שנה קטלנית בכבישים: 33 הרוגים בתאונות אוטובוסים – עלייה של 43% לעומת 2024

$(function(){setImageBanner('239aeec1-86ad-4635-9a64-6209b734e9e3','/dyncontent/2025/10/21/f9963a8e-dc60-4bf5-aeef-427c125cafe1.jpg',20148,'נטו ספיר 0925 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

33 הרוגים בתאונות במעורבות אוטובוסים מתחילת השנה לעומת 23 בכל השנה שעברה. בעמותת אור ירוק מזהירים: “התחבורה הציבורית בישראל – החמצה לאומית”

קרדיט: מד"א

השנה טרם הסתיימה, אך נתוני הרלב"ד ועמותת אור ירוק מצביעים על תמונת מצב עגומה במיוחד: 33 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים או אוטובוסים זעירים מתחילת 2025 – לעומת 23 הרוגים בלבד בכל שנת 2024. מדובר בעלייה של כ־43%, שהופכת את 2025 לשנה הקטלנית ביותר בחמש השנים האחרונות בתחום זה.

בעמותת אור ירוק מזהירים כי התחבורה הציבורית בישראל סובלת מהיעדר פיקוח, עומסי עבודה קיצוניים על נהגים ותשתיות לקויות. לטענתם, אוטובוסים הם כלי רכב בסיכון גבוה בשל גודלם ומספר הנוסעים הרב, אך המדינה אינה עושה די כדי להבטיח את בטיחותם.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה, הדגיש כי יש לבצע רפורמה מקיפה בתחום הסעת ההמונים, לחייב התקנת טכוגרפים דיגיטליים בכל אוטובוס, ולהגביר את הפיקוח על הנהגים כדי למנוע עייפות, שחיקה ותאונות קטלניות נוספות.

אחת התאונות הקשות ביותר השנה אירעה ב־10 במרץ בכביש 40 סמוך לקריית גת, אז נהרג לירון אביטן ז"ל, בן 17, בנו של סגן ניצב יוסף אביטן. אביטן נסע באוטובוס של חברת "מטרופולין" שהתהפך לאחר שהנהג, איברהים אלסייד, נהג במהירות מופרזת של כ־98 קמ"ש, חצה נתיב, התנגש במעקה והתהפך אל תוך תעלה. לירון, שישב במושב האחורי, נהרג במקום.

לפני כחודשיים הוגש נגד הנהג כתב אישום חמור בגין גרימת מוות ברשלנות, נהיגה רשלנית וסטייה מסוכנת מהנתיב. לפי כתב האישום, הנהג עבד שעות ארוכות מעל המותר ונהג בעייפות חמורה – מחדל שהוביל לאסון. שלושה נוסעים נוספים נפצעו באורח בינוני ותשעה נוספים נפצעו קל.

קרדיט: תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

מנתוני אור ירוק עולה כי בשנת 2024 נרשמו 367 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ברחבי הארץ – מתוכן 18 קטלניות ו־134 קשות. ירושלים מובילה במספר התאונות, אחריה תל אביב־יפו, חיפה, באר שבע ואשדוד.

בבאר שבע נרשמו בשנת 2024 תשע־עשרה תאונות במעורבות אוטובוסים, מתוכן אחת קטלנית ואחת קשה. בעשור האחרון התרחשו בעיר 199 תאונות מסוג זה, שבע מהן הסתיימו במוות.

לצד העלייה בתאונות, נתוני משרד האוצר מצביעים על נזק כלכלי שנתי של כ־25 מיליארד שקלים כתוצאה מגודש בדרכים. למרות שהתקציב לתחבורה הציבורית זינק פי ארבעה בעשור האחרון, מספר הנוסעים באוטובוסים גדל בקצב נמוך בהרבה מגידול האוכלוסייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4a0e307c-28da-477b-acc4-7fe770a394a6','/dyncontent/2025/11/30/ed6644f2-80bc-4005-9044-7e78f9badcd7.jpg',20500,'אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה