיות מי שהיא מבלי לפחד מאות קלון על מצחה. הן במישור האישי של החשיפה המינית שלה כאוהבת נשים (היום נשואה באושר לדניאל ואימא לבן ריו) והקושי לחיות בעיר שפחות היתה מקבלת, וגם בעובדה שהיא מצליחה לנהל חברה מצליחה ומקצועית. בדיוק כמו שאח שלה שכולנו מכירים, אסף פרן, מלכת הדראג (סלין לה דיווין) ומעצב אופנה, שכבר בצעירותם הבינו שהם חולקים את אותה רגישות לחשוף את האמת הפנימית שלהם.

צילום: פרטי

עוד כילדה הרגישה נטלי שהיא קצת אבודה בעולם של גדולים, שלא יודעים תמיד להכיל את האחר ואת הנטייה לאהוב אישה גם כשאת אישה בעצמך שחולמת להיות שלמה במה שהיא "לגדול בתור ילדה קצת אבודה בבאר שבע היה לא פשוט" משתפת נטלי "אני זוכרת שבמשך שנים התהלכתי עם הרגשות שלי ולא ידעתי מה לא טוב אצלי וזה גם אף פעם לא היה חד משמעי, כי תמיד הרגשתי משיכה לשני הצדדים ולא רק לצד אחד. הרגשתי שאני מקולקלת, ובתור ילדה שמנסה למצוא את עצמה מבחינה חברתית ובאופן אישי ואפילו בעולם עצמו שזה עדיין לא היה בסדר ומקובל לדבר על רגשות או מיניות שהיא לא בנורמה, ומה זה בכלל להיות גם וגם?" דו-מינית זה מושג שלמדתי המון המון שנים אחרי, אבל אני יכולה לסכם את הילדות שלי כטובה, תומכת, כן הייתי ילדה מקובלת, פעילה מאוד, ספורטאית אבל עמוד עמוק בפנים תמיד ידעתי שאני שונה ובעיקר הרגשתי רוב הזמן בודדה."

מתי התחלת להבין מי את באמת?

"בשנות העשרה כבר הבנתי מי אני, אבל עדיין זה הרגיש כמו ללכת עם אות קלון על המצח, לא רק מהמקום של המשפחה אלא גם מהמקום החברתי, הייתי שחקנית טניס ושם זה לא הרגיש חריג כי הקבלה של השונה הייתה אחרת, אבל מכל המסביב פחדתי. אני זוכרת שבפעם הראשונה שניסיתי לשתף את מה שאני מרגישה התשובה הייתה ״אז אם את גם וגם, למה פשוט לא לבחור בגברים?״, פה הבנתי שאני מדברת לקיר כי אין פה באמת את ההבנה שבנאדם כמוני לא מתאהב בהגדרה או בחיצוניות אלא במי שהבנאדם בפנים."

בעבר היה יותר קשה לצאת מהארון?

"חשוב להבין שלפני 20 שנה קהילת הלהט״ב הייתה רחוקה מלהיות בסדר, מקובלת, נוכחת בטלוויזיה בכל מקום, בטח ובטח של היו פוליטיקאים זמרים ושחקנים, אבל לאט לאט כשזה השתחרר פתאום הבנתי שהעולם הרבה יותר גדול מבאר שבע ובטח שיותר גדול מישראל. אז לכי תגדירי מי את כחצי אחד של העולם לא מקבל אותך וחצי שני לא יודע להגדיר אותך וגם אם כן הוא משייך אותך לסוג של בן אדם סוג ב׳, ככה הרגשתי!"

את מי שיתפת?

"שני האנשים הראשונים בחיי שהצלחתי לשתף אותם היו שרון ואסף אחותי ואחי, למרות שהם צעירים ממני היה לי עם מי לדבר. על אסף תמיד ידעתי, מאז ומתמיד היה לנו חיבור שידענו להרגיש אחד את השנייה וכתוצאה מזה יש לנו רגישות גדולה אחת כלפיי השני, אבל תמיד ידעתי ומן הסתם באופן אוטומטי כל חיי גוננתי עליו ודאגתי לו, ואין ספק שהיום אני כל כך גאה בו ובמה שהוא השיג בחיים, הוא לא נותן להגדרות ותגיות להגדיר את מי שהוא והוא ילד ואוו בעיניי. שרון להבדיל מזה היא בחורה שעובדת הרבה יותר עם הראש אבל יש לה את הלב הכי גדול בעולם, שרון תמיד קיבלה אותי כמו שאני, גם אם לא הבינה או הסכימה עם דברים מסוימים".

 עם דניאל והבן. צילום: פרטי

החלום שלה היה אז לצאת מהסביבה הקרובה ולחיות את החיים שלה באופן חופשי ובלי כל "השאלות המפגרות מסביב", לדבריה. כילדה הייתה בעיקר מוטרדת שלא היה לה זמן לחלום רחוק יותר, כי בתוך תוכה היא רק רצתה שיקבלו אותי כמו שהיא ולא לפי הנטייה המינית שלה".

המשפחה קיבלה אותך מהתחלה?

"המשפחה שלנו קיבלה את זה קצת קשה בהתחלה ואני יכולה לפרט עד מחר את הקושי שאני יודעת שקיים אצל הרבה משפחות, הם לא קיבלו את זה בהלם מוחלט, אבל זה עדיין היה לא פשוט בעיקר בעולם שזה כמעט לא קיים בו, ומה שכן קיים הופכים אותו למושא ללעג או למשהו חולה ומקולקל. אני כן יכולה ורוצה להתעסק בטוב ובזה  שזכיתי להורים מדהימים, שהיום אחרי דרך באמת לא כל כך קשה מקבלים אותי, את אסף ואת כל הקהילה בצורה מדהימה! "

אז ראיתי את ההבדלים בין הפתיחות של באר שבע לעומת תל אביב הליברלית?

"כשהיינו יוצאות בתל אביב הכל היה מותר, חשוף, אבל בבאר שבע הכל היה חשוך וכבוי. המקום היחיד שעוד יכולתי להיות אני היה מועדון "הפורום", שמאז ועד היום נתן במה לכל אחד לא משנה מי הוא ומה הוא, תמיד שהייתי יוצאת לשם הייתי מרגישה לכמה שעות שאני בכוכב אחר."

נטלי: "אני זוכרת שבגיל 18 חברות מהצבא לקחו אותי למסיבת נשים הראשונה שהייתי בה בתל אביב והייתי בשוק! פשוט בשוק! לא האמתי שאני נמצאת במועדון עם עוד מאות בנות סביבי שהן כמוני, לא ידעתי בכלל שיש כל כך הרבה, וזה בא מהתמימות שעוד הייתה בי, במסיבה הזו חטפתי התקף חרדה שלא עזב אותי המון זמן, הרגשתי חנוקהֿ הרגשתי שהכל נפל עליי בבת אחת ורציתי להסתלק משם, אבל אחרי כמה ימים זה עשה אותי מאושרת, ידעתי שאני לא לבד ושם התחיל השינוי שלי."

 עם האח אסף פרן. צילום: פרטי

ספרי לי על הקשר שלך עם  אחיך אסף, מלכת הדראג?

"יש כל מיני דמויות לאסף, דמויות שבסופו של דבר הן מכלול של אדם אחד ומדהים, סופר סופר מוכשר ואני חושבת שהוא אפילו לא יודע איך אני להמון מפורסמים, לקוחות בכל הגילאים, העיצובים והתלבושות שלו מככבים בארץ ובחו״ל, בתוכניות ראליטי וטלוויזיה וכמובן הדראגיסטיות! זה הוואו אפקט של אסף או סלין בשם הבמה שלו. אני יכולה להודות שבהתחלה לא הבנתי את זה בכלל ואפילו התנגדתי, אבל לאט לאט התחלתי לראות, להבין וללכת להופעות שלו ופשוט התאהבתי, בזמן שאסף פרח והיה חלוץ בתחומו בדרום תוכנית הטלוויזיה הפופולרית ״ מרוץ לדראג של רופול״ עלתה לאוויר,ובאופן מידי סחפה אנשים מכל העולם, מכל הסוגים ופשוט גרמה לכולם להתאהב ויותר מהכל להעריך את האומנות הזו שנקראת ״דראג״. היום כל כך גאה באסף ואני בכל הופעה שלו פשוט נופלת מהרגליים, הוא מדהים. וכמו שאני תמיד אומרת לכל החברות שלי, איך זה מרגיש שאחי יותר פצצה ממך?"

כיום היא נשואה לדניאל ("היא הבחירה בהכל בחיים שלי") ונטלי יכולה להגיד בלב מלא שאילולא היא - לא הייתה כיום נשואה, לא אימא וגם לא עוברת הריון. דניאל הייתה זו שהכניסה לה אור לחיים אחרי שנים ארוכות של חושך, בלבול, התהוללות וחיי לילה, בריחות לחו״ל, טעויות לצד למידה, התרכזות אך ורק בעצמי ובבניית הקריירה שלי ובכלל לא אשת משפחה. "כשהכרתי את דניאל הכל התחבר" שיתפה "פתאום הכל הפך להיות פשוט וטוב, ברור בעיקר. דניאל באמת הרעידה לי את האדמה שאני עומדת עליה ולימדה אותי לאהוב מחדש, היא חלק בלתי נפרד ממי שאני היום והיא ההחלטה לזה שרציתי להיות אמאבשורה התחתונה היא האישה הכי מדהימה, חזקה, מרשימה, חכמה ויפה בטירוף שיש לי בחיים וב4.4.2021 ילדנו את ריו הבן שלנו, האושר הכי גדול שיש בחיינו".

מתי התחלת להתעניין בתחום בניית אתרים, האם למדת את התחום ולמה בחרת בתחום?

"תמיד הייתי מחוברת לטכנולוגיה, עוד מהילדות, זה משך אותי בטירוף. אני זוכרת שאבא שלי קנה לנו את המחשב הראשון שלנו כל מה שעניין אותי זה היה להבין את הכל ופשוט למדתי הכל לבד. בניית האתרים זה תחום משני שאני עוסקת בו בחברה שלי, אבל בעיקר מתעסקת פתרונות וייעוץ טכנולוגי, שכמובן חלק מהנגזרת של זה הוא בניית אתרים".

ספרי לי על החברה שפיתחת

"אני אוהבת לתת לחברות פתרונות טכנולוגים שמשפרים את העסק שלהם מבחינה תדמיתית, כלכלית ושיווקית. אני לא מתעסקת בשיווק ופרסום, אבל אני כן מכינה קרקע יציבה על מנת שאנשי מקצוע מהתחום יוכלו לקחת את הכל לשלב הבא. הטכנווגיה זורמת לי בדם, לא אינסטגרם וטיקטוק שם אני בורה ולא רלוונטית, אלא הדברים הגדולים יותר, המערכות, החווית משתמש. שם אני פורחת".

 צילום: פרטי

ספרי לי על לקוחות שלך,  למי בנית אתר ומה חשוב לך לדעת כשאת מתחילה תהליך

"הלקוחות שלי מגוונים ממש, ספארו מתקרבת היום להשלמת עשרות פרויקטים בסדרי גודל שונים וכל זה בפרק זמן של שלוש שנים. יש לנו המון לקוחות שהם סטרטאפים, אתרי מכירות עולמיים ומקומיים, פרויקטים בתחום הפיננסים והקריפטו, תזונה וספורט, קהילה, הנדסה ועוד. אין תחום ספציפי, אנחנו שומעים את הצורך ובונים לו את הפתרון לפי תקציב, כוח אדם, זמן ויכולת".

לינק לאתר:www.wersparrow.com

ספרי לי מה הייחודיות שבך, איך את יודעת לבנות אתר מותאם ללקוח והאם עשית משהו מיוחד בעבר בתחום.

"אני חושבת שזה מאוד קשה להעיד על עצמך, אבל אני חושבת שלקח לי זמן על מנת לבחור את הדרך של החברה שלי. שרון אחותי היא חלק בלתי נפרד מהחברה, היא מנהלת את כל הפרויקטים בלי יוצא מן הכלל ויחד איתה עברנו המון חשיבה, ניסוי וטעייה ובעיקר למידה של איך אנחנו רוצות שהעסק הזה יראה ויעבוד."

במה אתם שונים מאחרים?

"קודם כל אנחנו לא חברה מעונבת שיושבת במגדל, אנחנו חברה קטנה שכל אחד עובד בה מהבית (תודות לקורונה)  ונפגשים אחת ל כשצריך. אני שמתי לב שעובד שמקבל משכורת גלובלית נוטה למין שיוט בעבודה, אני מתכוונת לזה שיש המון זמן בטלה, המון חוסר פרודוקטיביות, לחץ לחזור הבייתה ועוד.. ברור שיש לזה גם את היתרונות אבל כשעברנו לעבוד מהבית אני מתארת שגם המון מעסיקים אחרים התקשו מאוד לאמוד את תפוקת העבודה של העובדים שלהם, אז פה שרון ואני החלטנו שמהיום החברה לא מעסיקה אם לא צריך, אנחנו עובדות עם אותם אנשים על 80% מהפרויקטים אבל בשיטה של תשלום לפי פרויקטים, המשמעות היא שאתה בתור מתכנת, מעצב או בונה אתרים יכול לקחת על עצמך עוד ועוד פרויקטים ובעצם לקבוע את המשכורת החודשית שלך, וגם אם לא בא לך ואתה רוצה שקל בחודש זה גם בסדר."

מתי הבנתם שאתם הצלחה?

"פשוט תוך חודשים בום! כמעט כל מי שעבדנו איתו הכפיל את ההכנסה שלו ורמת התפוקה גדלה בצורה שאני ממש לא צפיתי. פתאום במקום להתעסק במה אוכלים בצהריים, או מתי נעשה ערב צוות, אנשים ממש עבדו וניצלו כל דקה שי שלהם ואלה שפחות זה גם בסדר כי פה כל אחד מקבל את מה שהוא רוצה ומה שמתאים לו! ואני יכולה להגיד שזה היה תהליך מדהים ואני רק רואה עוד ועוד עסקים בעיקר מהתחום עוברים לקונספט הזה."

מה החלום הגדול שלך?

"יש לי המון חלומות במישור העסקי, אבל באמת שבסופו של יום זה כלום, החלום האמיתי שלי הוא להיות שווה בין שווים, לקבל את ה״זכות״ להתחתן במדינה שבה אני חיה, במדינה שיודעת לקחת ממני כל מה שהיא רוצה אבל לא יכולה לתת לי זכויות בסיסיות, אני מאחלת את זה לי ולכל מי שמרגיש שונה, כי זה נורא לחיות ככה, זה נורא להסביר כל פעם מחדש את הזוגיות שלך, את למה ולמה וכמה.. אני כבר הפסקתי להתרגש, אבל אני הכי רוצה את זה בשביל כולם, שוויון!"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1720119f-e88f-462e-b573-c0d959d4af22','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה