הגדול בכל הזמנים: תקציב עיריית באר שבע לשנת 2023 אושר בפה אחד

$(function(){setImageBanner('de516908-5eab-4b28-8d69-6a51aad4ccf6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

אמש (רביעי) אושר התקציב השנתי של עיריית באר שבע לשנת 2023. אישור התקציב עבר ללא מתנגדים. התקציב הגיע השנה לשיא חדש עבור בירת הנגב, 2.2 מיליארד שקלים חדשים.

הישיבה נפתחה בהתייחסות של גזבר העירייה, ליאור דיעי "באר שבע תהווה מטרופולין משמעותי ותחרותי, בנוסף להיותה מרכז ידע לחדשנות וקהילתיות. מטרת התקציב הנוכחי הינו ביסוסו של הנגב כעוגן כלכלי חברתי". נדמה שגישה זו מייצגת הייטב את התקציב שאושר אמש (רביעי), תקציב שחורט על דגלו צמיחה ופיתוח. מתוך התקציב הגדול ביותר שידעה העיר באר שבע, שעומד על 2.2 מיליארד שקלים, חצי מיליארד ממנו מיועד לתקציב פיתוח (שכולל בין השאר הקמה של מוסדות ותוכניות עירוניות).

בנוסף לתקציב העירוני, אישרו גם בישיבת המועצה שלל של מענקים שרובם מגיעים ממוסדות ממשלתיים: מענק של מעבר צה"ל לנגב, מענק חוסן קהילתי ועוד. כחלק ממאמצים אלו דיווח ראש העיר לחברי המועצה על הסכם גג חדש עם הרשויות הארציות, שנחתם לפני שבועיים בלבד. לפיו, המדינה תשקיע בעיר 3.2 מיליארד שקל, פי שניים מההסכם הקודם שאושר ב-2016. מתוך התקציב הנ"ל ראש העיר התחייב שמעל ל-110 מיליון ממנו יושקעו בשכונות הוותיקות.

צילום: עיריית באר שבע

למרות הגידול בהשקעה של המדינה כחלק מהסכם הגג, בישיבת התקציב מתחו ביקורת על הממשלה הנכנסת והיוצאת. חבר המועצה ומחזיק תיק ההנדסה, טל אל על, התנגד להחלטה המסתמנת להקפאת הארנונה, מה שיקצץ משמעותית את תקציב העירייה. ראש העיר דווקא העיד על ציפייה גדולה מהממשלה הנרקמת, זאת מתוך ההנחה שהממשלה תספק "יציבות בדמות תקציב דו שנתי. עוד הוסיף ראש העיר: " הציבור בבאר שבע אמר את שלו (בבחירות) ולכן אני מצפה שיהיו תקציבי ענק - למערכת בריאות, מערך תחבורה ורכבת קלה, לאפשר לנו את הגמישות והיצרתיות על מנת שנוכל לתת יותר - לחינות לרווחה ולתרבות."

עוד פרטים מהתקציב – בישיבת המועצה הכריזו שרוב הפרויקטים ברווחה גדלו באופן משמעותי, תקציב הרווחה השנה יעמוד על 331 מיליון שקלים.  בנוסף, תקציב הפיתוח השנה מתמקד במיוחד במנהל ההנדסה והחינוך, שכל אחד מהם יקבל 95 מיליון שקלים ו27 מיליון שקלים בהתאם. ההשקעה הגדולה ביותר ממשיכה להיות באגף משאבי האנוש שמקבל כ50% מהתקציב, מתוכו כ-5% מהתקציב לפנסיות התקציביות בלבד.

 צילום: מתן זמיר

התייחסויות חברי המועצה - בישיבות אישור תקציב אין הגבלה להתייחסויות של חברי המועצה או לזמן הישיבה וחלק מחברי המועצה היטיבו לנצל את ההזדמנות.

חבר המועצה וסגן ראש העיר, גדי אפרים מזוז ביקר באופן חריף אך שקול את התקציב השנתי. גדי אמר: "יש משפחות בעיר שהם בקשיים גדולים מאוד ואנחנו מרגישים את זה יום יום. התקציב בסדר, אבל אנחנו צריכים לפעול, יש אנשים במצב קשה מאוד בעיר ולנו יש את האחריות". הכוונה שלו הייתה שמדובר בתקציב לא מספיק חברתי, שמשקיע יותר מידי בפיתוח ולא מספיק ברווחה ודאגה לתושבים המוחלשים בעיר.

מחזיק תיק הרווחה בעירייה, גדי מזוז. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')

חבר המועצה וראש סיעת היחיד, משה ינאי ניצל את ההזדמנות היטב ועבר על סעיפים רבים והציב שאלות קשות בפני עובדי העירייה. למרות התסכול של חלק מהיושבים באולם, ראש העיר התעקש שזה בדיוק הזמן לשאול שאלות כאלה ולהטיל ספק בהחלטות. לבסוף ינאי הצביע בעד התקציב שאושר פה אחד, אבל טען שלדעתו יש להגדיל שני סעיפים בתקציב -איכות הסביבה ועידוד עסקים.

בתגובה לטענות של חברי המועצה, סגן ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה, טל אל על ביקש לשנות את הגישה לגבי התקציב השנתי. טל טען: "התקציב השנה היה מאתגר במיוחד. הגידול של העיר הוא ברכה אבל מגיע גם עם הוצאה, התקציב לא גדל באופן פרופורציונלי לגידול ברחובות. פה צריך לשנות את הגישה, לא רק תבנה לי וכו', אלא גם איך מכניסים כסף. זה לא בושה, הכסף הזה לא הולך לכיס של אף אחד. כל שקל שמושקע באגף ההנדסה הוא שקל שאנחנו ממנפים אותו, כי שבעירייה מקדמים תב"ע לדוגמא, יש היטלים ויש השבחה".

טל אל על. קרדיט - עיריית באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה