משנת הלימודים הבאה: אין מי שישמור על הילדים האלרגיים בגן

$(function(){setImageBanner('093b09c8-8822-4042-9c64-dbd093b4be99','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

משרד הבריאות החליט שבשנת הלימודים הקרובה יבוטלו תקני הסייעות הרפואיות בגני הילדים, משמעות הדבר – ילדים בעלי אלרגיה מסכנת חיים יישארו ללא פיקוח צמוד. ההורים לילדים האלרגיים החליטו לא לשתוק ויצאו להפגין מול ביתו של שר החינוך

בחודש אפריל האחרון הכריז משרד הבריאות על ביטול תקני הסיעות הרפואיות לילדים אלרגיים בגילאי הגן וכיתות א' – ב' זאת החל משנת הלימודים הבאה.

אמהות נגד ההחלטה המקוממת. צילום פרטי

האחריות על הילדים בתחילה עברה לצוות החינוכי, אך לאחר שהסתדרות המורים הכריזו על שביתה החליטו להסיר את האחריות מעובדי ההוראה. למרות זאת הסתדרות המורים המשיכה בפנייה ליו"ר משרד החינוך בה ציינו:

"דרשנו בעבר ואנחנו חוזרים ודורשים להסדיר את המצב גם בגני הילדים ובוודאי בגני הילדים, שבהם סייעת אחת בלבד – יש לדאוג לסייעת נוספת בכל ימי ושעות הפעילות של הגן, לרבות ימי שישי. לא ניתן להטיל על הסייעת היחידה בגן, מטלות נוספות שיפגעו בתפקודה השוטף ובמטלות היומיומיות בגן. הדבר יקשה על הגננת לעסוק בהוראה, יקשה על ילדי הגן שזקוקים לטיפול ולתשומת לב לאורך כל שעות פעילות הגן".

במסגרת המאבק על בטחון הילדים האלרגיים, במוצאי שבת האחרונה יצאו להפגין מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט כ-200 הורים וילדים, אשר השמיעו את קולם וקראו לשר לא להפקיר את הילדים האלרגיים.  

"מערכת החינוך לא לוקחת אחריות על הילדים". צילום: פרטי

אחת האימהות הבאר שבעיות שנכחה במקום וביתה שאלרגית תעלה בשנה הבאה לגן טרום חובה ללא פיקוח, הסבירה את החשיבות של נוכחות הסייעות בגנים: "מדובר בסייעות שניתנות לילדים הסובלים מאלרגיות למזון מסכנות חיים והסייעת היא זו שאחראית לוודא שלא נמצא בסביבת הילד מזון שמסכן אותו ו/או לדעת לזהות תגובה אלרגית ולתת טיפול ראשוני מידי מציל חיים".

והוסיפה: "מערכת החינוך לא לוקחת אחריות על הילדים, נשארנו לבדנו - הורים וילדים שנאבקים על חייהם של ילדינו! הגענו לשר החינוך עד הבית שישמע אותנו, שיקשיב לנו. שר החינוך במקום לצאת אלינו, יצא לריצה, כי בריאות זה חשוב! אבל הבריאות שלו, לא של ילדינו".

מי שנרתם לעזרתם של ההורים לילדים האלרגיים מבאר שבע הוא ראש העיר רוביק דנילוביץ' שפנה ליו"ר הועדה לזכויות הילד העוסקת בנושא, לדבריו: "על המדינה לקחת אחריות ולמצוא פתרון עבור הילדים האלרגיים. הילדים האלרגיים צריכים לקבל הזדמנות שווה, כמו כל הילדים, הם והוריהם. על המדינה לאפשר להם להשתתף בכל המסגרות כאשר בריאותם ושלומם מובטח".  

מפגינים מול ביתו של שר החינוך. צילום: פרטי

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בדיונים עם כל הגורמים הרלבנטיים. יודגש, כי המשרד פועל בהתאם להנחיות המקצועיות של משרד הבריאות".

ממשרד הבריאות הגיבו: "ההחלטה על שיפור המענה לילדים אלרגיים נתקבלה במשותף לאחר בחינה ודיונים שנערכו בין משרדי החינוך והבריאות, ובהתייעצות עם איגוד רופאי האלרגיה ונציגי חולים. המענה, כמקובל בעולם, יהיה מבוסס על יצירת סביבה בטוחה ונקייה מאלרגנים רלבנטיים במקומות בהם יש ילדים אלרגיים, כמקובל בעולם. על בסיס מימוש מהלך זה, לא יהיה צורך בסייעות לילדים אלרגניים במערכת החינוך".

"המענה הסביבתי למניעת החשיפה מפורט בחוזר מנכ"ל משרד החינוך אשר גם מתייחס למענה במקרה חירום  מימוש חוזר זה על ידי כלל הגורמים (משרד החינוך, מורים, הורים ותלמידים) יביא לכך שלא יהיה צורך בסייעות לילדים אלרגיים במערכת החינוך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c939fda0-f9ac-4330-8c7f-f3728eb244be','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה