אביגדור ליברמן לבאר שבע נט: "כשאין הרתעה אין משילות"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('586c106e-bc27-482d-afaa-bd0a26d6903e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('586c106e-bc27-482d-afaa-bd0a26d6903e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיע לביקור בבאר שבע ויש לו מה לומר על הפשיעה המשתוללת בדרום, על המעבר של צה"ל דרומה שעדיין לא הסתיים ומסר לבוחרים ששוקלים לא לצאת להצביע

אמש, הגיע יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לביקור בדרום, במסגרת זאת נפגש עם מארגני המחאה להשבת הביטחון האישי לאזרחים, עם פעילים ותושבים. במהלך ביקורות שמענו ממנו על המפגש עם אביה של הילדה בת ה-10 שנאנסה בביתה במהלך פריצה ובעקבות כך על כוונותיו לפעול להחזרת הביטחון לתושבי הדרום, על כוונותיו להשלים את מעבר צה"ל דרומה ולבסוף על המסר הברור שיש לו למי שחושב לוותר על הקלפי. 

אתה מגיע לבאר שבע לאחר שבועות סוערים במיוחד, התושבים יוצאים להפגין במטרה להשיב את הביטחון לחייהם, איך אתה חושב שצריך לפעול למיגור התופעה?

"אני כרגע מגיע מפגישה עם ועד התושבים שהתארגן והחליט לקחת אחריות ופשוט להעיר את כל הפוליטיקאים ולהחזיר את הביטחון לנגב. עוד לפני חודש אני הסתובבתי פה עם פיני בדש באזור הפזורה הבדואית ואמרתי שלצערי יש פה פגם במשילות. אמרתי כבר אז שהנגב הפך לממלכת פשע, פרוטקשן, סמים והשתוללות בכבישים. לכן, אמרנו בפומבי, ביום הראשון של הכנסת ה-24 אנחנו נגיש הצעת חוק לענישה חמורה במקרי אונס ומעשים מגונים בקטינים וקטינות, צריך להיות מאסר עולם בלי שיקול דעת של שופטים.

עוד התייחס ליברמן לאירוע הפריצה המזעזע במהלכו נאנסה ילדה בת 10 בתוך ביתה במיטתה: "אני פגשתי את האבא של הילדה שנאנסה, זה נושא באמת כאוב, זה מקרה מזעזע, עוד יותר מזעזע שאותו צעיר בדואי לא הביעה שום חרטה ולא מתכוון גם להביעה חרטה. אם לא די בכך, אני שמעתי את האבא שמספר שהם ממשיכים להגיע לישוב, להציק ולהטריד. אני חושב שצריך לשים פה רף ענישה הכי גבוה שאפשר, אי אפשר לעבור על זה לסדר היום. אם זה לא יהיה בראש מעינינו אנחנו נפסיד את הנגב".  

ומה הדרך להתמודד עם המצב הזה ולהשיב את הביטחון לאזרחים?

"יש כאן כמה דברים שצריך לקדם: דבר ראשון, לקדם בית משפט מיוחד לנושא הפשיעה בנגב, כמו שיש בתי משפט לנוער ותעבורה ונושאים כלכליים, אז שיהיה בית משפט מיוחד גם לנושא הפשיעה בנגב. דבר שני, צריך להביא כוח משטרתי מיוחד, לא משטרה רגילה, אלא כוח בסדר גודל של גדודים של מג"ב, שמה שהם יעשו זה החזרת הסדר והביטחון לנגב. דבר שלישי, חייבים לייצר פה הרבה מקומות עבודה לצעירים, לתת פרנסה שצעירים יישארו פה. אני יכול לומר כשר ביטחון, אחד הדברים שעשיתי זה להביא מפעל לערד, אלביט, שהקימו שם מפעל חנכתי אותו והיום זה אחד המפעלים הגדולים באזור וזה עוגן כלכלי חשוב לאזור". 

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן

יש מספר פרויקטים שהיו אמורים כבר לצאת לדרך או אפילו להיות מוכנים כאן בדרום, אחד מהם הוא מעבר צה"ל דרומה שהתבצע רק בחלקו ואילו חלק אחר עדיין נותר תקוע, אנחנו שומעים על כוונות והבטחות, אבל אין מעשים זה לא קורה בפועל. "אני חושב שמבחינתי כשר הביטחון הייתה הכרעה, כי הבאתי את קריית המודיעין לצומת שוקת. אם אני מסתכל על עתיד הנגב אז השילוב הזה של קריית התקשוב קריית המודיעין באזור צומת שוקת, יחד עם האוניברסיטה, עם בית חולים ואזור תעשיית הייטק, זה דבר שיהפוך את הנגב לבירת ההייטק של כל המזרח התיכון. מה שלא הצלחתי ולא הספקתי להשלים זה להביא רכבת מהירה מתל אביב-גוש דן לאזור צומת שוקת, אם נשלים את כל הנקודות האלה זה כבר יהיה תהליך בלתי הפיך. גם צריך להבין שקריית מודיעין וקריית תקשוב המשמעות של זה היא שהיחידות הכי נחשקות של צה"ל יגיעו לכאן. לכן, חייב לעשות את זה מהר, אבל הממשלה הזאת לא רוצה לעשות את זה, להפך נתניהו מעדיף לסגור דילים עם התנועה האסלאמית עם מנסור עבאס הנציג של התנועה האסלאמית הפלג הדרומי, מנסה לקושש שם קולות ואולי ינסה לסגור דילים עם הרשות הפלסטינית לקבל מהם תמיכה לגייס את ערביי ישראל להצביע לו".

פרויקט נוסף שנותר תקוע הוא הקמת בית חולים נוסף שקרוב לשבע שנים לא זז, הפעם עולות טענות להיעדר תקציב. "קודם כל פורמאלית יש החלטה אבל דוחים אותה כבר שבע שנים ואין ספק שזאת תעודת עניות, ב-40 שנה בנו בית חולים אחד וגם זה רק בזכות החקיקה שהובילה ישראל ביתנו וזה באשדוד. אם לוקחים מיטות, רופאים, אחיות לפי אלף נפש אנחנו בתחתית של מדינות OECD של המדינות המפותחנו, אצלנו יש 5 אחיות לכל אלף נפש, כאשר הממוצע של ה-OECD זה 9. אנחנו העברנו החלטה, עודד פורר יושב ראש הסיעה, להקצות 5 מיליון שקל להקמת חדרים אקוטיים, כלומר כסף הועבר למשרד הבריאות מוועדת הכספים, אבל עד היום הכסף לא הגיע לבתי החולים. למשל: באשדוד אמרו שמעבירים כסף להקמת חדרים אקוטיים וזה עדיין לא קרה. אני מקווה שתקום ממשלה עם סדר עדיפויות אחר, עם יכולת לקבל החלטות והכל תלוי באמת בסופו של דבר במקבלי ההחלטות אני רוצה בממשלה הקרובה לקחת על עצמי את התפקיד הכי קשה והכי אתגרי שזה שר האוצר והדברים יראו אחרת".

עוד בנושא הבריאות, אנחנו שנה לתוך הקורונה, עדיין בין סגרים או חגים תחת עוצר, עדיין יש ישובים גם כאן בדרום עם אחוזי תחלואה גבוהים מאוד ואחוזי התחסנות נמוכים מאוד, במה נכשלנו, הסברה/אכיפה? מה היית עושה אחרת?

"שום הסבר לא יעזור אם במקביל להסבר לא יהיו מעשים צריך לתת גם גזר וגם מקל, אנחנו כל הזמן מחלקים גזרים, אבל לא השתמשנו במקלות. כשאתה עומד מול אוכלוסיות כאלה ולא מגלה נחישות, זאת התוצאה אובדן משילות. גם במגזר החרדי וגם אצל הבדואים. הרי למרות כל הסגרים וכל החלטות הממשלה החרדים גם לא סופרים, כשפעם אחרונה ביקרתי אצל פיני בדש זה היה שיא תחלואה 1.5%, במקביל באותו יום בעמנואל הייתה תחלואה 34%, אבל שם הכל היה פתוח, כאן הכל היה סגור, זה לא יכול להיות. כשראש הממשלה מתקשר שלוש פעמים ומתחנן לנכד של הרב שהוא יעזור לסגור מוסדות חינוך, זה טירוף מוחלט. ולכן אני אומר שאנחנו חייבים להסביר שכולם שווים, אני לא מוכן לקבל מציאות שחבר'ה בגיל 18 לא מתגייסים, לא עובדים, ישר לישיבה עם הקצבה שלהם. זה לא במקרה שההנהגה של החרדים נלחמת לא להכניס לימודי ליבה למערכת הלימוד שלהם, לא איראן ולא צפון קוריאה, אנחנו המדינה היחידה בעולם שאוסרת על הילדים ללמוד אנגלית, מתמטיקה ומחשב למה הם עושים את זה? כי אז בגיל 18 אין להם דרך להשתלב במעגל העבודה וככה הם חייבים ללכת ישר לכולל ואז גם מקבלים עם הקצבה פתק הצבעה".

אז מה אתה חושב שצריך לעשות? "אני חושב שברמת החקיקה אם אני שר האוצר, חייבים לקצץ בקצבאות של הילדים מילד חמישי ומעלה כרגע קצבאות ילדים זה עידוד לבטלה אצל בדואים ואצל החרדים. אלה דברים לא נעימים וקשים, אבל בלי זה לא נוכל להתקדם, אגב מי שלא מכיר, בראשון לספטמבר 2020 כמעט 44% מכל הילדים בכיתות א' הם או חרדים או ערבים אנחנו בקצב כזה עד 2050 נאבד פה את הרוב הציוני". 

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן

עוד מוסיף: "מערכת הערכים שלהם החזון שלהם הוא מנוגד לחזון שלי, החזון שלי זה מדינה ציונית וליברלית, החזון שלהם זה מדינת הלכה, אנחנו מקדשים את הערך של שירות צבאי. אם לא נדע להנחיל שם ערכים שונים גם אצל בדואים וגם אצל חרדים, אז אנחנו מחזקים מדינות בתוך מדינה, יש מדינת בדואים בנגב ויש מדינת חרדים. ולכן יש פה אובדן משילות וגם בדואים וגם חרדים יודעים עם מי אפשר להתעסק ועם מי אי אפשר להתעסק. לכן, חייבים פה שינוי עמוק שינוי דרמטי. ישראל ביתנו זה לא מפלגת רק לא ביבי, אנחנו רוצים להחליף את כל השלטון ושלטון זה הנכד של הרב, זה ליצמן ששולט במנהל מקרקעי ישראל ובמשרד השיכון, זה גם גפני שיושב על הברז הציבורי כיו"ר ועדת הכספים והאח התאום שלו בוועדה זה אחמד טיבי וזה גם דרעי ששולט בוועדות תכנון ובנייה, לכן אנחנו רוצים להחליף את השלטון". 

משיח עם הציבור נראה שיש לא מעט אנשים שמאסו בבחירות שוב ושוב ובהבטחות של הפוליטיקאים והם שוקלים אם בכלל לצאת להצביע הפעם. מה תגיד להם שיוכל להוציא אותם שוב?

"בעיית הבעיות זה אחוזי ההצבעה, אני חושב שאי אפשר כל הזמן לקטר ואי אפשר כל הזמן לבכות אכלו לי, שתו לי, אם בסופו של דבר הציבור החילוני שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים, לא יצא להצביע, אז זה יהיה אותו הדבר. אסור להתייאש, אסור להרים ידיים. אני מסתכל על אחוזי ההצבעה בדרום, שלישי מהציבור לא הגיע ביום הבחירות לקלפי ואני מסתכל במיוחד למשל באשדוד כל הרובעים של החרדים מאה אחוז הצבעה, אתה הולך לשכונות חילוניות 50% הצבעה. ברגע שהם לא מגיעים, זה לא שאנשים לא מגיעים אז הפסדנו הצבעה, אלא הצד השני מרוויח שתיים. אם פה לא נבין שזה האחריות של כל אחד ואחד לקחת את עצמך, לקחת את השכנים, חברים, קרובים, משפחה אז פשוט חבל". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('87d5fdd8-7c28-4a40-a1ff-eb5f8195f493','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה