אביגיל התגיירה והגשימה חלום: "בחרתי ב'נתיב' הנכון לחיי"

$(function(){setImageBanner('059f19b4-3b1f-4623-97fa-02f94f513a20','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

למרות ההתנקות מהמשפחה, החיים כאם חד הורית והקשיים מהסביבה, אביגיל מזרחי מבאר שבע לא וויתרה כדי להתגייר ולהיות חלק מהעם היהודי. לכבוד חג השבועות, הידוע כחג הגרים, שמענו את סיפורה המקורי של גיור תושבת באר שבע

לחג השבועות יש שמות רבים, אולם אחד השמות החשובים ביותר שלו הוא חג הגרים. בבתי הכנסת קוראים ביום החג את מגילת רות, שמספרת את סיפורה של רות המואבייה שהצטרפה לעם ישראל ואף הפכה לסבתא רבתא של דוד המלך. לכן, עבור אביגיל מזרחי תושבת באר שבע שהתגיירה, משמעות החג גדולה עוד יותר.

אביגיל מזרחי, לשעבר ניקול חיסטה מזרחי, עשתה הכל לגמרי בדרכה: ב-2004 עלתה לארץ מקולומביה במטרה לשרת את המדינה ולהתגייס לשורות צה"ל, כשכל הזמן הזה היא חיה בידיעה שהיא יהודייה. כאשר הגיעה לצבא מבדיקות שערכו לה התברר כי היא נולדה לאם לא יהודייה, ההלם הראשוני גרם לה לבלבול מוחלט בעניין הזהות שלה, שאלות שמעולם לא שאלה פתאום צפו ועלו. הרצון לחקור ולדעת מה הזהות שלה לא הותירו בה ספק, היא רוצה להיות חלק מהעם היהודי.

אביגיל מזרחי, צילום אישי

חוקרת את השורשים

"כאשר עליתי ארצה מקולומביה ב2004 במהלך השירות הצבאי גיליתי כי אינני יהודייה, מיד התחלתי לברר והבנתי שיהודי בהגדרה השטחית זה מי שנולד לאם יהודייה ואינו בן דת אחרת, אז אבא שלי יהודי אבל אימא שלי אינה יהודייה", סיפרה אביגיל, "לאט לאט הפנמתי עם קושי ענקי כי לפי ההגדרה באמת אינני יהודייה, הרגשתי צורך מאוד חזק ללכת ללמוד ולהבין במה כרןך "להיות יהודייה" התחלתי לחקור את השורשים שלי". אביגיל סיפרה שהוריה התרחקו ממנה והיא הרגישה באותה תקופה בלבול רב, "הוריי נמנעו מלענות לי על שאלות ואף כעסו כשרציתי לחקור, התשובות בדרך כלל היו "כי ככה", תשובות שמעולם לא שכנעו אותי".

באותה תקופה התגייסה אביגיל לחיל האוויר וניתנה לה האפשרות לבחור האם להתגייר. היא החלה התהליך אך במחצית הדרך וויתרה: "החלטתי ללכת על המהלך מבלי להסס, לא הבנתי את המשמעות העצומה הכרוכה בתהליך, נרשמתי לקורס נתיב צבאי, עשיתי את הסמינרים שנדרשו ממני, לצערי במחצית הדרך הרגשתי כי אינני בשלה וכל הסיפור הזה גדול עליי, וויתרתי". בהמשך השירות היא השלימה בגרויות בבית החייל בבאר שבע ושם הכירה חברה חדשה שגם היא נושאת את השם אביגיל ואף היא נמצאת בתהליך גיור, "הרגשתי חיבור מאוד חזק אליה, היא סיפרה לי על התהליך שלה וכמה שחשוב לה ואני שיתפתי אותה בכל הקושי שלי והבנתי תמיד בתוכי שגם אני רוצה כמוה לעבור את התהליך ולהפוך ליהודייה".

במהלך השנים אביגיל הרגישה בתוכה כי היא רוצה שוב לנסות את ההליך רק שהפעם כאזרחית ולא כחיילת, היא הגישה בקשה לנתיב- המכון הלאומי לזהות וגיור וביקשה כי ילוו אותה בתהליך ויעזרו לה להתגייר כדת משה וישראל. "הרגשתי שאני רחוקה מהדת לגמרי, אך בתוך תוכי קוננה התחושה שעשיתי טעות. באותה התקופה הכרתי בחור יהודי ממוצא רוסי שדווקא הוא, התנגד נחרצות לתהליך, באותה התקופה ילדתי את בני בכורי, ילד מקסים שנמצא על רצף האוטיזם, ניסיתי בכל דרך לשכנע אותו להיכנס איתי לתהליך אך הוא סרב", נזכרת אביגיל. כעבור מספר שנים ילדה את ביתה והחלה בשינוי בחייה, היא התגרשה והתחילה חיים חדשים כאם חד הורית עם שני ילדים.

 אביגיל מזרחי, צילום אישי

"לכאן אני שייכת"

אביגיל מצאה את עצמה לבד, אם חד הורית, ללא עזרה מאיש, ללא משפחה והמון בלבול בנוגע לזהות שלה, אך עם רצון מאוד גדול להיות חלק מהעם היהודי. "הפעם שניתנה לי הזדמנות שנייה לעבור את התהליך, עשיתי מאמצים עצומים, התגוררתי בשכונה ד' בבאר שבע ונסעתי ללימודים בשכונה ט', מה שהיה לא קל עם שני ילדים בבית, עשיתי כל מה שנדרש על מנת להיות יהודייה, מצאתי את עצמי מדליקה נרות שבת, הולכת לתפילות בבית הכנסת, תוך כדי שאני מתמודדת בקושי רב לגדל את ילדיי", משתפת אביגיל בתקופה שעברה עליה.

"המשכתי את התהליך בכיתת גיור במרכז קליטה נורית עם מורינו חיים כהן שבדרך מאוד יצירתית, מעניינת ועם המון השקעה לימד אותנו את ההיסטוריה של עם ישראל, מצוות, חגים, מנהגים ועוד, שהפכו להיות אבן יסוד באורח חיי", מספרת אביגיל, "המשפחות המלוות שלי, המשפחה של רחל בנישתי ואפרת ובעלה, כל כך תמכו בי ולימדו אותי". ביום הגיור סיפרה אביגיל כי רעדה מהתרגשות מהרגע שהגיע: "לא עבר הרבה זמן כשאמרו לי להיכנס שוב ואמרו לי שהתקבלתי לעם היהודי. פרצתי בבכי ואמרתי "שמע ישראל", הרגשתי כאילו זו הפעם הראשונה שאני אומרת שמע ישראל עם משמעות כל כך עמוקה".

לסיום היא אומרת בהתרגשות: "אני חייבת להודות שזה המון תלוי במורה שלך, בדרך שלימד אותי, הוא גרם לי לאהוב את זה ולרצות באמת להיות יהודייה, להבין את המשמעות ואת המהות, הייתי בשלה, היה בי רצון כנה לעשות את התהליך הזה במטרה שזה יהיה אורח חיי מעכשיו ואמונתי, האחת ויחידה". עם כל ההתנגדות מהסביבה, חברים שהתרחקו ממנה, משפחה שנטשה אותה, בן זוג שעזב, תוך כדי לימודי תואר ראשון וחיים של אם חד הורית אביגיל נלחמה בכל כוחה לזכות להיות חלק מהעם היהודי. "מאז ועד היום אני דואגת לקיים מצווות וללכת בדרך ארץ כי זה עמי, אמונתי ולכאן אני שייכת", מסכמת אביגיל.

 

'נתיב' הוא גוף ההכנה הרשמי של מדינת ישראל בו מתבצע תהליך הגיור עם כיתות לימוד ברחבי כל הארץ. שפות הלימוד: עברית, רוסית, ספרדית, צרפתית, אנגלית ושפת הסימנים. הארגון מופעל על ידי הסוכנות היהודית ואגף הגיור במשרד ראש הממשלה. נתיב משמש כמסגרת ההכנה המרכזית לגיור בישראל ומופקד על תוכנית הגיור בצה"ל. בתור גוף ממלכתי, הלימודים בו ניתנים ללא תשלום. הארגון מפעיל עשרות כיתות לימוד בפריסה ארצית ומציע קורסים מותאמים לאוכלוסיות שונות לרבות סטודנטים ואנשים עם מוגבלות. משך הלימודים במסגרות האזרחיות הוא כעשרה חודשים עד שנה ומפגשי הלימוד נערכים פעם עד פעמיים בשבוע. במהלך הלימודים מלווים המורים את המתגיירים בכל שלבי תהליך הגיור. תוכנית נתיב בצה"ל כוללת את: 'קורס נתיב' - קורס זהות יהודית ישראלית, סמינר גיור א' - עבור חיילים המעוניינים להמשיך בתהליך גיור, סמינר גיור ב' - עבור חיילים המעוניינים להשלים את הגיור בצה"ל.

"נתיב הינו הגוף הרישמי והביצועי של מדינת ישראל בהכנה לתהליך הגיור. נתיב הוא גוף הגיור הרשמי של מדינת ישראל, המציע גיור בחינם לאזרחים ותושבי קבע. לא משנה אם אתם רק בתחילת הדרך או אם התחלתם את התהליך", מסביר מנכ"ל נתיב עמיחי עיטם, "יש שני מסלולים אזרחי וצבאי. בשנת 2000 האלוף במילואים ח"כ אלעזר שטרן, בעודו מכהן כקצין החינוך והנוער הראשי החליט על הקמת קורס נתיב בצה"ל. המטרה - לאפשר לכל חייל או חיילת, בהתאם לרצונם ועל פי בחירתם, לחזק את זהותם היהודית-ציונית ולאפשר להם להתכונן ולעבור את תהליך הגיור במסגרת הצבא. הקורס נפתח תחילה בבסיס חיל החינוך "מחו"ה אלון", ולאחר מכן התרחב למתקנים אזרחיים נוספים ברחבי הארץ. היום כל חייל שזקוק להליך הגיור יודע להגיע לנתיב".

עיטם הוסיף: "תודה גדולה מגיעה לשותפים שלנו לדרך אשר עוזרים ומסייעים לנו על מנת שנתיב יפעלו בצורה ובאופן המיטבי ויעניקו לכל תלמיד את מירב תשומת הלב והעזרה על מנת לעבור את התהליך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6a781d61-9bfc-4237-8204-715dbbbbd1ac','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה