פרסום ראשון: שני מקרים של קדחת הבהרות התגלו בגן ילדים בבאר שבע



שני ילדים בגן בבאר שבע חלו במחלת קדחת הבהרות, לאחר שככל הנראה נעקצו בידי קרציה. סבתה של ילדה בת 4 שחלתה: "היא הייתה עם חום גבוה שבוע שלם, הרופאים לא ידעו מה יש לה". פרסום ראשון

זהירות: בשבועות האחרונים התגלו שני מקרים של קדחת הבהרות בגן ילדים בבאר שבע, מחלה הנגרמת מעקיצת קרציה נגועה. כך תיארה סבתה של ילדה בת 4, הלומדת בגן "הנכדה שלי נעקצה מקרציה, שלושה רופאי מכבי, רופא מרפאת ״ טרם״ ושני רופאים במיון לא עלו על העניין, התעקשו שזו מחלת ילדים, חשבו שאולי זה וירוס. שבוע שלם היא הייתה עם חום עולה ויורד. לוקחת כדור להורדת חום ואז הכל נראה בסדר, אבל אחרי כמה ימים הופיעה לה פריחה על הידיים. לקחנו אותה לרופא מומחה במרכז הארץ והוא ראה את הפריחה ואבחן מיידית שמדובר בקדחת הבהרות. נתנו לה אנטיביוטיקה בשם דוקסילין והיא כבר מרגישה יותר טוב".  

לדבריה "ילד נוסף הלומד באותו גן נדבק גם הוא והופיעה לו פריחה על הידיים (המחלה אינה מדבקת בין אדם לאדם ש.ט). התרענו על המקרה לגננת המקסימה של הגן והיא במיידית פנתה לרשויות והזמינה ריסוס כדי לטפל בעניין, צריך לציין לשבח את הטיפול שלה". לדבריה "התברר לי שילד נוסף מאחד המושבים חלה ואדם מבוגר נוסף מבאר שבע". היא פרסמה פוסט בעניין בפייסבוק כדי להעלות את המודעות למחלה, הנפוצה בחודשי הקיץ באזור חדרה, צפון השרון והנגב.

קדחת הבהרות נגרמת מעקיצת קרציה נגועה. צילום: shutterstock. פרטי

מהי קדחת הבהרות? (ד"ר גרשון קרן)

קדחת הבהרות נגרמת מחיידק בשם "ריקציה" ומועברת בעקיצת קרציה שנדבקה מכלבים נגועים, שלא חולים במחלה אלא רק נשאים של החיידק. המחלה אינה מדבקת בין אדם לאדם. המחלה שכיחה בישראל בעיקר באזור צפון השרון, הנגב ואזור חדרה והסביבה. כאמור, המחלה קטלנית במקרים נדירים בהיעדר מתן טיפול, אך במקרים רבים גם קלה וחולפת מעצמה.

תסמיני המחלה

התסמינים העיקריים הם חום גבוה, כאב ראש חזק, חולשה כללית וכאבים בכל הגוף. התסמינים העיקריים למחלה מופיעים כשבועיים עד שלושה ימים לאחר עקיצת הקרציה. פריחה מופיעה שלושה עד חמישה ימים מהופעת תסמינים אלו. הפריחה מופיע ככתמים קטנים, אדומים ובהירים באזור הפנים, כפות הידיים וכפות הרגליים, ונמשכת כשבוע. בהיעדר אבחון כראוי, עלול מצב החולה להידרדר עד לכדי סיבוכים נוירולוגים, דלקות ריאה, הפרעה בתפקודי הכליות, דלקות בשריר הלב ובמקרים חמורים אף מוות. בקרב האוכלוסייה המבוגרת עלולה המחלה להיות קטלנית בשיעור של שניים עד שלושה אחוזים.

שני מקרים של קדחת הבהרות התגלו בגן ילדים בבאר שבע. צילום: פרטי

מה גרם למטופל בקופת חולים לתקוף את העובדים?

שניים נותרו עיוורים לאחר שתיית אלכוהול

כיצד ניתן להימנע?

המחלה כאמור מועברת מכלבים שהם נשאי המחלה לקרציות ומקרציות נגועות לבני אדם. לכן, חשוב מאוד בתקופת הקיץ לדאוג לטיפול בכלביכם ובסביבתם נגד קרציות. במידה ונמצאה קרציה על גוף האדם, קיימת חשיבות לשליפתה במלואה בעזרת פינצטה, וחשוב לא למעוך את הקרציה ולא להשאיר חלקים ממנה בגוף. במידה ומופיעים תסמינים מחשידים כמו חום וכאבי ראש, יש לגשת להתייעצות רפואית בהקדם. הטיפול נעשה כאמור באמצעות אנטיביוטיקה והמחלה חולפת.

:קדחת הבהרות מועברת מכלבים לקרציות לבני אדם. צילום shutterstock

קדחת הבהרות היא קטלנית כאמור במקרים נדירים אם אינה מאובחנת, זו המחלה שגבתה את חייו של הזמר מאיר אריאל ז"ל, ואת חייו של נער בן 15 באוקטובר האחרון. ערב ראש השנה האחרון התמוטט נער בן 15 בביתו ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה כשהוא מורדם ומונשם. כמה ימים לאחר מכן נקבע לו מוות מוחי והוא נפטר לאחר שחלה בקדחת הבהרות. התסמינים הופיעו בגופו שבוע טרם לכן אך רופאת הילדים שחררה אותו עם אבחנה כי מדובר במחלה ויראלית חולף ועם תכשיר להורדת חום. גם אביו של הנער נדבק במחלה ואושפז במצב קשה אך שרד. היו זהירים!

יש לציין כי כל האמור לעיל לא מחליף חוות דעת רפואית מקצועית!

לחצו כאן על מנת להצטרף לערוץ ה-telegram שלנו

מכורים לעיר? הצטרפו גם לקבוצת הוואטסאפ שלנו

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה