רחובות אדומים: איפה הכי מסוכן לנהוג בבאר שבע?
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1dcacd56-35f9-4c37-9edc-68abc2598178','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1dcacd56-35f9-4c37-9edc-68abc2598178','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})
כחלק מתוכנית העבודה ל–2016, מיפה אגף התנועה את הדרכים העירוניות שבהן מתרחשות תאונות דרכים קשות, וסימן 163 רחובות מרובי תאונות ב–25 ערים, ובבאר שבע? 8 רחובות אדומים. אז מהם הכבישים המסוכנים בעיר?
הרחובות שנכנסו לרשימת "הרחובות האדומים" — שבהם שיעור תאונות הדרכים, והפגיעות בנפש וברכוש שנגרמו כתוצאה מהתאונות, היו הגבוהים ביותר — ענו על אחד או יותר מהקריטריונים הבאים: לפחות שלוש תאונות חמורות ב–2015; סך כולל של 12 תאונות באותה שנה; ו–50 תאונות לפחות בסך הכל ב–2012–2015. הדירוג קבע את רמת הסיכון של הרחובות, והעניק להם ציון שמתבסס על מספר תאונות
הדרכים וחומרתן.
מהמחקר עולה כי שבעת הרחובות האדומים נמצאים בחמש ערים — תל אביב־יפו, ירושלים, פתח תקוה, באר שבע ואשדוד.
הסיבות העיקריות לתאונות הדרכים ברחובות האדומים הן דווקא אי־מתן זכות קדימה להולכי רגל או אי־ציות לרמזור אדום. המוקד "האדום" בבאר שבע, שדרות רגר, הוא ציר שחוצה את העיר, לאורכו ניתן למצוא את התחנה הציבורית, עיריית ב"ש, בית החולים סורוקה ואת אוניברסיטת בן גוריון. הרחוב משלב תנועה ערה של הולכי רגל ורוכבי אופניים, לצד תנועה צפופה של מכוניות ואופנועים.
לפי נתוני עמותת אור ירוק, ב–2015 נהרגו 135 בני אדם במרחבים עירוניים — כ–40% מסך כל ההרוגים בתאונות דרכים באותה שנה. רוב ההרוגים, 77, היו הולכי רגל. 20 היו רוכבי אופנועים וקטנועים, ותשעה — רוכבי אופניים. כ–1,200 בני אדם נפצעו באורח קשה בתאונות הדרכים בתוך הערים — רבים מהם באותם רחובות אדומים ומסוכנים.
לפי מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב: "רשימת הרחובות האדומים ידועה למשטרה ולרשויות המקומיות. חייבים להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית".
"הקו המנחה צריך להיות מניעת חיכוך בין מכוניות להולכי רגל", אומר אוריאל לין, לשעבר יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וכיום נשיא איגוד לשכות המסחר. "חשוב שמעברי החצייה יהיו קרובים יחסית זה לזה, ובעלי נראות בולטת". לדברי לין, יש גם להציב פסי האטה לפני מעברי חצייה, ככל הניתן.
בשבוע שעבר הודיע ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב ירון בארי, על פרישתו, על רקע הזינוק במספר תאונות הדרכים הקטלניות. נתוני המשטרה מצביעים על הקשר בין מספר ההרוגים לבין מוקדי הסיכון העיקריים באזורים המיושבים.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]
$(function(){setImageBanner('c83bcf8f-309a-4935-ba99-f6aa2282dcb7','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
|
|
|
|