שכונת הווילות הפכה לשכונת פשע: ''הילדים לא מסתובבים כבר בחוץ לבדם"



שכונת נווה נוי הייתה ידועה במשך שנים כמקום מושלם לגדל בו את המשפחה. עם זאת, בתקופה האחרונה, הפכו הרחובות השקטים למערב פרוע, בו פריצות, יריות וזריקות רימונים מתרחשים על בסיס שבועי: ''ללכת כמה מטרים ברחוב בשעות הלילה הפך לסיוט מתמשך''

קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'כשמדברים על פשיעה בהקשר של באר שבע, לרוב אנחנו חושבים על השכונות הישנות בעיר. ד', ג', א' הן רק מספר דוגמאות לשכונות וותיקות שהוזנחו מאחור, ובשל חוסר מעש של מקבלי ההחלטות, הפכו השכונות שפעם היו טובות ומבטיחות לכר פורה עבור פושעים, גנבים וסוחרי סמים למיניהם.

במשך השנים, הסתכלו תושבי שכונות הווילות השונות בעיר במבט על אותן שכונות והיו אומרים לעצמם ''מזל שזה לא אצלנו''. אז אמרו. אחת הדוגמאות הטובות ביותר למצב בו אובדן המשילות גלש לאותן שכונות ניתן למצוא בשכונת נווה נוי. השכונה, שהייתה ידועה במשך שנים כמקום מושלם לגדל בו את המשפחה, הפכה בתקופה האחרונה למקום בו שינו הרחובות השקטים את פרצופם למערב פרוע בו פריצות, יריות וזריקות רימונים מתרחשים על בסיס שבועי.

אנחנו במערכת האתר כתבנו על הנושא לא אחת, כאשר רק בשבוע האחרון קיבלנו עדות קשה במיוחד למצב הבלתי אפשרי בו חיים התושבים - ביום ראשון האחרון, הושלך רימון הלם אל תוך חצר בית ברחוב אטד בעיר. על פי התושבים, מדובר בעוד שלב בסכסוך הולך ומתמשך בין מספר משפחות בשכונה, סכסוך שבעבר גרר גם אירועי ירי שונים. ימים לפני כן, התקבל במערכת האתר תיעוד מצמרר של פורץ, אשר נכנס באישון לילה אל בית פרטי בשכונה, זאת במהלך שבני המשפחה ישנו בקומה למעלה ולא היו מודעים למתרחש בסלון ביתם. בכך, מצטרפים האירועים האחרונים למסכת פריצות שתקפה את השכונה בחודשים האחרונים, כאשר גם מצב התשתיות במקום מעוררים לא מעט זעם בקרב התושבים.

מ', תושבת השכונה ואמא לשלושה ילדים מספרת לבאר שבע נט על החיים בנווה נוי לאור המקרים השונים: ''המצב הפך להיות בלתי נסבל. הלחץ בעקבות הפריצות הוא ממש קשוח. הם מאד מלחיצות, וזה לגמרי משפיע על איכות החיים. לא רק שיש מלא בעיות של תשתיות בשכונה, גם נושא הביטחון מדאיג אותנו מאד. אני לא נותנת לילדים שלי להסתובב בחוץ לבד, ואפילו ללכת כמה מטרים ברחוב בשעות הלילה הפך לסיוט מתמשך. יש פה אנשים טובים שיצאו להתנדב במשמר השכונה, אבל זה לא באמת מספיק. בלי עזרה מגורם יותר גדול ורציני, זה לא ייפתר באמת".

חשוב להזכיר, כי לפני מספר חודשים פנו התושבים הזועמים לעירייה על מנת שיטפלו בנושא. ביקוש לתגבור כוחות השטח והידוק השמירה נתקלו בזמנו כביכול באוזניים קשובות. בפועל, טוענים כיום התושבים - שום דבר לא נעשה: ''לא תגברו כוחות ושום דבר לא זז. הכל כמו שהיה בדיוק לפני מספר חודשים. למה אנחנו משלמים ארנונה כל כך גבוהה? למה אנחנו משלמים היטל? בשביל שיירו לנו ברחוב באמצע הלילה וייפרצו לנו לבתים?".

אותם תושבים מודאגים, שקלו בזמנו גם להשכיר חברת שמירה אשר תפטרל בשכונה אך היוזמה הזאת אינה יצאה לפועל. לבינתיים, התושבים המודאגים מרגישים כי חוסר היכולת של העירייה והמשטרה לשמוק על בטחונם, מוביל רבים מהם לחיות בחוסר אונים: "נראה בינתיים שאין מה לעשות וזה מייאש", מספרת תושבת השכונה ומוסיפה כי לדעתה הפתרון הוא ב''תגבור כוחות במקום''.

פריצה לבית בנווה נוי. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה