168 דירות וכביש גישה אחד: תושבי רחוב שמריהו לוין חיים בתוך פקק תנועה יום יומי



עבודות שמתארכות כבר חודשים ארוכים, נהגים שמצפצפים על החוק ומאות משפחות מתוסכלות שכבר מרגישות שאין טעם אפילו לנסוע ברכב: החיים ברחוב שמריהו לוין בבאר שבע הפכו בתקופה האחרונה עבור התושבים שמתגוררים בו לבלתי נסבלים, וכעת נראה שהמצב הנוכחי לא הולך להשתנות בקרוב. תמונת מצב עגומה על אחד הרחובות העמוסים בבאר שבע

רחוב שמריהו לוין הפקוק. קרדיט - צילום פרטי

תארו לכם מצב כזה: אתם קמים בבוקר לעבודה ומאחרים כמעט באופן תמידי, כאשר ילדיכם צריכים להגיע לחוגים ולבית הספר, אתם מתלבטים האם להסיע אותם או לשלוח אותם בתחבורה ציבורית מהחשש שיאחרו ומעל כל זה - בשביל לעבור 300 מטרים ולהגיע לחניית הבניין שלכם, עליכם לעמוד בפקק שאורכו כרבע שעה מתסכלות ומייגעות.

ככה בדיוק נראים החיים של תושבי רחוב שמריהו לוין בבאר שבע. מדובר ברחוב סואן, שמאגד לתוכו אלפי אנשים שמגיעים לקבל שירותים אשר נמצאים באזור הרחוב ובאלו הסמוכים אליו (יצחק בן צבי, נהריים): בזק, חברת חשמל, בית המשפט, מגדל שבע, סופר מסחרי ענק, בית המשפט, תחנה מרכזית, ביטוח ולאומי, משרד הפנים וקריית הממשלה. כל אלו הם רק חלק מהמקומות שנמצאים בסביבת הרחוב, שבו כאמור מתגוררים מאות משפחות במגדלי יצחק בן צבי 9.

המגדלים, שנבנו לפני מספר שנים במחשבה שמרכז העיר באר שבע זהו "המקום" לחיות בו - הסתמנו בהתחלה כהצלחה גדולה, כאשר קצת האכלוס הגבוה נראה היה מבטיח. עם זאת, בחודשים האחרונים חווים תושבי הרחוב תסכול כמעט בלתי נגמר, זאת עקב עומס התנועה הבלתי נגמר שמתגבש מידי יום ביציאה מחניון הבניין שלהם. 

שרון, תושבת הרחוב, מספרת הבוקר לבאר שבע נט על התמודדות היום יומיות כמעט, שהופכת כל נסיעה קצרה לסיוט מתמשך: ''הכניסה לרחוב שלנו מתחילה ברחוב נהריים. מדובר ברחוב ממש קטן, כאשר באמצע השנה שעברה החלו שיפוצים של עיריית באר שבע במקום. לפני השיפוצים היה איסור חנייה בשני הצדדים, שגם אז אף אחד לא שם עליו, אבל זה עוד היה נסבל כי באמת היו שני נתיבי תנועה. ואז העירייה החליטה לשפץ את הרחוב וזה שינה אותו לגמרי - ממגרש החנייה שהיה צמוד לחברת חשמל, לקחו חצי משטחו וגידרו אותו וזה הקטין את מגרש החנייה של שמריהו לוין בחצי כמעט. את נתיבי התנועה ברחוב נהריים חסמו לאחד הכיוונים ובפנינו טענו שמדובר בעניין של 3 חודשים. מאז עברו כמעט 7 חודשים ונראה שלא רק שאף אחד לא נותן דין וחשבון, אלא שסיום העבודות לא נראות באופק". 

לא רואים את האופק, רחוב שמריהו לוין. קרדיט - צילום פרטי

"אחרי חצי שנה העבודות עברו לצד השני, ופתחו את אחד הנתיבים וחסמו את השני. מה שקורה זה, שאנשים שחנו לא כחוק בעבר בצד אחד, החלו לחנות באופן לא חוקי גם בצד השני. ואנחנו נשארו בלי נתיב נסיעה לגיטימי. תוסיף לזה את הבנייה של חברת אביסרור שהחלה לאחרונה ויוצא שכשאני מגיע הביתה בסיום יום עבודה - לוקח לי קרוב לרבע שעה לעבור 300 מטרים. זה חסר היגיון לחלוטין ומתסכל".

"אין פה אכיפה, וגם שהיא כבר מגיעה - אין להם באמת כוח מול הנהגים שחונים איך שבא להם. אין להם סמכות לגרור ורק המשטרה יכולה, ורק אם יש חסימה לנתיב. וזה הפרדוקס שאנחנו מתמודדים איתו: אנשים חונים באופן לא חוקי, אבל הם לא חוסמים למעשה את הדרך אז אי אפשר לגרור אותם. אני עוד מנסה להעיר לנהגים, אבל אני מעדיפה שלא, כי אני לא מוכנה לסכן את החיים שלי בשביל זה. אני לפעמים תוהה - למה עברתי למרכז העיר? אני עובדת בשכונה ג', ואני נאלצת ללכת ברגל בשביל לא לצאת עם האוטו. או שמדובר בילדים שלי, שאני מוצאת את עצמי שולחת אותם באוטובוס, כי אני מפחדת שאם אצא עם רכב הם יאחרו".

נכון להיום, מבצעת העירייה פרוייקט שדרוג לרחובות, שהחל עוד בסוף שנת 2021. אז, הבטיחה העירייה כי מדובר בפרוייקט של ארבעה חודשים במסגרתו מתבצעת החלפת תשתיות תת קרקעיות – מים, ביוב וניקוז, חידוש כבישים ומדרכות, החלפת תאורת רחוב, פיתוח נופי וגינון. כעת, ולפי עדויות של תושבי האזור, טרם ברור האם סופן של העבודות נמצאות מעבר לפינה. לבינתיים - יצטרכו התושבים להמשיך לחיות בפקק תנועה יום יומי ובלתי נגמר.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה לטענות אשר הועלו בכתבה: ''עיריית באר שבע באמצעות החברה הכלכלית מבצעת ברחוב הנ"ל, עבודות תשתית הכוללות הצבת עמודי תאורה, ריבוד הכביש באספלט חדש ופיתוח נופי. העבודות מתבצעות על פי לוח הזמנים שנקבע מראש ואמורות להסתיים באמצע חודש דצמבר השנה. בכל ביצוע עבודות ישנם שינויים בהסדרי התנועה עליהם מדווחים ומתנצלים מראש''. 

קרדיט - עיריית באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה