טרגדיה בסורוקה: בגלל סיגריה - מטופל בן 67 נהרג בשריפה, עשרות חולצו מהלהבות

$(function(){setImageBanner('2f5c2b2d-5397-4732-bae0-de2a91185e03','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

הרוג כתוצאה משריפה שפרצה במהלך הלילה בסורוקה, ככל הנראה בשל סיגריה שהודלקה בחדרו. עשרות אנשי צוות ומטופלים חולצו מתוך הלהבות. כל הפרטים בכתבה

בית חולים סורוקה, קרדיט: ארנולד נטייב

אירוע קשה בסורוקה: בשריפה שפרצה הלילה בבית החולים, נספה באופן טראגי אחד המטופלים במקום, בעוד עשרות אחרים פונו.

כאמור, בשעה 03:30 בלילה, התקבלו במוקד 102 מספר דיווחים על שריפה שפרצה במחלקת פנימית ה' בקומה 4 במרכז הרפואי בבאר שבע.

צוותי כיבוי והצלה רבים מתחנת באר שבע הוזנקו למקום ובגלל הרגישות ומיקום האירוע הופעלה פקודת מכת אש מחוזית. בהגעתם לזירה, פעלו לוחמי האש לכיבוי השריפה ובו בזמן לחילוץ עשרות חולים ששהו במחלקה, חלקם רתוקים למיטות אשפוז ולבלוני חמצן. 

מבית החולים סורוקה נמסר, כי מטופל אחד שטופל בחמצן נמצא ללא רוח חיים. בנוסף, שני מטופלים נוספים שאושפזו על רקע מחלות נשימתיות נפגעו משאיפת עשן ומצבם מוגדר בינוני.

בהמשך, פינויים של כ-25 חולים כמו גם אנשי הצוות הרפואי ומשפחה אחת ששההתה במקום. לבסוף, הוכרזה שליטה על האירוע. 

נכון לעכשיו, בארגון כבאות והצלה מנסים לברר את סיבת הדליקה. כעת החשד בקרב החוקרים הוא כי אין מדובר בהצתה מכוונת, אלא כתוצאה הסיגריה שהוצתה במחלקה למרות האיסור החמור על עישון בין כותלי מחלקות בית החולים.

בתחקיר עדכני שנעשה על ידי צוות החקירה של ארגון כבאות והצלה עולה, כי נכון לעכשיו הסברה העיקרית לפריצת השריפה היא בשל סיגריה שהודלקה ככל הנראה על ידי אותו המטופל שנספה.

עדי ראייה במקום סיפרו לבאר שבע נט, כי החלו לשמוע זעקות מתוך חדרו, בהן ביקש האחרון שימהרו לעזור לו כי הוא "נשרף", כך לפי עדות של אחד מהנוכחים במקום. על פי החשד, הדליק אותו המטופל - אשר מקבל טיפול בעזרת בלוני חמצן, סיגריה שהציתה את החדר כולו.

מדוברות סורוקה נמסר לפני זמן קצר סיכום חקירת האירוע: ''צוותי מחלקה פנימית ה׳ בביה״ח איתרו לפנות בוקר שריפה שהחלה במיטת אשפוז של אחד המטופלים. בהתאם לנוהל, הזעיק הצוות במיידי את אנשי הבטחון של ביה״ח ואת כבאות והצלה במחוז דרום, ובמקביל החלו בפעולות הנדרשות לכיבוי השריפה ולפינוי כל המטופלים במחלקה למחלקות אחרות. אנשי כיבוי והצלה הגיעו תוך דקות לביה״ח והמשיכו בפעולות הכיבוי והחילוץ והשיגו שליטה על האש. לצערנו חולץ מטופל אחד בן 67 כשהוא ללא רוח חיים. שני מטופלים נוספים שאושפזו על רקע מחלות נשימתיות נפגעו משאיפת עשן ומצבם מוגדר בינוני.

על פי מסקנות וסיכום חקירת האירוע של כבאות והצלה ישראל מחוז דרום עולה כי: ״בשניות הראשונות ומיד עם התרחשות האירוע החלו האחיות במחלקה בניסיון כיבוי השריפה בעזרת ציוד כיבוי אש שמפוזר במחלקות ויחד עם צוותי החירום של בית החולים החלו בפינוי של המטופלים השוהים במחלקה. במקביל פעלו מערכות הכיבוי, המתזים, גלאי העשן כמענה ראשוני לכיבוי השריפה המתרחשת במקום ושילוב של לוחמי האש יחד עם צוות החירום, האחיות ומערכות הכיבוי מנעו אסון כבד. לוחמי האש שהגיעו למקום האירוע תוך דקות ספורות החלו בפעולות לכיבוי השריפה ובו בזמן לחילוץ כלל המאושפזים במחלקה כ- 25 חולים חלקם רתוקים למיטות אשפוז ולבלוני חמצן. לוחמי האש פעלו במקביל לסריקה אחר לכודים נוספים ואוורור המקום מהעשן ועד להשגת שליטה.
צוות חקירות מיוחד שהוקם לבחינת נסיבות האירוע הטרגי מצא כי מוקד השריפה הוא מזרן שהתלקח ככל הנראה כתוצאה מעישון סיגריות בסמוך למכשירים מחוללי חמצן״.

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, כללית: "השילוב של התגובה המהירה של אנשי הצוות במחלקה ושל צוותי החירום בסורוקה, יחד עם לוחמי הכיבוי וההצלה מנעו אסון כבד יותר. התפקוד של צוות המחלקה וצוות הבטחון באירוע כה מורכב מעיד על רמת המוכנות של צוותי בית החולים להתמודדות עם מצבי חירום בכל שעות היממה. חשוב לציין כי שימוש בכלי עישון בסביבת אשפוז עם מחוללי חמצן עלול להיות קטלני לצערי, כפי שראינו באירוע זה. אנו תומכים מקרוב בצוותים המעורבים בעקבות האירוע הקשה, ומשתתפים בצערה של משפחת המטופל שנפטר ומאחלים החלמה מהירה לנפגעים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה