אייל רביד, מנכ"ל רשת 'ויקטורי', שחתם על הסכם חסות עם הפועל באר שבע: "האוהדים יהנו השנה הרבה יותר מהעבר"

$(function(){setImageBanner('acf88583-8fdb-45ac-b8e7-64d2f858f0ff','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

ויקטורי לפועל: אחרי ששמענו שהפועל באר שבע חתמה על הסכם חסות ראשית עם רשת הסופרמרקטים “ויקטורי”, שבמסגרתה הקבוצה תיקרא מעתה הפועל "ויקטורי" באר שבע והלוגו יתנוסס על גבי חזית החולצה הרשמית, באוטובוס הקבוצה וגם במתחם האימונים - ערכנו ראיון אדום עם מנכ"ל הרשת, אייל רביד, אוהד שרוף של הקבוצה מאז גיל 6, שאומנם מעולם לא התגורר בבאר שבע, אבל הגשים חלום לעצמו, לקבוצה ולאוהדים עם חלום אחד נוסף: להניף את צלחת האליפות עוד השנה.

 אייל רביד. צילום: פרטי

אתם מכירים אותו כאייל רביד (54) מנכ"ל רשת 'ויקטורי' מאז 2005, כמנהל הכריזמטי, איש של אנשים, שמדבר בגובה העיניים ומרגיש תמיד שהוא בא מהעם ומבין את עמו, שתמיד זמין לכל מי שפונה אלו ברשתות החברתיות, עונה בוואטסאפ ועד הודעות פרטיות בפייסבוק, מגיב לכל שאלה או בקשה ("גם אם התגובה טובה או פחות"), מנהל כזה שמוכיח תמיד שהעובדים והספקים חשובים לו, לא פחות מהלקוחות ("בלי ההון האנושי הלקוחות לא יהיו מרוצים").

אז אם לא ידעתם, וכדאי שתתחילו לשנן - אייל רביד מעריץ מושבע של קבוצת הפועל באר שבע מאז גיל שש, כשאח שלו אבי (כיום שותפו לעסקים) לקח אותו לראות משחקים בעיר הדרומית, למרות שהם התגוררו בכלל בבת ים, ומאז הפועל באר שבע זו אהבה עמוקה בלבו. או ליתר דיוק: מאז המשחק אליפות הראשון בשנת 1974 ועד השנה הנוכחית 2022, אייל מודה שהוא כמעט ולא הפסיד משחק של הפועל, רק אם היה חולה מאוד לדבריו, והיום מגשים חלום כנותן חסות להפועל ויקטור באר שבע - סגירת מעגל של מגשימים.

רביד נשוי ואב לארבעה ילדים שנדבקו בחיידק של הפועל באר שבע שהגיח בתורשה מאבא אוהד. בילדותו התלווה תמיד לאחיו אבי בנסיעות לבאר שבע כדי לצפות במשחקים של הפועל באר שבע, ושם, כמה צפוי, התאהב באדומים. "היינו נוסעים למשחקים בימי שבת למשחק עצמו או נשארים בעיר מימי שישי" נזכר לאחור "גם היינו נוסעים למשחקי חוץ שלהם. בשנים האחרונות, מאז שאלונה ברקת הגיעה לבאר שבע, גם היינו טסים למשחקים באירופה ומלווים את הקבוצה בכל מקום בעולם".

נתחיל קודם בשאלה למה אחיך בחר בהפועל באר שבע?

"סיפורים של שנות ה70, השנים של מי שפעם הכיר את הפנתרים השחורים, כשהדודים שלנו אמרו לנו שאולי אנחנו מתגוררים בבת ים, שזה אומנם פחות פריפרייה, אבל אם אנחנו בקטע של לשרוף את המועדון אז למה לנסוע עד ירושלים? גם בבאר שבע שורפים את המועדון. יש לי משפחה בבאר שבע ובן דודי, צבי טל יוסף, היה מהנדס העיר במשך עשר שנים. המשפחה שלנו בבאר שבע תמיד אמרה לנו בואו לבאר שבע -  למה לנסוע למגרש אחר? אז התחלנו לנסוע".

זיכרון מהילדות?

"לא יכול לשכוח שחקני עבר כמו אברהם נומה וכמו שלום אביטן, שחקנים שמבחינתי הם עדיין פה. כשאומרים הפועל באר שבע של פעם אומרים מאיר ברד, שלום אביטן, אבוגזיר ועוד. שנים אחרי אומרים אורן סגרון, אופיר חיים, שמעון ביטון, דוידי ועכשיו זה הדור שחווה את השנים אחרונות ומכיר את אליניב ברדה ומליקסון, אבל עכשיו נולד דור חדש שמכיר את השחקנים החדשים. בשנים שהתחלתי לא היה מונח של שחקני חוץ, כולם גדלו במועדון. היום לשמחתי כבר יש לנו שלושה שחקני בית שגדלו במועדון, אם זה אילי מדמון שחזר העונה, תומר יוספי ואור דדיה שגדלו במועדון, ובתור אוהד הכי כיף לי ששחקני מועדון מובילים את הקבוצה קדימה. אגב, אחד השחקנים היותר טובים במחצית השנייה במוצאי שבת היה אילי, שהוא גם קפטן נבחרת הנוער".

עם האח

מה אתה אומר על המאמן החדש, אליניב ברדה?

"ראשית, אני שמח בשביל הפועל. שנית, אני שמח בשביל אליניב. חלק מהחיבור שלי שבו בחרתי להיות ספונסר השנה ולא בשנים קודמות, היה בגלל היותו מאמן שבא מהבית ואני מאוד מתחבר לזה, כי אליניב הוא שחקן שגדל בבית בבאר שבע. אומנם המשיך אחרי זה בקבוצות אחרות ונסע לחו"ל, אבל בחר לחזור ולשחק בבאר שבע, להבדיל מיוסי בניון שבחר לשחק במכבי חיפה. כשאחד כזה גדל להיות מאמן וזה התפקיד הראשון שלו כמאמן, אז עוד יותר ואוו מבחינתי. אני חושב מצאתי לנכון שבין היתר לאהבה שלי לקבוצה, לערכים של הקבוצה והערכים שלנו - אליניב הוא חלק מזה. הצניעות שלו והרוגע שלו, אלו דברים שמתחברים אליי. אתמול מישהו אמר לי אחרי המשחק 'תקשיב, שמעתי את אליניב מדבר, איזה בחור נחמד, איזו צניעות', אז אמרתי לו  שצריך להכיר אותו מקרוב כדי להבין שהוא ממש כזה. זה בא המשפחה שלו, מהבית שלו, האחים והאחיות ואבא שלו - כולם כאלה".

קצת רקע: בשנת 1996 הקים אייל יחד עם אחיו את הסניף הראשון של רשת ויקטורי. תשע שנים לאחר מכן, קיבל את אמונם ומונה למנכ”ל החברה. תוך ארבע שנים אייל הרחיב את רשת ויקטורי מ־30 סניפים ל־60, הזניק את שווי השוק שלה ליותר ממיליארד שקל והפך אותה לאחת החזקות בענף. לאחרונה הוא הגשים חלום והפועל באר שבע חתמה על הסכם חסות ראשית עם רשת הסופרמרקטים “ויקטורי”, במסגרתה הקבוצה תיקרא מעתה הפועל "ויקטורי" באר שבע והלוגו יתנוסס על גבי חזית החולצה הרשמית, בלוח הראיונות, במתחם האימונים ועל גבי אוטובוס הקבוצה. בגאווה אדומה.

מסתבר שאפילו את ילדיו הדביק אייל רביד באהבתו הלא נגמרת לפועל באר שבע ("איזו ברירה יש להם?") ולקח אותם איתו לצפות במשחקים באירופה שבהם שיחקה הפועל באר שבע כדי ליהנות מהקבוצה שכה אהב ויאהב לתמיד. "לפני שלוש שנים עשינו מבצעים ברשת שלנו ולקחנו אוהדים לחו"ל על חשבוננו" סיפר בגאווה "תכנסי לוסרמיליה, את תראי שבשנה הראשונה שהפועל באר שבע שיחקה באירופה לפני חמש שנים באליפות הראשונה, לקחנו איתנו בכל משחק חוץ 50 זוגות, שזה מאה אוהדים וקנינו להם חבילות, כשבכל טיסה היו מאה אוהדים לפחות על חשבון ויקטורי. כולל טיסה, מלון וכניסה למשחק".

כמו שנאמר: זכו בך

"מי שמכיר אותי יודע שבאר שבע היא אחת משלושת האבות שלי, יש לי את המשפחה שלי, העסק ואת באר שבע. הסדר לא משנה. ויש בעיה עם הסדר, כי אין סדר קבוע. לא שגרתי".

אז מה קרה העונה שהחלטתם לקבל את החסות?

"עד היום תמכנו בקבוצות האוהדים ואיפה שהיו צריכים עזרה שלנו תמכנו באוהדים, מה שנקרא מאחורי הקלעים. העונה בחרנו להיות ספונסרים ראשיים."

פעם הציעו לכם וסירבתם?

"בוא נאמר שלא הגענו לעמק השווה. השנה בחרנו ללכת בגדול עם הפועל באר שבע וגם העמדנו תקציב שלא היה עד היום מבחינת חסות ראשית. עד היום לא היה מספר שהעמדנו לקבוצה כולל בשנות האליפות של תדיראן. השם של הקבוצה היום הוא ויקטורי באר שבע ואת יודעת מה הפירוש של המילה ויקטורי."

זה רק אומר שבחיים אנחנו עוברים דרך במעגלי החיים כדי להגיע לנקודה המקשרת

"אני מסכים איתך. הדבקנו חלום ממציאות".

צילום: פרטי

מה אתה עוד חולם להגשים עם הפועל באר שבע?

"חלום להניף צלחת אליפות השנה"

יש סיכוי שזה יקרה

"את התואר הראשון הפועל הביאה במשחק שנערך במוצאי שבת האחרון לעונה הזאת ואני מקווה שנמשיך עם התארים. פתחנו ברגל ימין את העונה, למרות ששיחקנו במחצית הראשונה על הפנים. למרות שעדיין אין חיזוקים משמעותיים ועדיין זה לא הכסף מנצח - זאת הנשמה שמביאה ניצחון. זה לדעתי מה שניצח אתמול, הנשמה ניצחה אתמול. שפורטים את זה לשקלים אז מכבי חיפה מעלינו בכמה דרגות בכסף, כל שחקן שווה שם הרבה הרבה כסף בהרבה יותר מהפועל באר שבע ונרכשו שם שחקנים בסכומי עתק ביחס לכדורגל הישראלי, ואף על פי כן - הפועל באר שבע הניפה אתמול את הגביע. מסקנה: אי אפשר לנצח אמונה."

זה האני מאמין שלך?

"יש שלוש מילים שאני מאוד מאמין בהם: תאמינו, תעזו תצליחו"

בן גוריון אמר את זה קודם ואתה ממשיך חזונו

"לא מתבייש שהעתקתי את זה ממנו. מי לא חולם לא מגשים וגם השנה הולכים להיות דברים יפים בקבוצה".

מה למשל?

"לא קשור אליי, אבל ביום חמישי הקרוב, פעם ראשונה ימוקם מתחם שנקרא "פאן-זון" מחוץ לאצטדיון, שיש כמוהו באיצטדיונים גדולים באירופה. כן היה כזה בגמר גביע בטדי. הוא ימוקם בשטח בין הקונכייה לטרנר וכולם יהנו ממתחם של מזון ומשקאות, המבורגרים, פיצות, גלידות, בירות ושתייה קלה. זאת פעם ראשונה בבאר שבע וזה יהיה המגרש הראשון בארץ עם מתחם כזה שמשתייך לקבוצת ליגה ולא כגמר גביע. יהיו עוד דברים יפים השנה. האוהדים ייהנו השנה הרבה יותר מהעבר".

מרגיש שהאוהדים חשובים לך

"מאוד. במוצאי שבת האחרון היה מאוד קשה להיות בסמי עופר שכל האצטדיון ירוק וכמעט לא היו אוהדים של באר שבע בגלל שההתאחדות קבעה שהמשחק יהיה בחיפה, שזאת באמת הזיה, כי זה לא אמור להיות משחק בית של חיפה, אלא משחק נטרלי. זה היה משחק שקשה להגיע אליו אם אתה שומר שבת והשבת יוצאת רק בשמונה ורבע כשהמשחק נקבע לשמונה וחצי ועוד בחיפה. אין צ'אנס להגיע ואפילו מסוק לא היה מצליח לעשות את זה. ההתאחדות התעלמה מאוהדי הפועל באר שבע וזה מכעיס ופוגע".

לכמה זמן חתמתם?

"כרגע לשתי עונות הבאות. אנחנו הולכים און איל"

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1b1a1971-9b79-4e19-acc0-48918dad94c7','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה