פעילויות לראש השנה 2021 לכל המשפחה בדרום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ea62cf32-109b-4461-945b-753299a4a7ab','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33373,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ea62cf32-109b-4461-945b-753299a4a7ab','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33373,'Image','');},7]]);})

למרות כל מגבלות הקורונה בישראל אין סיבה שלא נחגוג בטבע את ראש השנה - ריכזנו עבורכם המלצות לטיולים עבור כל המשפחה, אירועים ואטרקציות לילדים באוויר הפתוח שאינם מחייבים תו ירוק.

פסטיבל הדבש במכוורות

כיצד יוצרת הדבורה את הדבש, למה הדבש בריא, מדוע יש רק מלכה אחת בכוורת, מדוע ללא הדבורים לא יהיה לנו מזון ולאן נעלמות הדבורים? אלו חלק מהשאלות שתקבלו עליהן תשובות במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ בנוסף לפעילויות להכרת עולם הדבורה והדבש

אוטובוס הדבש BEEBAR של מכוורת מרדכי גולן 

פעילות לכל המשפחה בה תצטרפו לסיור עם דבוראי הכולל הסבר על כוורת זכוכית להדגמה וכמובן טעימות ממגוון סוגי דבש.

במקום דוכני מכירה של דבש מפרחי הנגב הצפוני והמערבי.

  • איפה: מושב גילת | נגב
  • הזמנות בטלפון 052-7772291

תיירות יד מרדכי

בית הדבש והדבורה 

תיירות קיבוץ יד מרדכי מזמינים לשלל פעילויות חווייתיות בעולם הדבש. 

  • איפה: קיבוץ יד מרדכי
  • מתי: שבת, 4.9.21, שלישי – רביעי, 7-8.9.21, 10:00-14:00
  • עלות: מבוגר: 50 ₪, ילד (מגיל 3): 55 ₪
  • הזמנות בטלפון 052-3923104

מכוורת פורת 

בחלל המוזיאון, תחת תאורה מיוחדת, מוצגים צילומי תקריב מעולם הדבורה, מעולם המדבר והמכוורת. בנוסף, סביבכם יעופפו אלפי דבורי מתכת  ותוכלו לצפות בכוורות שקופות ובהן דבורים אמיתיות. 

עוד במקום: סיור מודרך במכון הרדייה וב-1.9.21 בשעה 21:00 הופעה בחצר המכוורת של הזמר והיוצר הישראלי רונן טופר- כניסה חופשית. 

  • איפה: מושב עין יהב
  • מתי: בתיאום מראש בלבד, ראשון – שישי, 9:00-16:00
  • הזמנות בטלפון 058-5666032
טיולים מומלצים בדרום 
נחל פרת, או בשמו הערבי ‘וואדי קלט’ 
הוא שופע מים מדהימים, במשך כל ימות השנה, בזכות נביעות רבות שיוצאות מהסלע. יש המון מסלולים בנחל פרת והמון דברים לראות, ככה שביקור חד פעמי בנחל לא בא בחשבון. בילוי בעין תמר או עין מבוע יכול לשאוב מכם אפילו יום שלם וזה עוד מבלי שהתחלתם לעלות לבריכות העליונות והפראיות במעלה הנחל. מעל הואדי נישא בגאון מנזר חריטון, שהוא מקום מרהיב בפני עצמו לטיול. 

טיול קסום לנחל פרת מומלץ בכל העונות בשנה אבל כייף ומומלץ בעיקר לבקר בשמורה בחודשי הקיץ ,

כשחם בחוץ בשמורה תוכלו להצטנן בבריכות שכשוך של הנחל הקר והצונן , המים צלולים ונקיים ובמקום תמצאו מספר בריכות שתוכלו ליהנות מזמן איכות . 

נחל פרת, היא ערוץ נחל אשר יובליו יורדים מגובה של כ- 800 מ' מעל פני הים ועד לגובה 395 מטרים מתחת לפני הים. קניונים מדבריים ואתרים היסטוריים.

 אני ממליצה לטיול שלכם בשמורה לבחור מבין מגוון המסלולים שיש בכניסה תקבלו מפה  ובה  ממסלולים קצרים של חצי שעה ועד מסלולים יום שלם למיטיבי לכת הנמשכים כ-4 שעות.

מומלץ לצאת למסלול מעגלי קליל לצידו של הנחל, אשר נמשך כשעה וחצי, מתחיל בבית המשאבות המנדטורי ומסתיים בחורשת האקליפטוסים 


חוזרים לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

שמורות הטבע והגנים הלאומיים נפתחים ואפשר לחזור לטייל! רשות הטבע והגנים פתחה מחדש עשרות גנים לאומיים ושמורות טבע למבקרים אחרי שהיו סגורים במהלך הסגר השני. שימו לב, הכניסה לאתרים תתאפשר רק בהזמנת מקום ותשלום מראש באמצעות מערכת רישום שהוקמה במיוחד באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. זאת במטרה למנוע עומסי מבקרים בלתי צפויים ולהבטיח חווית ביקור מהנה ובטוחה בהתאם להנחיות התו הסגול.

האתרים שנפתחו למבקרים בדרום:  שמורת טבע עין גדי, גן לאומי מצדה, גן לאומי תל ערד, גן לאומי פארק הבשור (אשכול), גן לאומי תל שבע, גן לאומי ממשית, גם לאומי עין עבדת, גן לאומי עבדת, שמורת טבע ומרכז מבקרים מכתש רמון, חי רמון, שמורת טבע חי בר יטבתה,  שמורת טבע חוף האלמוגים.

ללא צורך בתיאום מראש: גן לאומי אשקלון, גן לאומי שבטה, גן לאומי קבר בן גוריון, גן לאומי חוף פלמחים.

הביקור בגנים הלאומיים ושמורות הטבע מחייב שמירה על  הנחיות התו הסגול בהן חובת עטיית מסיכה, שמירת מרחק ומניעת התקהלויות. הכניסה לגנים לאומיים ולשמורות הטבע תתאפשר בהזמנת ביקור מראש בלבד באמצעות מערכת הרישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ועל פי המכסות המאושרות בכל מועד בכל אתר. מערכת הרישום לביקור באתרים  זמינה באתר ניתן לבצע את הרישום לתקופה של שבועיים קדימה.

צילום מנו גרינשפן

 

פארק נחל באר שבע

לא חייבים לצאת מהעיר באר שבע כדי לראות ירוק בעיניים ולטייל בשטחים פתוחים. פארק נחל באר שבע הוא מקום מצויין להליכה עם המשפחה, אימוני ריצה ורכיבה על אופניים. לאורך הטיילת ניתן לרכב באופניים או ללכת ברגל מטיילת אימבר עד גן הפעמון. מנקודת הגשר התורכי ניתן לרכוב דרך 11 בוסתנים ירוקים בפארק עד תל באר שבע.  הפארק המחודש שנבנה על ידי עירית באר שבע יחד עם מנהלת העיר העתיקה והתיירות ובשיתוף קק"ל  מציע מרחבי דשא ירוקים, חורשות של עצי נוי, אתרים היסטוריים, גשרים מעוצבים, מתחם ספורט, גן בוטני עם דגש על צמחייה מדברית ופינות ישיבה לאורך הטיילת.

 פארק נחל באר שבע- קרדיט רונית סבירסקי קק"ל

מצפור המרפסת במצפה רמון

אם נוף מדברי עושה לכם את זה, אז מצפור המרפסת הוא המקום בשבילכם! קק"ל בנתה מרפסת תלויה מעל תהומות המכתש, המעניקה תצפית מרהיבה על מעמקי המכתש. ניתן להמשיך לצעוד לאורך הטיילת עד הר גמל, מהלך כ-800 מטרים. ניתן לחצות בגשר עילי להולכי רגל את כביש 40, לחלוף על פני מלון "בראשית" ולבקר בטיילת הצלילים, שבה מוצבים פסלים המדמים כלי נגינה. ממזרח למצפור, הוקמה גם טיילת אלברט כץ, הצופה על הנוף של המכתש. הטיילת נמשכת לאורך כקילומטר וחצי ובמרכזה ניצבת יצירתו של האמן ישראל הדני, המורכבת מגושי אבן גדולים. 

 מצפור המרפסת צילום יעקב שקולניק

יער בארי

יער בארי משתרע על פני כ- 11,000 דונם בנגב המערבי, בחבל הבשור מדרום לצומת סעד. הנוף מורכב משדות ירוקים ומרחבים פתוחים ובתרונות שנוצרו כתוצאה מכמות משקעים דלה שגורמת להיעדר צמחייה ולסחף באדמת הלס הרכה. במסגרת טיול לדרום ניתן  לבקר בקיבוץ בארי באתרי הקרבות מ-1948 ובתצפית מרהיבה.

 יער בארי כאמל עליאן

יער חצרים- דרך הפסלים

אם חשקה נפשכם באמנות, אין מקום טוב יותר מיער חצרים לראות אמנות תחת כיפת השמיים. כשישה קילומטר ממערב לבאר שבע, סמוך לקיבוץ חצרים שוכן יער חצרים בו קיימים מגוון עצי יער ובצידי הדרך ישנן יצירות אמנות הפרוסות על פני שניים וחצי קילומטרים. בדרך הפסלים ניתן לבקר גם בבאר עלי אבו יחיה, גבעת הראדר ומאגורת חצרים.  זוהי דרך הפסלים.

כיצד מגיעים? יוצאים מבאר שבע לכיוון מערב (שד' טוביהו, על פי השילוט "מוזיאון חיל האוויר"). ליד מלון נאות מדבר פונים דרומה (שמאלה) בשד' יגאל ידין. מגיעים לרחוב ג'ו אלון ופונים בו מערבה (ימינה) לכביש 2357 המוליך לקיבוץ חצרים ולמוזיאון חיל האוויר. מכאן יש לנסוע עוד כחמישה קילומטרים עד לתחילת דרך הפסלים.

 קרדיט יעל אילן ארכיון צילומים קק"ל

 

יער להב

מצפון לבאר שבע, נטוע יער להב, שנחשב לאחד מהיערות הגדולים של קרן קימת לישראל. היער משתרע על פני יותר מ- 30,000 דונם ובו תוכלו למצוא מגוון דברים בינהם אתרי תיירות, מרכז לידיעת הארץ והכרת האזור ע"ש ג'ו אלון, מסלולי הליכה, מחילות מסתור, פריחות מדבריות, חניוני נופש פעיל, שבילי אופניים ואתרים ארכיאולוגיים. קק"ל הכשירה ביער מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, הסדירה אתרים ארכיאולוגיים והקימה חניונים, מבקרים רבים נהנים לפקוד את היער ולטייל בין האתרים השונים בכל עונות השנה. 

כיצד מגיעים: מכביש 40 - בצומת דבירה פונים מזרחה. 2.4 ק"מ אחרי שביל הכניסה לקיבוץ דביר פונים דרומה (ימינה) בדרך עפר טובה לכל רכב.

 יער להב. צילום: יעקב שקולניק

 

ערוץ ארבע הבורות- מסלול הליכה בתוך ערד

אורך המסלול: מסלול מעגלי באורך 6 ק"מ

דרגת קושי: קל-בינוני, מתאים לילדים מגיל 4

נק' יציאה: קצה רחוב חברון בערד, בסמוך לפארק הצפוני

על המסלול: מקצה רחוב חברון צפונה ישנו שביל מסומן כחול. אחרי 1 ק"מ תרדו לערוץ בו חצובים 4 בורות במרחקים קצרים זה מזה. השביל יוצא מהערוץ, עובר בקרבת בור חמישי ומסתיים במאגורת רחמים. ממאגורת רחמים חוזרים בנחל חסד אל הצד המזרחי של פארק ערד.

למסלול מפורט לחץ כאן

 ארבע בורות, קרדיט-ענבל ארזי

נחל צאלים עליון ובירכת צפירה

(המסלול כולל את- כפר הנוקדים, בור עטין, הר צפירה, הקניון העליון, ברכת צפירה וחניון לילה בריכת צפירה)

אורך המסלול: מסלול מעגלי למיטבי לכת באורך 11 ק"מ, זמן הליכה משוער כ-7 שעות.

דרגת קושי: מומלץ מגיל 8 ומעלה

נק' יציאה: כפר הנוקדים ב- WAZE

על המסלול: הטיול לנחל צאלים עליון כולל כמה יתרונות- גישה קלה יחסית, סיכוי טוב לגבי מים מלאים בחורף ובאביב, קניון פראי ומעברים מאתגרים שמחייבים זהירות ועזרה הדדית

למסלול מפורט לחץ כאן

 בירכת צפירה. קרדיט- יוני גריצנר

תצפיות נוף מעל קניון נחל צאלים, כפר הנוקדים, חניון בירכת צפירה, השביל האדום, הביל הכחול, חניון מצדה מערב

אורך המסלול: 14 ק"מ. ניתן לקצר ב-3 ק"מ אם מתחילים את המסלול הרגלי מהקילומטר ה-14.5 בכביש מצדה מערב, בשביל מסומן ירוק, ישר אל ראש מעלה נעמה.

דרגת קושי: מסלול קל עד בינוני למשפחות ומטיבי לכת. מומלץ מגיל 8 ומעלה.

נקודת יציאה: חניות הלילה בבירכת צפירה. להגעה לחניון נוסעים מכביש ערד- מצדה 3199 עד חוות הנוקדים. מול חוות הנוקדים ישנה דרך מסומנת שחור ששואפת צפונה. נוסעים עליה עד שהיא פונה חדות שמאלה לאחר 3 ק"מ.

על המסלול: מסלול רגלי על שבילים נוחים, בלי עליות משמעותיות. תצפיות הנוף היפות בדרום מדבר יהודה, מראש מעלה נעמה, מול מפלי גורני ועין נמר, אל מוצר נחל צאלים לבקע ים המלח תוך כדי חציית נחל ענבה עליון. מקומות מוצלים להפסקות יש ליד יציאת השביל האדום מנחל גורני או קירות מצוקיים מוצלים בסמוך לשביל החוצה את נחל ענבה.

למסלול מפורט לחץ כאן

 

מסלול תצפיות וחניונים בכביש מצדה מערב

אורך המסלול: 21 ק"מ- 40 ק"מ

דרגת קושי: קל- בינוני

נק' יציאה: רחוב מואב וצור, בערד

על המסלול: תצפיות מרשימות לעבר מדבר יהודה וים המלח. המסלול יכול להיעשות ברכב או באופניים. חלק מהאתרים מתאימים גם לאנשים עם מוגבלויות.

למסלול מפורט לחץ כאן

 

מצפה בית אשל, באר שבע

מבנים עתיקים, מדשאות ענק ואחד המקומות החשובים בהיסטוריה של הנגב. מצפה בית אשל, היושב סמוך לפארק נחל באר שבע, מזמין משפחות לביקור בסיפור של מדינת ישראל והנגב. בית אשל, שהוקם בשנת 1943, היווה נקודת מאחז חקלאית בנגב והיה אחד משלושת המצפים שהוקמו בדרום במטרה לשמור על הקרקעות באזור על ידי חקלאות ועבודות אדמה. במלחמת העצמאות אנשי בית אשל שמרו על הגבול הדרומי נגד הצבא המצרי אך חטפו הפצצות רבות והמבנים נהרסו כמעט לחלוטין. קרן קימת לישראל, שליוותה את אנשי בית אשל וסייעה להם במהלך השנים לרכוש קרקעות בנגב, שיפצה את האתר ושיחזרה את המבנים שנפגעו בקרבות.

כיום המבקרים במקום יכולים לעבור על השבילים הסלולים בין מבני המתיישבים הראשונים בנגב ואף ליהנות מפיקניק במדשאות של בית אשל או בפארק נחל באר שבע הסמוך.

איך מגיעים: כדי להגיע למצפה יש לנסוע על כביש 25 באזור התעשייה של באר שבע. לפני הכניסה לעיר נוסעים לפי השילוט לפארק נחל באר שבע ולמצפה בית אשל.

 בית אשל | צילום: אלבטרוס וארכיון הצילומים של קק"לל

 

יער המלאכים, קריית גת

ביער המלאכים-שחריה של קק"ל תוכלו ליהנות מטיול נעים וקליל במסלולי הליכה מותאמים. ביער, אתרים ארכיאולוגיים וחניונים מצוידים בשולחות פיקניק ובמתקני משחק לילדים. ביער סללה קק"ל כביש היקפי חד כיווני המקיף את לב היער וממנו ניתן להגיע לכל החניונים ושבילי ההליכה.

הדרך עוברת תחילה בחניון עמק החרובים ומגיעה לבית היערן ולחניון המרכזי שבלב היער. לידו ניצב מגדל התצפית. מהחניון המרכזי נמשכת הדרך לחניון הנופש הפעיל, אחר כך מגיעה למצפור הצופה מערבה ומשם שבה לכניסה ליער. מעבר לכך קיימים ביער שבילי הליכה לאתרים ארכיאולוגיים שונים המספרים על החיים הקדומים באזור.

אחד האתרים המוכרים ביער הוא חורבת כרוע, היושב בצפון היער. ליד החורבה קק"ל הציבה שולחנות פיקניק וברזי מים לטובת המטיילים. בחורבה עצמה נעשו בעבר חפירות ארכיאולוגיות שחשפו שרידי מבנה ציבורי ובור מים עתיק. חלק מהמבנה, כך מאמינים ברשות העתיקות וקק"ל, שימש כבית כנסת עתיק מהתקופה הביזנטית.

 איך מגיעים: הכניסה ליער מכביש קרית גת-בית גוברין (כביש 35), כארבעה קילומטרים ממזרח לקרית גת. דרך סלולה יוצאת מהכביש צפונה (בוייז: יער המלאכים שחריה).

 יער המלאכים. צלם אדי ישראל ארכיון קק"ל

פארק גולדה, צומת משאבים

בפארק גולדה תוכלו ליהנות מאווירה מיוחדת ומרגיעה המתאימה להליכה קלילה והתאווררות ההכרחית בזמן הזה. פארק גולדה הוא פארק ירוק עם אגם במרכזו, שוכן בלב הנגב, בין צומת משאבים ורביבים. הפארק מספר את סיפור הנגב, מהשבטים הבדואים שהשתמשו במקום לבארות מים, דרך לוחמי אנז"ק האוסטרלים בדרך לכיבוש באר שבע, ועד ראשת הממשלה הראשונה של ישראל, גולדה מאיר, על שמה נקרא הפארק כיום.  הפארק מציע למטיילים מסלולי טיול רבים המלמדים על ההיסטוריה של המקום.

כחלק מתכנית קק"ל לקידום תיירות בדרום, ולשם שיקום נופי נחל רביבים, הקימו בקק"ל, בשיתוף ידידי קק"ל בארה"ב, את פארק גולדה, הסמוך לקיבוץ רביבים. הפארק משתרע על שטח של 540 דונם ובמרכזו אגם באורך 170 מטרים, האוסף את מי המרחצאות הסמוכות, נווה מדבר, ואת מי התהום הגבוהים הנמצאים באפיק הנחל. בגדה הדרומית של האגם הקימו בקק"ל מדשאות, מתקני שעשועים לילדים, ופינות ישיבה ושולחנות פיקניק. בנוסף, קיימים בפארק מספר מסלולים ואתרים למטיילים. הסיור בפארק גולדה אורך כשעתיים, המעבר בין המקומות השונים בפארק הוא עד ק"מ אחד.

איך מגיעים: לבאים מצפון (מבאר שבע) בצומת משאבים פונים ימינה לכביש 222 ומגיעים לאחר כ-2 ק"מ לשער הפארק

לשתות קפה של בוקר בנוף עוצר נשימה 

המכתש - צילום אלדה נתנאל

קפה במכתש הגדול

בשביל נקודת הקפה הזו בהחלט מומלץ להישאר לישון בסביבה לילה קודם, שכן היא כל כך יפה בזריחה! אם תתעוררו בחניון חולות צבעוניים, עלו במהרה לאחת הפסגות ללא השם שבכיוון מזרח ותזכו בחוויה נפלאה. כי אם תעפילו לשם באור השחר, תגלו איך מתעוררת השמש ויחד איתה המכתש כולו.

המכתש הגדול מקבל מקום של כבוד ברשימת תופעות הטבע המדבריות שאסור לפספס, ובעודכם מכינים את הקפה של הבוקר, נסו להכיל את כל יופיו המשגע ועושרו של המקום. 

הוראות הגעה

  • אפשרות 1: נוסעים מירוחם מזרחה בכביש 225 לכיוון המכתש הגדול (יש שילוט). הכביש עובר בתוך המכתש, ומעט לפני שהוא יוצא ממנו בצד המזרחי, תראו משמאל את חניון החולות הצבעוניים (גם כאן יש שילוט).
     
  • אפשרות 2: נוסעים בכביש 25 (באר שבע - צומת הערבה) ומעט מזרחה מדימונה פונים דרומה לכביש 206. ממשיכים בו עד שרואים פנייה ימינה לכביש 225, לכיוון ירוחם והמכתש הגדול. פונים ימינה ולאחר 1-2 ק"מ רואים פנייה נוספת ימינה לחניון החולות הצבעוניים.

מעיינות עין קדם

אל מעיינות עין קדם מומלץ להגיע בשעות הערב הקרירות, מצויידים בפק"ל קפה ובמגבת, ולהתכונן לפינוק מושלם. במקום זה, שמכונה גם עין סדק, יש נביעה טבעית של מעיינות חמים ונוף היישר לים המלח!

  • waze: מעיינות חמים נחל קדם

נוסעים בכביש 90 מעין גדי צפונה ולאחר כ-7.9 ק"מ רואים מימין לכביש שלט חום שבו כתוב "קדם" (נ.צ: 237704/602072). כמה מטרים לפני השלט יש פנייה ימינה לשביל עפר, שם מחנים את הרכב (זמן הליכה מהרכב: כרבע שעה).

מהחנייה הולכים בשביל העפר צפונה במקביל לכביש. השביל הולך ונעשה צר, עד למעבר מעל לתוואי נחל קדם (שעובר מתחת לכביש). לאחר שעוברים את הנחל, ממשיכים מזרח (ימינה) לכיוון עץ בודד. לפני שמגיעים לעץ יש התפצלות שבילים, שבה פונים שמאלה לכיוון צפון-מזרח וממשיכים בשביל העפר עד שמגיעים להצטלבות עם שביל עפר נוסף. בהצטלבות ממשיכים ישר (לכיוון צפון-צפון-מזרח) בירידה מעט תלולה במדרון אבנים, עד שמגיעים לקו החוף. בירידה תוכלו לזהות נתיבים שבהם הלכו קודמיכם, אבל אין שביל אחד מסודר, לכן פשוט המשיכו לרדת לכיוון החוף.

צילום אלדה נתנאל

האגם הנעלם

בדרך לאילת צמוד לפארק תמנע מסתתר האגם הנעלם רבים נוסעים יום יום בכביש הערבה חולפים על פניו ולא ידעו שיש מקום כזה . בזמן שנערכו במקום חציבות, עלו מי התהום על גדותיהם, הציפו את אחת המחצבות, ויצרו אגם מרהיב ביופיו. האגם מוקף מצוקים אדמדמים, והשילוב ביניהם לבין מי האגם הכחולים, יוצרים מראה קסום. זהו מקום נפלא לרחצה ובילוי, בדרך לאילת או ממנה. יש להחנות את הרכב למעלה ולרדת ברגל או לרכבי 4*4 ניתן להכנס עד למרגלות האגם.

האגם הנעלם הוא אגם יפייפה בעל מים מליחים שלמי שמוכן לרדת ולעלות עלייה תלולה המים טובים לרחצה (כמובן שהכניסה על אחריות המתרחץ ואין שם שירותי הצלה)
לבאים ברגל יש שביל הגעה ברגל הליכה כ 4 קילומטים מהחניה
לבאים עם רכב שטח ניתן להכנס עם רכב שטח דרוש מיומנות רבה
איך מגיעים? מכביש הערבה פונים בצומת בקעת תמנע לכיוון קיבוץ אליפז (30 ק"מ צפונית לאילת). מעט לפני הקיבוץ פונים ימינה לפי השילוט ונכנסים לשטח.
הגבעה הנמוכה אינה מרשימה במבט ראשון ובכל זאת, ללמרבה ההפתעה, כשעולים למרפסת התצפית שבראשה זוכים בתצפית מרהיבה לכל העברים, מוקפת 30,000 דונם של חקלאות אינטנסיבית. מעבר למעגל החקלאות ניתן לצפות מכאן על המרחב שבין גוש עציון אשר בהר חברון לאשדוד ולאשקלון הנושקות לים התיכון. ויש גם בונוס: שפע פרפרים המנצלים את הצמחייה במקום.
 
אתר התצפית שימש במשך שנים רבות אתר שבו הושלכה פסולת חקלאית ופסולת בניין. איש רשות ניקוז שורק-לכיש מושקו רום הצליח לשכנע את הנוגעים בדבר לסגור את המזבלה, ועתה הפך המקום אתר תצפית מכובד.  
 
איך להגיע: מתוך מושב שפיר, בצד כביש 3. כ-600 מטרים מקצה המושב נוסעים מערבה 1.6 ק"מ בדרך עפר טובה.
מנזר סנט ג'ורג' - צילום אלדה נתנאל

מנזר סנט ג'ורג' ("מר ג'ריס" בערבית) חצוב  על המדרונות התלולים, שגולשים לוואדי קלט. זה המקום שבחרו נזירים במדבר יהודה כבר במאה הרביעית לספירה להאחז בנופי המדבר בבדידות מזהרת. אחרי הכיבוש הפרסי ננטש המקום וגם נשרף.

 למקום יש כיוון אחד הגעה וירידה למנזר ישנם חמורים שמובילים עד לשם או לחילופין המלצה שלנו ללכת על השביל, שהולך מהחניה אל מרפסת נוף מדהימה מצידו השני של ערוצו העמוק של ואדי קלט. ושם תוכלו  להתענג מהנוף המהפנט שסובב אתכם. 

בדרך כלל המטיילים מסתפקים בתצפית היפה, ובדרך הארוכה בכביש אל המנזר, אבל אם אתם רוצים להתקרב אל המנזר יותר, אפשר לרדת בשורת מדרגות אל המנזר - הקפידו על לבוש צנוע.

הוראות הגעה

מכביש 1 (בין מעלה אדומים לים המלח), פונים בצומת לעבר הישוב מצפה יריחו (נמצא מעט מזרחה לחאן השומרוני הטוב). ממשיכים ובמקום לפנות ימינה לישוב, פונים שמאלה בעקבות שילוט לואדי קלט והמנזר. לאחר כ-100 מטר הכביש מגיע לצומת T, שבו פונים ימינה. ממשיכים בכביש המפותל כ-5 דקות נסיעה, ועוצרים בנקודת תצפית ראשונה ליד צלב גדול. חונים ועולים למעלה, לתצפית מרהיבה למנזר ולנביעת מים.

חוזרים לרכב וממשיכים עם הכביש עד למגרש החניה ממנו ניתן לרדת בשביל למנזר. לרוב יחכו לכם במגרש החניה ערבים מקומיים שיציעו לכם לקנות שרשראות חרוזים, כפיות, או רכיבה על גבי חמורים אל המנזר.

לכל האטרקציות בדרום לחצו כאן 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7f538c72-aaff-41e0-9857-374dde218733','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,33375,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('7f538c72-aaff-41e0-9857-374dde218733','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,33375,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה