רשות הטבע והגנים, נתיבי ישראל וטיקטוק בקמפיין משותף להצלת חיות הבר בכבישים

$(function(){setImageBanner('6c16cc59-3819-4470-97de-75c623f74d8f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33373,'Image','');})

מידי שנה נדרסים למעלה מ-2,000 בעלי חיים בשנה בכבישים ברחבי הארץ, אך המספר גדול בהרבה שכן אלו רק התאונות המדווחות כשהם נפגעים ומתים הרחק מהכביש. על מנת להעלות את המודעות לנושא, השיקה רשות הטבע והגנים ונתיבי ישראל קמפיין משותף עם טיקטוק ישראל תחת ההאשטאג: #דרך טבע.

רשות הטבע והגנים

לטובת הקמפיין הושק שיר מיוחד בשם "דרך טבע" אותו מבצע כוכב הרשת העולה רון יצחקי, השיר ילווה את האתגר לטובת משחק בהשתתפות משפיעני רשת מובילים מתחום המשפחה והטיולים והקהל הרחב. הקמפיין נוצר בהובלת מחלקת הדיגיטל במשרד הפרסום גיתם BBDO ובשיתוף עם טיקטוק ישראל. 

להאזנה לשיר: לחצו כאן

 

מה עליכם לעשות כדי להצטרף גם? בזמן שאתם בדרך לטיול, היושבים במושב האחורי יחפשו בעל חיים דרך החלון באוויר וביבשה. מצטלמים ברכב או מצלמים את מה שרואים ומעלים בטיקטוק האישי עם ההאשטאג #דרךטבע ותיוג עמוד רשות הטבע והגנים PARKS_IL@

 

מדובר בבעלי חיים רבים ומגוון של מינים: יעלים, צבועים, צבאים, דורבנים וזאבים אשר מעוניינים לעבור מבית גידול אחד לאחר, בחיפוש אחר מזון או טריטוריה חדשה ונאלצים לחצות כבישים ומוצאים בהם את מותם. כמו כן היקף הדריסות בקרב בעלי חיים קטנים  בניהם זוחלים, דו-חיים וציפורי שיר הוא גדול מאוד אך אין כיום יכולת לאמוד אותו במדויק.

בהתאם לדיווחים שהגיעו לרשות הטבע והגנים, הכבישים בהם נדרסות יותר חיות בר ובהם צריך לשים לב באופן מיוחד הם: כל הכבישים ברמת הגולן, כביש 90,  לאורך ים המלח ובערבה הדרומית, כביש 12 בהרי אילת, כבישים 89 ו-899 בגליל המערבי ובגליל העליון, כבישים 1 ו-395 בהרי ירושלים, כבישים 40 ו-171 בהר הנגב ובנגב המרכזי.

 

דותן רותם, אקולוג שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים: "במחקר משותף של רשות הטבע והגנים והטכניון נמצא כי דווקא בכבישים בין עירוניים נדרסים יותר בעלי חיים. אלו בדיוק הכבישים באזורי הפריפריה בהם גם יש יותר שטחים פתוחים ולשם אנחנו מגיעים בחופשות לטייל. לכן, בהחלט יכול להיות כאן שילוב קטלני מבחינת בעלי החיים. יותר תנועה בכבישים, יותר מזון שנותר לאחר בילוי בחייק הטבע ויותר מקרים של מפגש עם בעלי חיים הנרתעים מהאדם ועלולים לברוח למרכז הכביש. כל אלה מובילים לעליה בסיכוי לפגיעה בבעל חיים מרכב חולף. אנחנו מסיקים זאת בגין שיא בדיווחי דריסות – בתקופות הטיולים. יש לכך גם את הסיבות ביולוגיות-אקולוגיות מצד בעלי החיים: באביב, תנועה מוגברת בחיפוש אחר מזון לצאצאים ובסתיו פרטים צעירים הנעים בחיפוש אחר שטחי מחייה חדשים".

 

ברק הרשקוביץ, מנהל תחום המגזר הציבורי בטיקטוק ישראל: "כפלטפורמת תוכן מובילה, אנחנו שמחים לקחת חלק בקמפיין החשוב, ולהעלאות למודעות שמירה על בעלי החיים שבדרך. המוני ישראלים ייחשפו אליו, ודרך הירתמות משותפת נוכל לשמור על הארץ ועל המארג הביולוגי הנפלא שבה".

 

ברשות הטבע והגנים פועלים, ביחד עם נתיבי ישראל ושותפים נוספים, לביסוס של מסדרונות אקולוגיים בישראל. בדומה לכבישים לבני אדם, אלו נתיבי תנועה רחבים ורציפים לבעלי חיים וצמחים. מסדרונות אלו עוברים בשטחים פתוחים, טבעיים וחקלאיים, ומקשרים בין שטחים מוגנים כמו שמורות טבע ויערות. כבישים ומסילות ברזל החוצים שטחים פתוחים מהווים גורם סיכון מרכזי ביכולתם של בעלי חיים לנוע בהם ולכן נדרשים פתרונות שונים שיקלו על בעלי החיים לחצותם בבטחה, דבר שיבטיח גם את בטיחות הנהגים ואת החשיפה הלא נעימה לבעל חיים דרוס.

 

הורידו את מהירות הנסיעה באזורים בהם מופיע שלט "חיות בדרך", חיות הבר בישראל הן מוגנות וחלקן הגדול בסכנת הכחדה ועזרו לנו לשמור עליהן. אם מופיע שלט "חיות בדרך", ונתקלתם בבעל חיים דרוס בצד הדרך, שמרו מרחק, והתקשרו למוקד רשות הטבע והגנים 3639

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('677de533-1a9b-4670-9d07-76f176b41228','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33375,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה