"תאונות התנגשות חזית באחור עלולות להיות קטלניות ולגבות קורבנות"



ישנן תאונות שמערכת בטיחות פשוטה ברכב יכולה למנוע. על פי נתוני עמותת אור ירוק בעשור החולף בבאר שבע התרחשו קרוב ל-400 תאונות התנגשות חזית באחור. מנכ"ל אור ירוק: "זה הזמן ליישר קו עם המדינות המתקדמות בבטיחות בדרכים בעולם ולפעול על מנת שיותר ויותר כלי רכב חדשים יגיעו מצוידים במערכות בלימה אוטונומיות שימנעו את התאונה הבאה"

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס – עשרה בני אדם נהרגו בשנת 2021 בתאונות מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב נוסף בתחום העירוני בלבד, מדובר במספר ההרוגים הגבוה זה שמונה שנים. עוד עולה מן הנתונים כי בשנה זו נפגעו בתחום העירוני 762 בני אדם בתאונות מסוג זה ו-75 נפצעו באורח קשה. תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב שנוסע לפניו.

ומה לגבי בירת הנגב? אם כן על פי הנתונים בבאר שבע נפגעו 377 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם אדם אחד נהרג. בשנת 2021 נפגעו בעיר 16 בני אדם בתאונות מסוג זה.

"תאונות התנגשות חזית באחור עלולות להיות קטלניות ולגבות קורבנות, וכל זאת כשאביזר פשוט המותקן ברכב יכול למנוע אותן", אמר ד"ר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "מערכות בטיחות אוטונומיות בולמות את הרכב באופן עצמאי ומפצות על טעויות הנהג. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את התמריצים להתקנת אותן מערכות על מנת שהן יהיו מותקנות בכמה שיותר כלי רכב ובהתאמה מספר התאונות יפחת משמעותית".

קרדיט - עמותת אור ירוק

בעשור החולף (2012-2021) נפגעו בתאונות חזית-אחור 12,700 בני אדם בתחום העירוני, בתוך כבישי הערים והישובים – 1,270 נפגעים בממוצע מדי שנה. על פי הנתונים, 67 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בערים ובישובים בתאונות התנגשות חזית באחור ו-698 בני אדם נפצעו באורח קשה.

העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות חזית אחור בעשור האחרון היא תל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 1,435 בני אדם, אחריה ירושלים בפער זעיר ובה 1,427 נפגעים ולאחר מכן חיפה שבתחומי העיר נפגעו בעשור האחרון 857 בני אדם בתאונות מן הסוג הזה. העיר הרביעית במספר הנפגעים היא חדרה שבתחומיה נפגעו 467 בני אדם והחמישית היא חולון עם 400 נפגעים בתאונות חזית-אחור בעשור החולף.

ד"ר קיטה הוסיף: "זה הזמן ליישר קו עם המדינות המתקדמות בבטיחות בדרכים בעולם ולפעול על מנת שיותר ויותר כלי רכב חדשים יגיעו מצוידים במערכות בלימה אוטונומיות שימנעו את התאונה הבאה. אם כל כלי הרכב החדשים יהיו בטוחים יותר, בעוד מספר שנים גם לחלקי האוכלוסייה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש יהיה רכב יד שנייה שבו מותקנים אביזרי בטיחות מצילי חיים".

כמו כל תאונות הדרכים גם את התאונות הללו ניתן למנוע  מבעוד מועד באמצעות אביזרי בטיחות מתאימים לרכב. מערכות הבלימה האוטונומיות יכולות לעצור את הרכב באופן עצמאי במהירויות נמוכות וכאשר המרחק אינו מספיק מהרכב שמלפנים כך שבמצב בו הנהג לא מבחין כי הוא קרוב לרכב שלפניו באופן מסוכן וכי צפויה התנגשות, יכולה המערכת לעצור באופן אוטונומי את הרכב, להציל את חייו ואת חיי יתר משתמשי הדרך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה