אירוע הענק בפארק הילדים הפך לסיוט של תושבי שכונת נחל עשן "שעתיים בפקק, לא נתנו לי להיכנס הביתה!"

$(function(){setImageBanner('10599603-e93f-449d-b4d6-57705b16df21','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

אירוע "מצוינגב" שהתקיים אמש בפארק הילדים בשכונת נחל עשן הביא אלפים אל השכונה וגרם לחסימות צירים ולפקקים איומים "חיכיתי שעתיים ולא נתנו לי להיכנס הביתה לרחוב שלי. פשוט בושה!". תושב נוסף "תושבי חוץ מוסרים תודה, אבל תושבי באר שבע נותרו מאוכזבים"

אמש התקיים ב'פארק הילדים' בבאר שבע אירוע "מצוינגב" בו הופיעו הזמרים בני פרידמן וישי ריבו. האירוע, שיועד אמש לציבור הדתי והכניסה אליו הייתה בחינם, משך אלפים מרחבי הארץ אל שכונת נחל עשן. להערכת גורמים ברשויות, האירוע, שהיה מיועד לכ-3,000 אנשים, הגיע לכ-12 אלף איש. כך, האירוע הענק של עיריית באר שבע וההרשות לפיתוח הנגב, הפך במהרה לסיוט של תושבי השכונה.

"אני גרה בעמותות, סמוך לפארק הילדים" מספרת סיגל תושבת השכונה "חזרתי בערב הביתה ועומד שוטר ולא מאפשר לי להיכנס לרחוב. סגרו את הכניסה הבודדת לשכונה משני הכיוונים. אמרתי לשוטר שאני גרה שם, הראיתי לו כתובת בתעודת זהות, לא עזר, אמר לי "שימי את האוטו בצד תלכי ברגל, קיבלתי הוראה לא להכניס". התקשרתי למוקד 100, אמרו לי 'תעשי מה שהשוטר במקום אומר לך'. הייתי עם קניות ומוצרי חלב, אני אישה בת 50 עם בעיות בריאותיות. במשך שעתיים עמדתי ולא יכולתי להיכנס הביתה. פשוט בושה!, מי עושה אירוע המוני בתוך שכונה?".

לדבריה הוסיפה לילך, המתגוררת מול פארק הילדים, ברחוב זרצקי "תושבי חוץ חושבים שהם פשוט יכולים לחסום לי את הכניסה לבית. חסמו לי את הכניסה לחניה הפרטית שלי. נלחמנו להציב תמרורים על איסור חניה בצדי הדרך, ואנשים בכל זאת חנו. אנחנו סובלים מכל אירוע שיש בפארק הילדים. 45 דקות לקח לי להיכנס הביתה וכמעט עשיתי תאונה בדרך".

לדבריה "עד 21:30 לא יכולתי להכניס את האוטו לחניה כי סוף סוף חלק הלכו. הגיעו איזה 6,000 אנשים, שמעו חינם הגיעו בהמונים מהצפון. רק ב-23:30 בלילה אנשים נסעו משם. העיריה והמשטרה הגיעו לאוזלת יד. למה לא עושים הסעות מהגרנד או מאיצטדיון טרנר? למה עושים את זה בשכונה? שיעשו את זה באמפיפארק זה לא מתאים לשכונה. השקעתי את כל כספי בבית וזה מה שאני מקבלת? פשוט אנרכיה".

אנרכיה תחבורתית. צילום: פרטי

"הפרסום המסיבי יצר נזק כפול"

גם תושב היישוב החרדי אלעד במרכז הארץ, כעס על התנהלות האירוע, בפוסט שפרסם על עמוד הפייסבוק של עיריית באר שבע "בעקבות פרסומים בעיתונות החרדית נסעתי עם כל משפחתי נסיעה ארוכה לתדהמתי התברר שעקב עומס במבקרים אין רשות כניסה. כמוני היו עוד אלפי מאוכזבים שעשו דרך ארוכה לחינם. מדוע הינכם עושים פרסום נרחב בעיתונות וקוראים לאנשים לבוא אם אין לכם את האפשרות להכיל כמות גדולה של מבקרים? האם אלו פרסומים שנועדו רק להראות את קיומכם, ולפאר ולרומם את מעשיכם?

"אנא אל תפרסמו הטעיות ותגרמו לאנשים צער. פרסמו בבאר שבע בלבד ותנו לתושבים ליהנות מאירוע שלהם. הפרסום המאסיבי יצר נזק כפול, גם אנשי באר שבע רבים נשארו בחוץ וגם אנשים מבחוץ קיבלו תדמית שלילית על אופן הפקת האירועים שלכם. באמת כואב הלב ואני משתף מתוך צער עמוק שלי ושל ילדי שחזרו אמש לביתם מאוכזבים וכעוסים. כולי תקוה שתלמדו לקח ולכל הפחות תתנצלו באותו היקף פרסום כמו שטרחתם לפרסם על האירוע".

אסור לחנות אז חונים. צילום: פרטי

מאות משפחות מבאר שבע חזרו הביתה מאוכזבות

תושב העיר כתב פוסט נוקב בשל העובדה שתושבי חוץ הגיעו ונהנו מהמופע, אך בשל העומס, חלק מתושבי העיר באר שבע, משלמי המסים, נותרו בחוץ "תודה רבה ממשפחת לוי (מירושלים), ממשפחת כהן (מאשקלון), משפחת סבן (מפתח תקווה), ותודה רבה ממשפחת בן זכאי (מנתיבות), ממשפחת שמואלי (מאשדוד) תודה מכול משפחות תושבי חוץ שנהנו מכספי משלם המיסים אבל משפחת זינו, משפחת מלכה, משפחת ביטון ועוד מאות משפחות תושבי באר שבע -אין לנו אפשרות לומר תודה אחרי שעתיים שעמדו בכניסה לפארק הילדים ונדחו באין כניסה. אלה שמשלמים את המיסים בשביל להנות פעם בשנה נאלצו לחזור לבתיהם אחרי צפיה ארוכה, ומלאים אכזבה. ילדי המאוכזבים שחזרו לבית עם הדמעות בעיניים מודים לעיריה על עוגמת הנפש, וחוסר היענות לסייע לנו למרות הטלפונים הרבים שנעשו במקום לנסות למצוא פיתרון".

פוסט נוסף כתבה תושבת העיר "פרסמו לכל הארץ את מה שמגיע לתושבי העיר והנה אנחנו מחכים מחוץ לפארק הילדים מאוכזבים" בתגובה לכך קיבלה תגובה בפוסט מעיריית באר שבע שם נכתב בין היתר "מספר המבקרים שהגיעו לאירוע היה מעבר למה שציפינו. נלמד ונפיק לקחים".

אלפי אנשים מרחבי הארץ הגיעו לאירוע. "מעבר למצופה". צילום מסך

לא די בסיוט של אתמול, תושבי השכונה חוששים מחלקו השני של האירוע שעתיד להתקיים הערב בפארק, בהופעת הזמר האהוב אליעד. התושבים מקווים שהערב יוכלו להגיע הביתה "אנחנו מקווים שהיום יהיה פחות גרוע ושנוכל לפחות להיכנס הביתה לחניות שלנו. לא הגיוני שבכל פעם שיש אירוע בפארק, אנחנו נסבול". סיפרה אחת מתושבות השכונה.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מיוחד "פסטיבל אקסטרים מצוינגב", אשר התקיים בפארק הילדים, בו הופיעו, זמרים מובילים, להקות זמר ושאר אטרקציות. האירוע פורסם ברבים, באמצעי המדיה השונים והראיה כמות שיא של קהל אשר הגיע לחזות במופעים. נושא סגירת הכבישים ודרכי הגישה למקום, נמצאים באחריות המשטרה זאת בהתאם לתוכנית מחייבת של גורמי המקצוע. העירייה וחברת כיוונים, מצירים על אי נוחות הזמנית שנוצרה עקב האירוע שנועד לרווחת התושבים".

במערכת 'באר שבע נט' פנינו בנושא גם למשטרת באר שבע, וזו מסרה בתגובה כי בעקבות הגעת מבקרים רבים אל האירוע בפארק הילדים, נחסמו צירים לתנועה. עם זאת הדגישו במשטרה כי "בוצעה היערכות בנושא בעבודת מטה סדורה. מרקם החיים יישמר ותושבי השכונה יוכלו להיכנס אל בתיהם בהצגת תעודה מזהה". 

 "מקווים שהערב יהיה פחות גרוע". פארק הילדים. צילום: גיל נמט. באדיבות עיריית באר שבע

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה