תקלה חמורה בבתי החולים: מטופלים קיבלו מרשמי תרופות של חולים אחרים

$(function(){setImageBanner('c0471b79-545e-43ec-b7bd-a731b93bc663','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

משרד הבריאות מעדכן על תקלה רחבת היקף במערכת המחשבים שמשרתת את בתי החולים הממשלתיים ואת בתי החולים של כללית. על פי ההערכות עשרות קיבלו מרשמי תרופות שגויים - אך ייתכן שההיקף רחב הרבה יותר: "לא ברור אם מדובר בפריצת סייבר, אך זה נמצא בבדיקה"

בית חולים. אשפוז. אילוסטרציה: אשדוד נט

תקלה חמורה ורחבת היקף במערכת המחשבים בבתי החולים גרמה לכך שמטופלים רבים קיבלו מרשמי תרופות שגויים ששייכים בכלל לחולים אחרים. התקלה התגלתה לראשונה לפני עשרה ימים, אך משרד הבריאות עדכן את הציבור רק היום (ג') בנושא.

ממדי התקלה עדיין אינם ברורים. לפי שעה מעריכים שעשרות חולים קיבלו מרשמי תרופות שגויים - אך ייתכן מאוד שההיקף עומד על מאות ואולי יותר. גורמים במשרד הבריאות אמרו כי "לא ברור אם מדובר בפריצת סייבר, אך זה נמצא בבדיקה".

התקלה החריגה התגלתה במערכת "קמיליון" שמשרתת את בתי החולים הממשלתיים ואת בתי החולים של כללית והיא מאפיינת ככל הנראה מטופלים שהגיעו לאשפוז חוזר. גורמים במשרד הבריאות מסרו: "אנחנו מנסים להבין את המשמעויות ואת התופעה רטרואקטיבית כדי לדעת מה מספר המטופלים שקיבלו מרשם לא נכון".

כעת, במשרד הבריאות ממליצים למאושפזים חוזרים בחודשיים האחרונים לוודא מול רופא המשפחה או הרופא המטפל את התרופות שניתנו לו במכתב השחרור, להשוות מול מכתב שחרור קודם ולראות אם יש תרופות לא מוכרות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1f0187d5-9914-4b96-8eb4-54c5f9df3a2b','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה