תושבי באר שבע "מרגישים לא מוגנים בבית שלנו"

$(function(){setImageBanner('21e27a16-ee4c-499a-806e-3673e2109c26','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

זו אומנם אינה תופעה חדשה בבאר שבע, אך נדמה כי לאחרונה אנו חווים גל מחודש של גניבות ברחבי העיר, החל מגניבות ממירים מרכבים, דרך גניבות גלגלים ועד לניסיונות פריצה לבתים כשדיירי הבית בתוכו. כעת, לתושבים נמאס לשתוק והם דורשים טיפול מידי וראוי לנושא

גנובים על בירת הנגב? תופעה ישנה-חדשה פוקדת את תושבי באר שבע בשבועות האחרונים ונמאס להם לשתוק! רבים מתושבי העיר העלו בשבועות האחרונים פוסטים זועמים על גניבות גלגלי רכב, גניבות ממיר קטליטי וכן מדווחים באופן אנונימי לבאר שבע נט על ניסיונות פריצה לבתיהם בשעות לילה מאוחרות כשדיירי הבית ישנים. 

אחת מתושבות העיר שחוותה אירוע גניבה כזה היא תהילה, שמספרת לבאר שבע נט על הרגע בו גילתה: "זה קרה בלילה שבין שישי לשבת, בשכונת נחל בקע, בתיעוד של המצלמות רואים רגע אחרי רגע איך הם פועלים, שמו לבנים מתחת לרכב, הרימו אותו ופשוט לקחו את הגלגלים. זה לא אמור להיות מסובך לאתר אותם, יש בכל האיזור מצלמות אפשר לראות את מספר הרכב שבאו איתו, פשוט צריך קצת להתאמץ" היא מספרת ומוסיפה: "גיליתי שזה קרה כשיצאתי בבוקר לטיול עם הכלב, מיד התקשרתי למשטרה, הגיעו לקחו עדות ושלחו צוות מז"פ, אבל לא היו טביעות אצבעות על הרכב. יש כאן בעיה גדולה יותר, זה נראה שרמת החיים מאוד מאוד ירדה בגלל הדברים האלה, זאת תקופה של כמעט חצי שנה שלא רואים שום שינוי בנושא". 

ואכן זה אינו המקרה היחיד, תושבים נוספים שיתפו ברשתות החברתיות על אותה שיטת פעולה בדיוק, לפיה מגיע צוות מיומן עם הכלים המתאימים, פועלים במהירות שיא לוקחים את השלל ובורחים מהמקום. תושבת אחרת כתבה ברשת "תשמרו על הרכבים שלכם שוב מתחילים לגנוב גלגלים מרכבים" תושב אחר כתב "כרגיל מכת הפריצות נמשכת בחודשיים ניסו לגנוב לי פעמיים את הרכב... נמאס מהפקרות בעיר הזאת תתעוררו". 

במקביל, תושבים שביקשו להישאר בעילום שם מספרים למערכת כי לפני כחודש ניסו לפרוץ לביתם בשעת לילה מאוחרת, את הניסיון אומנם לא צלחו ובני הבית גילו רק כאשר התעוררו בבוקר והבחינו שמישהו ניסה לפתוח את התריס ללא הצלחה, בדקו במצלמות הבית ואכן גילו שבעוד שהם ישנו אדם זר הסתובב להם סביב הבית. "תחושות קשות, כשזה היה סיבוב ליד הרכבים חשבנו שזה מטריד, אבל עכשיו זה עולה שלב והם ממש מנסים להיכנס לתוך הבית ולא מעניין אותם אם יש בפנים מישהו או לא, תחושה שאנחנו לא מוגנים בבית שלנו זה נורא". 

ואכן התופעות המדוברות מטרידות מאוד, אך ראוי להזכיר כי זו לגמרי אינה תופעה חדשה ואין מדובר במשהו שהחל לאחרונה. נזכיר כי בעבר דיווחנו לכם ב'באר שבע נט' על גניבת גלגלים מחניית בית החולים סורוקה, כאשר צוות רפואי מסיים משמרת של 26 שעות ונאלץ למצוא את הרכב בחנייה ללא גלגלים. וכן דיווחנו על ריבוי פריצות וגניבות משכונת רמות בעיר. 

במקביל נציין כי גם על מעצרים דיווחנו בזה אחר זה, כאשר בפעם אחת נתפסה כנופייה שנתפסה בשעת מעשה בעוד חבריה מפרקים גלגלים ובפעם אחרת, בתחילת השבוע דיווחנו לכם על מעצרו של חשוד גם כן בגניבת גלגלים ורכוש נוסף שנמצא ברשותו. עוד אירוע שבסופו נתפס חשוד במעשה התרחש לפני כחודש, כאשר רק בזכות תושיית ילדי הבית ניסיון הפריצה לא נגמר באסון, במהלך האירוע אדם ניסה לפתוח דלת של בית בבאר שבע באופן אקראי והילדים שהיו לבדם הספיקו לנעול אותה בזמן ולקרוא לאב המשפחה שהזמין משטרה ובכך ככל הנראה מנע אסון או פגיעה בילדים והוביל למעצרו של החשוד. 

אך יש מי שטוענים כי מדובר בטיפה בים, שכן הענישה שמקבלים הגנבים לא מרתיעה אותם והם חוזרים במהרה לסורם "למה שיפסיקו, חלקם לא נתפסים, מי שנתפס יוצא בזול, אין להם שום סיבה להפסיק לעשות את הדברים האלה ובנתיים אנחנו אלה שצריכים לחיות בפחד" אמרה תושבת העיר. 

ובנתיים לאחר שרבים דיווחו על גניבת ממירים וגלגלים, היה מי שדיווח על אירוע מפחיד במיוחד שהתרחש בימים האחרונים בעיר, אביב תושב העיר נשדד בשעת לילה מאוחרת והסיפור שלו לא מבייש את סרטי האימה הכי מוכרים. בפתח דבריו הוא כותב: "ראשית אין לי כל רצון בפוסט הזה להתסיס או להיות גזען כנגד ציבור כזה או אחר המטרה לעלות את רמת המודעות לפשיעה ההולכת וגואה בעיר עד רמת סכנת חיים ממשית אותה חוויתי הלילה".

ומוסיף: "לקראת השעה 1:00 ישבתי עם חברתי ברכב שלי בחניה בעיר באר שבע. במבט לאחור שלושה דמויות רעולות פנים עם מבטא ערבי החמושות בסכינים ומצ'טות פתחו את דלת רכבי במהירות והצמידו לי סכין לבטני וגרמו לי להתחנן על חיי ברגע האחרון לפני שתקף אותי אותו אדם צעקות תחנוני כנראה השפיעו ולבסוף הוא עלה לרכב שלי ונסע במהירות מהמקום. ברכב היה הפלאפון החדש שלי ושל חברה שלי שקנינו מכספיי המענק הצבאי לאחר שירותינו הצבאי הקשה . (כפי שהבנתי הפלאפונים נזרקו בדרך המילוט של אותם אנשים ובמקום לא ידוע) יחד עם זאת לקחו את הארנק שלי שהיה מלא בכל חיי בערך.. אותם אנשים, נסעו עם הרכב והשאירו אותי ללא נעליים ומכנסיים שהורו לי להוריד ונסעו מהר מהמקום". 
-
לבסוף כתב: "רכושי הוא החלק הקטן באירוע זה , זו היתה סכנת חיים ממשית ומחר יכול להיות זה כל ילד או ילדה אח ואחות שלכם ושלי. אני קורא לראש העיר להגביר את האכיפה ותחושת הביטחון שאינה קיימת בעירנו. ובפרט לדאוג לכך שהסיפור יעבור הלאה לאנשים היושבים למעלה בכדי שאף אדם עוד לא יעבור את הטראומה שאני חוויתי הלילה". 
צילום: shutterstock אילוסטרציה
-
לאחר המקרים הרבים ובעקבות הדברים שלח היום ראש העיר מכתב לשר לביטחון פנים ח"כ אמיר אוחנה ובו כתב: "אנו עדים לחציית קווים אדומים ולהשתוללות ברוטלית במקרי האלימות והפשיעה מקרב בני מיעוטים, המטילים אימה על תושבי באר שבע והנגב. אני פונה אליך בבקשה לקיים איתנו ועם אנשי הביטחון פגישת עבודה דחופה בנושא, על מנת שינקטו הצעדים הדרושים, בתקיפות ובמלוא הנחישות". 
-
עד שיתקיימו ישיבות ודיונים בנושא, מי שממשיכים לספוג את הגניבות הם תושבי העיר שמבקשים דבר אחד, ביטחון אישי בעיר שלהם - בבית שלהם! 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('113a62a1-778e-497b-ab27-6ecd74228b12','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה