"שיבחה פיגועים והסיתה לטרור": כתב אישום הוגש כנגד סטודנטית מבן גוריון

$(function(){setImageBanner('9e8fd9d9-e304-40c3-90da-de67408c314c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כחודשיים לאחר שנעצרה בחשד להסתה לטרוק, תוך שהיא מפרסמת פוסטים שמשבחים פיגועים רצחניים - כתב אישום הוגש כנגד מרים אבו קווידר, סטודנטית מבן גוריון. בזמנו סיפרה אחת מחברותיה לספסל הלימודים על החשש ללמוד לצידה - ""אני מפחדת, כולנו מפחדים''.

תוכן גולשים ע"פ סעיף 27 א'

פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני זמן קצר לבית משפט השלום בב"ש כתב אישום נגד סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון מרים אבו קוידר, בת 21 מפזורת אבו רקייק, המייחס לה ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור לפי חוק המאבק בטרור.

כאמור, קווידר נעצרה בחודש מאי האחרון, בצל תקופה מתוחה במיוחד בישראל וזמן מה לאחר הפיגוע הרצחני באריאל. כאמור, מעצרה התבצע במהלך הפגנה שעוררה סערה רבה בקרב הציבור - כאשר סטודנטים מתוך האוניברסיטה הניפו בגלוי דגלי פלסטין במחאה על מותה של העיתונאית שירן אבו עקלה. במהלך ההפגנה, נעצרה מרים ונלקחה למעצר.

מעצרה עורר סערה רבה, כאשר מצד אחד טענו חבריה כי מדובר במעצר פוליטי, בעוד רבים מתושבי באר שבע ותלמידי המרכז האקדמי מצדדים במעצרה. בראיון בלעדי שערכנו כאן בבאר שבע נט עם סטודנטים וסטודנטיות שלמדו לצידה של מרים, סופר לנו על החשש לשבת בכיתה לצידה לאור פעולותיה - "אני מפחדת, כולנו מפחדים. בשומור החומות שלחנו לסגל שלנו פוסטים מסיתים שסטודנטים העלו לרשתות, נפנפו את הכל. יש עוד אנשים שרוצים לדבר אבל מפחדים. חברות שלומדות איתה מספרות לי שהן מפחדות לשבת בכיתה" סיפרה אז סטודנטית שביקשה להתראיין בעילום שם.

בהמשך, החלה להתגבר המתיחות בקרב סטודנטים רבים בתוך האוניברסיטה. לחץ רב הופעל אף על נשיא האוני', הפרופ' דניאל חיימוביץ ובקשה ממנו למנוע את הנפתם של דגלי פלסטין בתוך מרכז אקדמי במדינת ישראל. שיא המתיחות הגיעה בהפגנה דו צדדית שהתרחשה בתוך כותלי האוניברסיטה - כאשר מצד אחד הונפו דגלי ישראל ומן העבר השני הונפו דגלי פלסטין.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אירה ויימן קריקון, בזמנו, פרסמה מרים לאורך זמן בחשבון האינסטגרם שלה פרסומי סטורי בשפה הערבית ותמונות, בהם דברי הסתה לטרור, קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, וכן דברי שבח אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור. הנאשמת הוזהרה על ידי כוחות הביטחון כי פרסומיה מהווים הסתה, אך למרות האזהרה, המשיכה לפרסם דברי הסתה לטרור.

בין היתר, פרסמה הנאשמת פרסומים ותמונות לאחר פיגוע ירי בדיזנגוף בת"א באפריל השנה, וכן לאחר הפיגוע באלעד ביום העצמאות, במהלכם נרצחו ונפצעו אזרחים. בכתב האישום צוין בין היתר, כי במעשיה, פרסמה הנאשמת דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור. כמו כן, פרסמה הנאשמת קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור.

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי ותחנת ערוער. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להארכת התנאים המגבילים בעניינה של הנאשמת של מעצר בית מלא, איסור שימוש בכל מכשיר בעל גישה לאינטרנט לרבות טלפון, מחשב, טלוויזיה חכמה, וכן תנאים נוספים.

בבקשה צוין, כי בעת בה המדינה מוכר טרור, פרסמה הנאשמת לאורך זמן, וגם לאחר שהוזהרה על ידי שב"כ שלא לעשות כן, פרסומים של אהדה והסתה לטרור. "בעידן בו הרשתות החברתיות והמקלדת הפכו לכלי בידי המסיתים לטרור, כשההסתה זורעת, מגבשת ומחזקת אידיאולוגיה לאומנית- המסוכנות הנשקפת מהמשיבה, אשר מנצלת את החשיפה הגדולה של התכנים שהיא מפרסמת לציבור, לצורך כך, היא גבוהה".

דיון בהארכת תנאים מגבילים של הנאשמת נקבע לשעה 12:00 בפני כב' השו' יריב בן דוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ca471cf0-b7de-4efa-b872-82e2ececec64','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה