בשל הסירחון בעיר: דיון חירום בעיריית באר שבע



בעיריה כינסו דיון חירום בשל מפגעי הריח המורגשים בימים האחרונים בעיר, בסופו הוחלט על הרכבת כוח משימה מיוחד לטיפול בתופעה. ראש העיר רוביק דנילוביץ' "נחשפנו לתופעה כלל ארצית בהיקפים נרחבים"

תושבים רבים בבאר שבע התלוננו בימים האחרונים על סירחון וריח שריפה חריף הנישא באוויר עד לכדי מצב שהעיר אותם משנתם. התושבים פנו לעיריית באר שבע ולמשרד להגנת הסביבה בדרישה לטיפול בתופעה, שמקורותיה נחשדו במשרפות פיראטיות מחוץ לשטחי העיר.

הבוקר (חמישי) התקיים דיון חירום בנושא בעיריית באר שבע בהשתתפות ראש העיר רוביק דנילוביץ', המועצה האזורית בני שמעון, משטרת ישראל, המשרד להגנת הסביבה וגורמי המקצוע בעיריית באר-שבע.

דיון חירום בעיריה על הסירחון בעיר באר שבע. צילום: עמוד הפייסבוק של רוביק דנילוביץ'

לדברי דנילוביץ' "נחשפנו לתופעה כלל ארצית בהיקפים נרחבים, שבמרכזה משאיות מלאות אשפה, שמגיעות מהצפון ומהמרכז, שאמורות על פי החוק להטמין את הפסולת באתרים מוסדרים (בתשלום) משליכות את האשפה באופן פיראטי (ביערות, בנחלים ובשטחים פתוחים) בניגוד מוחלט לחוק וכדי להעלים ראיות הן שורפות אותה" נכתב בעמוד הפייסבוק של ראש העיר.

עוד נכתב כי "הסתבר לנו, במהלך הדיון, שהתופעה מוכרת ופוגעת גם באזורים אחרים ברחבי המדינה (בצפון ובמרכז הארץ). הסיבה להתגברות התופעה בימים האחרונים, נובעת ככל הנראה מצמצום משמעותי של גורמי האכיפה הממשלתיים בימי החג וחול המועד".

יורכב כוח משימה מיוחד לטפל בתופעה. צילום להמחשה: דוברות המשרד להגנת הסביבה

בסיכום הדיון הוחלט להקים כוח משימה מיוחד של משטרת ישראל ומשמר הגבול בסיוע המשטרה הירוקה, כדי להביא לתפיסת העבריינים באופן מיידי. דנילוביץ' הוסיף כי "מיד לאחר החג יתקיים דיון בשולחן עגול עם כל הגורמים, הגופים ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר, מתוך מטרה לטפל בסוגייה ולמגר אותה מן היסוד".

בסיכום דבריו אמר דנילוביץ' כי "ההתמודדות עם התופעה העבריינית דורשת נחישות מצד כל הגורמים ואורך רוח. מאחל לכולכם חג שמח! ".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה