תושבי באר שבע יצאו להפגין "אנחנו דורשים ביטחון!"

$(function(){setImageBanner('2f47c2b5-d160-4485-8979-8480a0c61f80','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושבי באר שבע יצאו הערב להפגין כנגד האלימות והפשיעה המתחוללים בבאר שבע וקראו למקבלי ההחלטות "קחו אחריות, טפלו בבעיה לפני שכל אחד ייקח את החוק לידיים"

תושבי באר שבע יצאו הערב להפגין ולהשמיע את קול זעקה בעקבות אירועי הפשיעה המתחוללים בעיר, תוך דרישה למציאת פתרון מידי "דורשים ביטחון, ביטחון אישי, לא ייתכן שהפשיעה תעלה וכולם יושבים בשקט. הנגב כולו סובל מאלימות קשה, בסוף אנשים ייקחו את החוק לידיים". 

מפגין נוסף סיפר על אירוע פרטי "לא ייתכן שהבת שלי מפחדת לצאת מהבית, לא ייתכן שכל אחד שעובר יעיר הערה יקרא לה ישרוק לה! איפה אנחנו חיים? איפה הביטחון של הילדים שלנו?". 

לדבריו הצטרפה מפגינה שסיפרה גם היא על החשש "אי אפשר לצאת מהבית לבד, אנחנו מפחדות, כל יציאה צריך לחשוב פעמיים! בין אם זה איומים מהרכב או שריקות או הערות מיניות, זה צריך להיפסק!". 

מי שעוד נכח בהפגנה הוא פעיל הימין ברוך מרזל שאמר "אני מסתובב בבאר שבע ואני רואה הפקרות מוחלטת, מפקירים פה את הרכוש ובהמשך מפקירים כאן גם את החיים של האנשים". 

נזכיר כי בשבוע האחרון דיווחנו לכם ב'באר שבע נט' על אירועים רבים של גניבת רכבים, פריצות לבתים ועסקים ומעשי שוד קשים. בניהם אירוע גניבת גלגלים שהתחרש באישון לילה, אז סיפרה בעלת הרכב כי "יש כאן בעיה גדולה יותר, זה נראה שרמת החיים מאוד מאוד ירדה בגלל הדברים האלה, זאת תקופה של כמעט חצי שנה שלא רואים שום שינוי בנושא". 

באירוע אחר בעל חנות בתחנת דלק סיפר על 10 אירועי שוד שהתרחשו בעסק שלו וזאת בנוסף לניסיונות שוד שלא צלחו. כאשר לאירוע השוק הזה הגיעו השודדים עם רכב שגנבו ימים בודדים קודם לכן "זאת פעם עשירית! עשירית! וזה בלי לכלול את כל הפעמים שבהם ניסו ולא הצליחו. ועל כל הפעמים האלה הצליחו לאתר את השודדים רק פעמים כשפעם אחת אני יודע שאחד קיבל רק עבודות שירות, ובפעם אחרת היה נער שקיבל שמונה חודשים בערך. אני לא מפנה אצבע מאשימה כלפי מישהו ספציפי, אבל אם הם נעצרים ואלו העונשים למה שלא יחזרו שוב?".

באירוע נוסף סיפר ל' בעל עסק בעיר על ניסיון שוד עם נשק חם שבמזל לא צלח "היום זה אני מחר זה מישהו אחר מחרתיים זה עוד מישהו, כל יום יש מקרה חדש. אני לא אהיה כבשה בבית שלי, במדינה שלי. למה מחכים שזה יעלה בחיי אדם?". 

מפגינים נגד הפשיעה בבאר שבע | צילום באר שבע נט

מוקדם יותר היום עדכן ראש העיר רוביק דנילוביץ' כי "קיימתי הבוקר דיון דחוף וחשוב עם השר לביטחון הפנים, ח"כ אמיר אוחנה ומפקדי המחוז הדרומי במשטרת ישראל יחד עם גורמי המקצוע העירוניים, בנושא אירועי הפשיעה והאלימות החמורים שאירעו בשבועות האחרונים בעיר ובאזור. באירועים האלימים האחרונים נחצו קווים אדומים וכראש עיר, אינני יכול להשלים עם תופעה חמורה שכזו, אשר פוגעת בביטחונם האישי של כל תושבי המטרופולין. חשוב להדגיש שאותם פורעי חוק, מכתימים ציבור שלם מקרב האוכלוסייה הבדואית במרחב הנגב, שרובה המכריע חיה לצידנו בשותפות מלאה במגוון תחומי החיים. יש לציין כי האלימות לא פוסחת גם על היישובים הבדואים בנגב ותושביהם.

אני מודה לשר אוחנה ולמפקדי המשטרה על האוזן הקשבת ועל ההיענות החיובית לדרישתנו. השר התחייב כי יינתן מענה יסודי, מתמשך וארוך טווח שיכלול את כל האמצעים הדרושים: תוספת של כוח אדם, הקמה של עמדות שיטור ותחנת משטרה נוספת בפארק נחל באר שבע, התמקדות בסיכול פשיעה והתייחסות מחמירה לכל אירוע – אפס סובלנות! סיכמתי עם השר שיגיע לסיור בעירנו על מנת להתרשם מתנופת הפיתוח ומצורכי הביטחון הגדלים של אזור הנגב. בימים הקרובים נתכנס ראשי הרשויות בנגב (יהודים ובדואים), נשתף פעולה במשימה חשובה זו של החזרת הביטחון האישי ונצא בקריאה חד משמעית למאבק עיקש ונחוש בפורעי החוק! בסוגיה זו אנו מצפים לשיתוף פעולה מלא מכל הגורמים, יהודים ובדואים החיים בנגב". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('89125655-785b-4556-93bd-dc9a60b2ce74','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה