תקדים: כתב אישום הוגש כנגד חולת קורונה אשר הפרה בידוד והגיעה לסורוקה



הנאשמת התבשרה בחודש ספטמבר האחרון כי היא חולת קורונה. על פי כתב האישום, היא הפרה את הבידוד ונסעה לבית החולים סורוקה תוך שהיא מסכנת חיי אדם. הסיבה - רצון לבקר את אביה החולה

צילום באדיבות משטרת ישראל בעקבות חידוש מדיניות האכיפה בספטמבר 2021 כנגד חולים מאומתים שהפרו בידוד, פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה אמש (ב') לבית משפט השלום בבאר שבע, כתב אישום ראשון בגין מה שנקרא בשפה המשפטית - "מעשה העלול להפיץ מחלה". מדובר למעשה בכתב אישום נגד חולת קורונה מאומתת שהפרה בידוד.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, הנאשמת אובחנה כחולת קורונה בתחילת חודש ספטמבר ובזמן שהייתה אמורה לשהות בבידוד. וכך, יום אחד לפני שהייתה אמורה לסיים את תקופת השהייה בבידוד, יצאה הנאשמת מביתה ונסעה לבית החולים "סורוקה" בב"ש על מנת לבקר את אביה החולה, למרות שידעה כי היא עלולה להדביק אחרים במחלה שעלולה לגרום למוות.

עוד צוין בכתב האישום, כי "במעשיה, עשתה הנאשמת במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות". מדובר בשינוי חמור ביחס לתקנות הקורונה, ואף הצהרת כוונות מצד המשטרה ומערכת המשפט. מדובר בספק דין תקדימי, שכן זהו פסק הדין הראשון מסוג זה, מאז החליטה הממשלה על תקנות האכיפה החדשות אי שם בחודש ספטמבר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה