אלימות חמורה בתיכון בב"ש: הצדדים מצידם מאשימים האחד את השני

$(function(){setImageBanner('418070f9-c55b-4524-8da2-77db6a088860','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

קטטה אלימה במיוחד אירעה בשבוע שעבר בתיכון מקיף ג' בב"ש כאשר הרקע לסכסוך ככל הנראה לאומני. שני הצדדים שמעורבים בתקרית טוענים כי הצד השני אשם בתגרה

מקיף ג' בבאר שבע. צילום: יהלי אוזן

ל' תלמידת תיכון מקיף ג' בב"ש טוענת כי בשבוע שעבר היא הותקפה באכזריות ע"י א', חברתה לספסל הלימודים. בפועל הוגשה תלונה במשטרה כנגד ל' וידיד שלה שעל פי הטענות היה מעורב. ל' והידיד שלה הושעו. במשרד החינוך הגיבו לתקרית החריגה בטענה כי התלמידים שהושעו נהגו באלימות חמורה.

מלחמת חרבות ברזל וההרס העצום שחווים בימים אלה תושבי רצועת עזה מעמידות למבחן את מרקם החיים העדין בין האוכלוסייה היהודית לבין ערביי ישראל. אך למרות שבניגוד למבצע שומר חומות אין אנו רואים פרעות חמורות בהיקפם ובעוצמתם מצד החברה הערבית, נדמה כי עדיין קיים מתח רב בין האוכלוסיות שנוטה לעיתים להתפרץ. מקרה אחד כזה אירע בשבוע שעבר בתיכון מקיף ג' בב"ש, שם אירעה תקרית אלימה חריגה בין שתי תלמידות, כשנדמה כי הרקע לסכסוך בין שתי התלמידות הינו לאומני.

ל', שפנתה למערכת באר שבע נט טוענת שהיא הקורבן בסיפור, כאשר לטענתה הרקע למקרה שאירע בשבוע שעבר הינו התגרות שהחלה מצידה של א' עוד בתחילת השנה: "זה התחיל ממש בתחילת שנה כאשר שמנו סרט צהוב למען החטופים והנרצחים. א' (תלמידה בתיכון מקיף ג') הורידה את הסרט וקרעה אותו מול העיניים שלי ושל עוד כמה חברים. ניגשתי אליה ושאלתי אותה: 'תגידי את הורדת את הסרט?' והיא ענתה לי 'כן'. עניתי לה 'אם זה לא מוצא חן בעינייך פשוט תעלימי עין מזה, אל תורידי את זה שמנו את זה בשביל ההנצחה'. בתגובה א' צחקה לי בפנים ואמרה לי 'זה לא מעניין אותי' ודחפה אותי בנוסף. אני לא הגבתי לכך".

"ביום ראשון בשבוע שעבר (14.1), היה לנו שיעור היסטוריה בכיתה שבמהלכו ציינו 100 ימים למלחמה. במהלך השיעור דיברנו מעט על התחושות שלנו. במהלך אותו שיעור, תלמיד אחד שאל את המורה שאלה על אלינה (תלמידה מהמקיף שנרצחה בחוף זיקים) והמורה פרצה בבכי למשמע השאלה ואני גם בכיתי ובאתי וחיבקתי את המורה. הילדה א', שתומכת בפלסטין צחקה עלינו בזמן שאנחנו בוכות. לא התייחסתי לזה באותו הרגע". 


"לאחר מכן בזמן ההפסקה ההפסקה נתקלנו אני וא' אחת בשנייה בסמוך לאולם הספורט. פניתי אליה ואמרתי לה: 'תגידי את רצינית, את אנושית?! שזה מה שאת עושה?!'. היא בתגובה אמרה לי: 'תתביישי בעצמך שאת תומכת ישראל', ועל כך עניתי לה: 'אני צריכה להתבייש?! תתביישי את! תראי את ההתנהגות שלך דואגים לך לבית אוכל ואת חיה כאן מעולה' ".


"לאחר שאמרתי זאת היא החליטה לעקם את ידיי מה שהכאיב לי מאוד. בתגובה תפסתי לה בעורף ואמרתי לה 'תשחררי, אל תתחילי' ואז היא משכה לי בשיער וגררה אותי על הריצפה. בתגובה נתתי לה אגרופים לבטן בכדי שתשחרר לי את השיער, אך היא לא שיחררה. באותו רגע ידיד שלי ראה את המתרחש ותפס את א' בחולצה כשהוא מעיף אותה ממני".


"לאחר מכן, אחת התלמידות הלכה לקרוא לאשת צוות של המקיף בשם י' וכשהיא הגיעה היא לקחה את א' לחדר המנהל. באותו הזמן המשפחה של א' הגיעה אל שער ביה"ס והחלו לאיים עליי ועל ידיד שלי. הם צעקו לעברנו: 'אנחנו נרצח אותם; תנו לנו להיכנס נשחט אותם'. השומר שהיה במקום החליט להזמין משטרה, אך לצערי י' אותה מורה שהתערבה החלה להפיץ שקרים לפיהם אני התחלתי את התיגרה ובנוסף החליטה להגיד שגם חברתי הטובה משכה לילדה א' בשיערות (וזה לא קרה היא עמדה מאחורי הגדר)".

"אני וידיד שלי קיבלנו השעיה של יומיים מבית הספר ובקשר לילדה אני לא יודעת מה עשו איתה. לא' יש עמוד אינסטגרם שמראה תמיכה בפלסטין. אני חושבת שאותה הילדה לא צריכה ללמוד בבית ספרנו אם כך היא פועלת".

במשרד החינוך התייחסו לתקרית החריגה שהתרחשה בשבוע שעבר: "התלמידים שהושעו נהגו באלימות פיזית חמורה כלפי תלמידה מבית ספרם, בגינה נמסר לנו כי הוגשה נגדם תלונה במשטרה. אנו נמתין לממצאי החקירה. בית הספר ימשיך לנקוט באפס סובלנות לאלימות כלפי מי מבאי בית הספר". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה