המשטרה סגרה אתר בנייה בחשד שהעסיק עשרות שוהים בלתי חוקיים



אתר בנייה דיור מוגן בלהבים נסגר לשבוע לאחר שאותרו במקום עשרות שוהים בלתי חוקיים במספר הזדמנויות שונות. המשטרה "מעורבות פלילית המשפיעה על מרקם החיים התקין"

שוהים בלתי חוקיים רבים מצליחים להיכנס לישראל ולעבוד ללא היתר, כשהחשש הוא שבלבם גמל הרצון לבצע פיגוע נגד אזרחים ישראלים, ועל כן פועלים במדינה להנפיק לתושבי הרשות היתרי עבודה מסודרים. אלו שלא מצליחים לקבל היתר, מסתכנים בלהיתפס בידי הרשויות ועובדים בישראל ללא היתר כדי לפרנס את משפחתם.

אתר בנייה "דיור מוגן" בלהבים נסגר למשך שבעה ימים והוגבל מנהלתית לאחר המשטרה איתרה במקום עשרות שוהים בלתי חוקיים המועסקים בו, במספר הזדמנויות. ב-5 בספטמבר אותרו במקום 18 שוהים בלתי חוקיים ולאחר בירור וחקירה נמצא כי אלו עובדים במקום. למרות שנפתחה חקירה בעניין, במקום המשיכו על פי החשד להעסיק שוהים בלתי חוקיים,  ו-11 נוספים אותרו ב-17 בספטמבר, כאשר מהחקירה עלה כי אלו עובדים שם ו-4 אף לנים במקום.

בשל הממצאים החליט מפקד המחוז הדרומי במשטרה להוציא צו מנהלי ולסגור את האתר ל-7 ימים, על אף שהחוק מאפשר לסגור לחודש שלם. במשטרה נימקו כי ההחלטה התקבלה "לאחר שמפקד המחוז איזן בין השיקולים שעמדו בבסיס החלטתו, חופש העיסוק מחד וחובתו לשמירה על שלום הציבור מאידך".

אתר הבנייה בלהבים נסגר לאחר שנמצאו בו עשרות שוהים בלתי חוקיים. צילום: שרון טל

במשטרה הדגישו כי "הצו נמסר לאחר שמכלול הראיות לימד על כך שלא נעשים מהלכים כלשהם מצד הבעלים או המנהלים במקום על מנת להבטיח שבמקום יועסקו או יולנו אך ורק בעלי היתר שהייה ועבודה בתחומי מדינת ישראל. עם כניסתו של התיקון לחוק הכניסה לישראל, המאפשר למשטרת ישראל להוציא צו סגירה מנהלי ובכך לאסור את השימוש במקום בו בוצעה העבירה או ההלנה, יישאו באחריות מעסיקים ומלינים של השוהים הבלתי חוקיים שייתפסו ברשותם.

לנגד עינינו עומדת מעורבותם של שוהים בלתי חוקיים במעורבות פלילית המשפיעה על מרקם החיים התקין של האזרח שומר החוק. אנו נמשיך כל העת בפעילות למניעת סכנה לציבור התושבים". נמסר מהמשטרה.

עשרות שוהים בלתי חוקיים נתפסו לפני כחודש סמוך למעבר מיתר. צילום: דוברות המשטרה ומג"ב

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה