המלצות לטיולים בארץ ישראל

$(function(){setImageBanner('5e92bbea-ad25-4328-9157-c70f2cb89fba','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33373,'Image','');})

איך אתם אוהבים את הטיולים שלכם? רטובים או יבשים? ארוכים או קצרים? בחיק הטבע או בלב עיר סואנת? לא משנה מהן ההעדפות שלכם – ישראל הקטנה מציעה שפע של טיולים ומסלולים ברחבי הארץ. מחפשים מסלולי טיולים בארץ למשפחות? לזוגות? או אולי לקבוצות חברים? הנה מספר המלצות למסלולי טיולים בישראל, מצפון ועד דרום.

Pixabay

לכבוד ראש השנה נציע לכם מסלולי טיולים לחג, בחסות החברה להגנת הטבע, שאנשיה מקדישים את חייהם לשמירה על הטבע והסביבה, ועומלים בכל עת על יצירת מסלולי טיול מקוריים בהתאמה מלאה לקבוצות הטיול השונות. ארזו צידה לדרך, בקבוק מים וצאו לטייל!

טיולי מים

כשהטמפרטורות עולות והקיץ מגיע, אין פעילות מרעננת יותר מאשר שחייה במעיין, נחל או בריכה טבעית ונעימה. את הקרירות המבורכת, תוכלו לשלב עם מסלולי טיול מהנים בצפון (שיהפכו את הטבילה במים למרעננת אף יותר). בנחל המג'רסה (הנקרא גם שפך נחל דליות) הממוקם בצפון הכנרת תוכלו ליהנות משחייה נעימה בכל ימות השנה, המשולבת עם מסלול קצר וחוויתי המיועד לכל המשפחה.

דרומה יותר, בנחל פרת הנחשב לחלק מוואדי קלט, יחכה לכם אחד מהנחלים הגדולים בישראל, הממוקם בלב קניון מדברי ומשלב גם צמחייה עשירה ומסלול הליכה נעים. אם אתם תרים אחר מסלולי נחלים בצפון, הגיעו אל עין דבשה, אחד המסלולים היפים בארץ, הכולל מעיין שופע ומסלול העובר בתוך מים רדודים וצמחיית נחלים פסטורלית, לצד מבנה בזלת עתיק מהתקופה העות'מאנית.

טיולי שבת

אם אתם מחפשים טיול בארץ ליום שבת נעים, דעו כי בישראל יש שלל מסלולים המתאימים גם לטיול בשבת, מהצפון ועד הדרום. אם תרצו ליהנות מקסם של פעם, תוכלו להגיע אל שמורת עין אפק ולשלב את הטיול עם הבזאר הטורקי בעכו. בשמורה, הממוקמת בגליל המערבי, תוכלו לבקר את בעלי החיים האופייניים לאזור, כמו: צבים, ג'מוסים ומכרסמים מסוג נוטריות, להתרשם מטחנת קמח צלבנית ולעלות לתצפית נפלאה על האזור.

עכו העתיקה תחכה לכם במרחק של מספר קילומטרים מועט מהשמורה, שם תוכלו ליהנות מחוויה צבעונית במיוחד בשוק הטורקי ובנמל העתיק. באזור הכרמל תוכלו ליהנות ממסלול שבתי נעים לא פחות, העובר בין נחל אורן ומצפור הסיירים. באזור יש שלושה מסלולים ברמות קושי שונות, הכוללים מחצבה עתיקה, נחל זורם ואגם מלאכותי. במצפור הסיירים הסמוך תחכה לכם אחת התצפיות היפות בכרמל.

אם תרצו ליהנות מטיול אורבני נעים, הגיעו אל שכונת נווה צדק בתל אביב, המציעה למטייליה שפע של אטרקציות, מסעדות ואווירה ציורית נפלאה עם ניחוחות של תל אביב של פעם. גם בירושלים, עיר הקדושה הנצחית, יש כמה אפשרויות נהדרות לבילוי ביום השבת, אחת מהן תוכלו למצוא בשכונת עין כרם היפהפייה, המציעה מגוון בתי קפה, כנסיות מיוחדות ונופים בלתי נשכחים.

טיולי מבוגרים

בדרום, בצפון ובמרכז, יש שפע של אפשרויות טיול למבוגרים מעל גיל 18. מסלולי טיול אלה מאופיינים בנקודות עניין שסביר להניח שידברו אל ליבם של הקהל המבוגר יותר. כך לדוגמה תוכלו להגיע אל מפל התנור הממוקם בצפון הארץ ונחשב למסלול פשוט מאוד (כ-10 דקות הליכה), בסופו יחכה לכם מפל מדהים המתנשא לגובה של שלושים מטרים. באזור ירושלים תוכלו להגיע אל רכס לבן דרומי ועין לבן, אחד המעיינות הקסומים באזור, הממוקם בסמוך לגן החיות התנכי. באזור יש שתי בריכות, אחת מהן עמוקה ומתאימה גם לשחיית מבוגרים.

טיולים עם ילדים

טיולי קטנטנים של החברה להגנת הטבע מאופיינים בהתאמה מלאה לגילאים הרכים והנאה לכל המשפחה. בין אם אתם מחפשים מסלולים בדרום, במרכז או בצפון, עם מים או בלעדיהם, טיול עירוני או בחיק הטבע – אתם יכולים להיות בטוחים שתמצאו את מבוקשכם במגוון מסלולים ברחבי הארץ, החל מנחל שורק במרכז, דרך עין עבדת בדרום ועד למג'רסה בצפון. המסלולים השונים משלבים בין היסטוריה, טבע ובעלי חיים, כשכל מסלול מובנה למקסימום הנאה לכל המשפחה – לקטנים ולהוריהם.

בואו לטייל בראש השנה!

ראש השנה זו הזדמנות נהדרת לטייל בין נופי ארצנו. החברה להגנת הטבע מקיימת מספר פעילויות לראש השנה לאורך ימי החג, בכל רחבי הארץ. כך למשל תוכלו להגיע ביום שבת (ה-28/9/19) אל מעגן מיכאל, שם תוכלו לתצפת יחד על הציפורים הייחודיות לאזור. ביום שני (30/9/19), תוכלו להגיע לסיור מקסים בפסגת הר תבור הכולל נוף מרהיב, לימוד מרתק על ההיסטוריה העשירה של האזור, תצפיות מרהיבות על הגליל התחתון ועוד.

למידע מוסף על פעילויות ומסלולי טיולים בצפון, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של החברה להגנת הטבע.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0230494a-b714-4919-be64-efd2c6c3d2c9','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33375,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה