כתב אישום הוגש כנגד אחותו של מנהיג חמאס: ''שוחחה עימו ושיבחה את הטבח''

$(function(){setImageBanner('bec8356d-ea22-478a-80cf-e8b7716a20a5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כשלושה שבועות לאחר מעצרה במתחם ביתה שבתל שבע, אחותו של מנהיג חמאס הרצחני הועמדה הבוקר בפני כתב אישום חמור לפיו הסיתה לטרור ושיבחה את מעשי הטבח המזעזעים שהתרחשו ב-7.10. באחת ההודעות, שהופצה גם לאחיה נמסר: ''הוי אלוהים פזר אותם והפרד ביניהם ועשה את ניהולם בהשמדתם והרוס את בניינם והחלף את מצבם וקרב את סופם וחתוך להם את החיים''

הנייה והפשיטה בתל שבע. קרדיט - SHUTTERSTOCK/משטרת ישראלפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד סבאח אל סלם הניה (57) מתל שבע, אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, בגין עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה.

מכתב האישום, שהגיש עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי ב-9 באוקטובר שלחה סבאח הניה לעשרות אנשי קשר, ובהם אחיה, הודעות ווטסאפ הכוללות דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי חמאס ולחלקו במעשי הזוועה ההמוניים המהווים מעשי טרור.

בין היתר כתבה (בערבית): "הוי אלוהינו יש לנו אחים בך נכנסו לאויב שלנו את הדלת ניצחון לדת שלך ושחרור לאסירים שלנו ויציאה של הנביא שלך מוחמד עליו התפילות, עשה להם סיבות הכוח והיכולת העליונות... ספק להם ממה שיש לך והכוח שלך והניצחון שלך, הוי אלוהים הרחק מאיתנו ומהם כוחו של האויב שלך והאויב שלנו הקנטרני. הוי אלוהים הניצחון ממך זה שהבטחת בו לעבדים שלך המאמינים. הגבירו את הבקשה בוקר שלכן ניצחון מאלוהים והניצחון בקרוב".

למחרת וכן כעבור מספר ימים, שלחה הניה בקבוצות ווטסאפ בהן היא חברה הודעה נוספת: "היי חבר'ה. מי שיכול לשלוח את התפילה הזאת אל כל השמות שנמצאים אצלכם זה משפיע מאוד להשמדת האויב, התפילה הזאת לפעם אחת. הוי אלוהים פזר אותם והפרד ביניהם ועשה את ניהולם בהשמדתם והרוס את בניינם והחלף את מצבם וקרב את סופם וחתוך להם את החיים, ותן להם להיות עסוקים בגופות שלהם וקח אותם לקיחת יקיר שיכול... הוי אלוהים ספור אותם במספר והרוג אותם ואל תשאיר אף אחד מהם הוי אלוהים. הוי אלוהים תעשה בשחיטה שלהם והרחק אותנו מהרוע שלהם הוי אלוה האלות את שמכין את הסיבות. הכן לנו ממצוותנו בריאות יא אלוהים, יא עושק יא עושק יא עושק. יא אדיר, יא אדיר. הם לא יכולים לך. אלוהים תתפלל על מוחמד ועל אומת מוחמד. שלא תעצור אצלך".

קרדיט - דוברות מרחב נגב

כאמור, הנייה נעצרה לפני שבועיים במהלך פשיטה של כוחות משטרה ומג"ב רבים על מתחם ביתה שביישוב הבדואי הסמוך לבאר שבע. במהלך הפשיטה בביתה איתרו הכוחות מסמכים, אמצעי מדיה, טלפונים, ממצאים נוספים וראיות הקושרות אותה לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות נגד מדינת ישראל.

עוד במהלך החיפוש, נתפסו בביתה של הנייה מאות אלפי שקלים מוסלקים במקומות שונים בבית, ק"ג מטיל זהב , בנוסף לאמצעי מדיה, מכשירי טלפון ומסמכים אחרים שנאספו לצרכי חקירה שמנוהלת בשיתוף השב"כ ביחידה המרכזית של מרחב הנגב במחוז הדרומי.

עורכי דינה של הנייה (עו"ד חאלד אזבארגה, עו"ד זיאד אלבאז ועו"ד רמזי קטילאת), ניסו לטעון כי הנייה אנאלפבתית, וכי למשטרה אין הוכחה חותכת כי הקשר עם אחיה, מנהיג חמאס - לא נעשה בצורה משפחתית או חברית. עם זאת, מעצרה הוארך מספר פעמים עד הגשת כתב האישום הבוקר. התיק כולו נחקר ביחידה המרכזית של ימ"ר נגב במשטרת ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה