תקוע כבר חודשיים בגאורגיה וטוען: "הפלילו אותי"



עמאר אבו אסע, תושב רהט ונהג משאית במקצועו, הגיע למדינה המזרח אירופאית על מנת לפגוש את אחיו שלומד שם. כעת, בעקבות תקרית עם בעל מסעדה שלטענתו סוחט אותו בעשרות אלפי דולרים - נמנעת חזרתו לישראל: "מנסים להפליל אותנו, אני רוצה לחזור לילדות שלי"

עמאר אבו עסא. קרדיט - צילום פרטי

עמאר אבו עסא, תושב רהט בן 27 - המריא לטיביליסי, בירת גאורגיה לפני כחודשיים יחד עם עוד ארבעה חברים, על מנת לבקר את אחיו הקטן שלומד במדינה. חודשיים עברו, והחבורה ובהם גם עמאר אינם יכולים לחזור לישראל. הסיבה - בית המשפט בגאורגיה מסרב לתת לצאת מהמדינה בעקבות חקירה שמתנהלת כנגדם. 

אבו עסא, נהג משאית בחברה קבלנית בבאר שבע, נשוי לעובדת סוציאלית ואבא לשתי ילדות בנות 6 ו-8 חודשים. הבוקר (ש') הוא דיבר עם מערכת האתר וסיפר את הצד שלו בסיפור, שכן לטענתו הוא מופלל ועומד בפני סחיטה כספית: "לפני חודשיים ישבנו במסעדה אני ושאר החברים. כשסיימנו לאכול, הלכנו לרכב והתכוונו לנסוע בחזרה למלון, כשחבר אחר נשאר לשלם את החשבון מול בעל המסעדה. פתאום, הוא (בעל המסעדה) טען שעלינו לשלם יותר משום מה ולא הסביר למה. חבר שלי סירב לשלם לו יותר ממה שצריך ואמר לו שהוא לא מוכן לזה, וחזר אל הרכב". 

באותו הרגע טוען עמאר, הגיח בעל המסעדה כשהוא נתלה על דלת הרכב בזמן שהחבורה החלה לנסוע, ובעקבות כך הוא נחבל קלות. מאותו הרגע מספר עמאר, החלה מסכת שלמה של חקירות שבסופן הם שוחררו. לאחר סיום החקירה וכשניסו לחזור לישראל, גילו עמאר וחבריו כי יציאתם מגאורגיה נחסמה, עד לאחר המשפט שלהם. עם זה לא מספיק, טוען עמאר כי בעל המסעדה אף ניסה לסחוט אותם לאחר מכן: "הוא פנה אלינו ואמר לנו - שלמו לי 30 אלף דולר ואני אוריד את התביעה. לא היינו מוכנים להיסחט ואמרנו לו שאין לנו סכום כזה". 

לאחר שלא הסכימו לשלם את הסכום אותו ניסה לסחוט מהם בעל המסעדה, נאלצו עמאר וחבריו להמתין זמן רב עד שיובאו בפני שופט. עם זאת, הימים עברו ונראה כי החקירה כנגדם מתנהלת בקצב משונה. במשטרת גאורגיה טענו בפני עמאר כי הפרקליטות צריכה להחליט האם בכלל להגיש כנגדם כתב אישום, ובינתיים נראה כי נגמרים לו הפתרונות. מעב רלכך, נראה שמערכת המשפט במדינה לא מתפקדת, ועמאר, שטוען שתוקף כי ניסו להפליל אותו, רוצה רק לחזור למשפחתו - "אני כבר חודשיים פה, ואני מלווה כסף מאנשים בשביל לשלוח לאשתי שיהיה לה איך להאכיל את הילדים. הייתה לי עבודה מכובדת, אני שומר חוק ועכשיו אני לא יודע מה לעשות".

שוחחנו גם עם אביו של עמאר, עבד שסיפר לבאר שבע נט על הדרכים בהם הוא מנסה לעזור לבנו: "חינכתי את הילדים שלי להיות אנשים הגונים וטובים. עמאר בחיים לא הסתבך בכלום ועכשיו מנסים לסחוט אותנו בעשרות אלפי דולרים. מאיפה אני אביא את הסכום הזה? אני רק עובד במפעל, אין לנו סכומים כאלה". 

נכון לעכשיו, מחכה עמאר להתקדמות במשפטו, כאשר גם הקונסוליה הישראלית בגאורגיה עודכנה בנושא. ממשרד החוץ נמסר לבאר שבע נט: "אנחנו מעודכנים והנושא נמצא בטיפול המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה