מירי רגב נגד עמותת השמאל בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('2a75c5e2-fdbc-4dc7-94e6-a618198ef98e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

השרה מירי רגב יצאה בהודעה נגד עמותת "פורום דו קיום בנגב": "מקומם לחשוב, שבעוד תושבי הדרום סובלים ממטחי רקטות, יש מי שבוחר לתת במה בפסטיבל קולנוע דרום לליבוי היצרים בין ערבים ליהודים בנגב". פורום דו-קיום בנגב "מירי רגב כנראה לא צפתה בסרטים שאותם היא ממהרת לבקר"

עמותת "פורום דו קיום בנגב" עלתה לאחרונה לכותרות בשל פעילותה השנויה במחלוקת ב"מולתקא-מפגש", מקלט שהוקצה לה מטעם העיריה, ובו התקיימו מפגשים הנוגעים בין היתר ל"אימפריית הנשק הישראלית", הקרנת הסרט "רעד בעזה", קיום אירוע לציון 68 שנה לנכבה. פעילויות אלה הוגדרו כפוליטיות בניגוד להסכם של עיריית באר שבע עם עמותת "פורום דו-קיום בנגב", ועל כן פסק לאחרונה בית הדין בבאר שבע נגד העמותה, והחליט כי עליה להשיב את המקלט שהוקצה לה חזרה לעיריית באר שבע. בשבוע שעבר התקיימה הפגנה עת קיום מפגש במקלט, כשתושבים זועמים הגיעו למקום ודרשו לסגור את הפעילות. המשטרה הגיעה לעשות סדר ומנעה הידרדרות של המצב, שהיה עלול להגיע לכדי אלימות של ממש. 

פעילות פוליטית בניגוד להסכם. פורום דו קיום בנגב. צילום: פייסבוק

"ליבוי היצרים בין ערבים ליהודים בנגב"

אך הרוחות לא נרגעות. שרת התרבות מירי רגב יצאה בהודעה בעמוד הפייסבוק שלה, וקראה לבחון לעומק את פעילות העמותה "מתלונות, שהגיעו לידיי עולה, כי הארגון, המכונה "פורום לדו קיום בנגב" מטעה את הציבור, פועל בניגוד מוחלט לשמו ומשתמש בבמה הציבורית, הניתנת לו בפסטיבל קולנוע דרום כדי להסית ולחתור כנגדנו". כתבה השרה רגב "מקומם לחשוב, שבעוד תושבי הדרום סובלים ממטחי רקטות, יש מי שבוחר לתת במה בפסטיבל קולנוע דרום לליבוי היצרים בין ערבים ליהודים בנגב".

עוד כתבה השרה רגב "פסטיבלים בתמיכת המדינה לא יכולים לתת במה לניגוח וחתירה כנגד מדינת ישראל, ערכיה וסמליה. הנחיתי את ראשת מינהל תרבות לבדוק את הטענות ואם יימצא בהן ממש באשר לליבוי יצרים והסתה, ימוצו כל האמצעים החוקיים שברשותנו לעצור את קיומו של האירוע".

במקביל, כתבה השרה רגב "אני פועלת לקדם בחוק חדש את העיקרון של חופש המימון, שיאפשר מניעת תמיכה ממופעים חתרניים ומלבים שנאה במוסדות התרבות, המתוקצבים מכספי המדינה".

מירי רגב נגד פורום דו-קיום בנגב. צילום: הכנסת. פייסבוק

דובר עמותת פורום דו-קיום בנגב, ארנון פלג, מסר בתגובה "מקריאת תגובתה של השרה מירי רגב, אין לנו ספק כי היא לא צפתה בסרטים שאותם היא ממהרת לבקר. זוהי זכותו הטבעית של כל מיעוט להחזיק בפרספקטיבה ונרטיב שונים מאלו של הרוב, ולאומנות תפקיד אינטגרלי בתיווך זווית הראייה הייחודית הזו לציבור הרחב.

פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי, עובד מזה עשרים שנה בשיתוף פעולה הדוק עם קבוצות של נשים מתוך הכפרים הבדואיים הבלתי מוכרים בנגב, וגאה לקחת חלק בפרויקט שכולו נועד לקידום של שיח פתוח, דמוקרטי וחופשי. מצער אותנו לשמוע ביקורת כזו דווקא מצד השרה מירי רגב שבעצמה התבטאה בחריפות, בעבר, כנגד אפליה ואף גזענות שהיא חוותה מצד הממסד, ואנו מקווים שהיא תשכיל לצפות בסרט ולהבין החשיבות שיש בו לקידום הדמוקרטיה והקיום המשותף בישראל". 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה