רגעי האימה בשדרות בן גוריון: "רצו את הטויוטה שלי, לחצתי על הגז הכי חזק שיכולתי"

$(function(){setImageBanner('a3f333b9-dcc4-4c3e-8349-ff30f8ceff28','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושבת העיר נסעה בשדרות בן גוריון כשלפתע נצמד אליה רכב ולטענתה ניסה לגרום לה לעצור בכוח "ג'יפ גדול נצמד אלי וחסם אותי בשדרות בן גוריון, עליתי על הכיכר, לחצתי על הגז הכי חזק שיכולתי. הם רדפו אחריי, עצרו לידי ואחד מהם אמר "צאי מהאוטו". המשטרה: "התלונה בחקירה"

נסיעה בכבישי באר שבע והסביבה עשויה להתברר כסכנת חיים ממשית. תושבים מדווחים על מספר מקרים אלימים בחודשים האחרונים, במסגרתם ניסו חשודים לגרום להם לעצור את רכבם במטרה לשדוד אותו, תוך שהם גורמים לנהגים לסכן את חייהם.

השבוע (ב') אירע מקרה נוסף. לידור, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון ותושבת שכונה ג', סיפרה כי נאלצה לנוס על חייה בדרך לביתה "סביבות השעה 01:00 בלילה נסעתי מאזור מרכז אורן על שדרות רגר. כמה בני מיעוטים בג'יפ התחילו לנסוע אחריי ועשו לעברי תנועות מגונות". סיפרה ל'באר שבע נט'. "התעלמתי והמשכתי לנסוע לכיוון שדרות בן גוריון. עצרתי ברמזור לפני הכיכר הדו-נתיבית של רכבת צפון (צומת בן גוריון-ארלוזורוב, ש.ט), התחלתי לנסוע ופתאום הג'יפ חתך אותי מהר מימין וחסם אותם בכיכר. החליטו שבא להם על הטויוטה קורולה שלי".

"חסם אותי עם הרכב. ניסיתי לברוח, עליתי על הכיכר ולחצתי על הגז הכי חזק שיכולתי. שדרות בן גוריון בבאר שבע. צילום להמחשה: שרון טל

לידור נתקפה פחד אך לא איבדה עשתונות "הם חסמו אותי. ניסיתי לברוח ועליתי על הכיכר. לחצתי על הגז הכי חזק שיכולתי וברמזור הבא חתכתי ימינה מהר לרחוב השלום כדי לברוח מהם אבל הם רדפו אחריי".

עשרות מטרים לאחר מכן, סמוך לכיכר ברחוב וינגייט פינת השלום, עצרה לידור ליד פיצוצייה פתוחה "צעקתי לעזרה, אמרתי שרודפים אחריי. הג'יפ של הבדואים הגיע ונעצר לידי ואחד מהם אמר לי "צאי מהאוטו" קילל אותי בערבית. כולי בוכה רועדת. כמה אנשים שהיו בקיוסק יצאו החוצה וכמעט התחילה שם קטטה. אחד האנשים שיצא מהקיוסק הוציא טלפון לצלם אותם ואז הם ברחו לכיוון סורוקה. שעתיים אחרי זה עדיין הייתי מפוחדת, לא הצלחתי לישון".

הג'יפ נעצר לידי ואחד הבדואים אמר לי "צאי מהאוטו". צעקתי לעזרה". צילום להמחשה: שרון טל

לידור הצליחה להגיע לביתה ויצרה קשר עם המשטרה "צלצלתי למשטרה ואמרתי להם שלא רואים במצלמות את מספר הרכב. אמרו לי לבוא להגיש תלונה". אמש (רביעי) הגיעה לידור לתחנת המשטרה והגישה תלונה "במשטרה שאלו אם יש לי מספר רכב שלהם, דגם או שאני יכולה לזהות את הפרצופים שלהם. עניתי שלא ודי אמרו לי יום טוב... הייתי בפאניקה על החיים שלי לא עצרתי לראות איזה רכב היה להם. יש מצלמות בצומת של סורוקה והם עברו שם, המשטרה יכולה לבדוק".

ממשטרת ישראל נמסר "מדובר בתלונה שהוגשה אתמול בשעה 15:00, יומיים לאחר האירוע שלטענתה התרחש ב 11.6 סמוך לשעה 01:00 בלילה. בניגוד לנטען התלונה לא נסגרה והיא בחקירה. שוטרי משטרת ישראל ימשיכו לפעול כנגד הפשיעה והבריונות, במרחב הציבורי למען האזרח הנורמטיבי שומר החוק".

איים על נהגת ברצח ושדד ממנה את הרכב  

מקרה דומה חשפנו לראשונה ב'באר שבע נט' לפני כשנה. אילנה, צעירה בת 22 נשדדה כשעצרה את רכבה בכביש עוקף באר שבע סביבות השעה 03:00 לפנות בוקר, כדי לבדוק את מיקומה. כפי שסיפרה אז ל'באר שבע נט', לפתע הגיח רכב וממנו יצא בחור בדואי ואיים עליה כי אם לא תצא מהרכב, ירצח אותה. היא ניסתה להימלט אך נחסמה בידי השותף השני של החשוד, ולאחר מכן אחד החשודים ניפץ את חלון רכבה באמצעות מוט, שלף אותה מהרכב והשאיר אותה באמצע כביש שומם. במזל הספיקה לקחת את הטלפון הסלולרי שלה ולהזעיק את המשטרה, אך השודדים כבר הספיקו להימלט.

"צאי מהאוטו או שאני רוצח אותך" צילום ארכיון להמחשה בלבד

מקרה דומה נוסף אירע לפני כחודשיים בכביש עוקף שכונת רמות, כשתמיר, תושב באר שבע נסע בשדרות צה"ל, ולפתע רכב האט וניסה ולגרום לעצירתו, אז יצאו ממנו חמושים וכיוונו אליו אקדח. תמיר העביר להילוך אחורי ונס על חייו. בהמשך לכך עצרה המשטרה חשודים במעשה, תושבי באר שבע הקשורים עם גורמים עברייניים.

 שדד רכב מצעירה תוך איומים ברצח

ניסיון שוד בכביש שכונת רמות 

האם בעלי טויוטה קורולה בסכנה?

במערכת 'באר שבע נט' מתקבלים מפעם לפעם דיווחים על מקרים דומים, בהם רכבים זרים נוסעים בפראות ומנסים לגרום לעצירתם. לקורבנות התמימים משותף דבר אחד – בעלות על רכב מסוג טויוטה קורולה, מה שככל הנראה בעיר באר שבע, הופך אותך למטרה, בין אם זה לגניבת הרכב, או לכל הפחות פירוק הגלגלים, תופעה בו נתקלים לא מעט בעלי רכבי טויוטה קורולה בעיר.

בעלי רכבי טויוטה קורולה הפכו למטרה. צילום ארכיון באר שבע נט

לא ניתן שלא להזכיר את מקרי הירי בכביש 40 לפני כחודשיים, סרטונים שחשפו עד כמה הדרום מופקר, עד כמה תחושת הביטחון של תושבי האזור מתערערת מפעם לפעם, ועד כמה דרושה כאן החלטה מדינית של חינוך ואכיפה מוגברת כדי למנוע שהמקרים המתוארים לא ימשיכו להיות המציאות היומיומית של תושבי הדרום.

 מציאות אלימה בדרום הפרוע. צילום ארכיון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a9c19a53-72c0-461c-8946-812fa98073eb','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה