שוב זה קורה: אלימות כלפי חברי הקהילה הגאה בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('24bcd21b-4de2-481b-8d8c-a1981a697a45','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

ערב ראש השנה התרחש מקרה אלים כלפי חברי הקהילה הגאה בבאר שבע, כאשר זו הפעם הרביעית תוך שלושה חודשים שאלמונים מרשים לעצמם לגרום נזק, לרכוש פרטי בבית פרטי בעיר "המקרים הנ"ל הם תוצאה ישירה של הסתה פרועה ואי גינוי המקרים הללו"

אמש, ערב ראש השנה התעוררו זוג באר שבעים ב-2 בלילה לקריאות גנאי שנשמעו מחוץ לחלון ביתם "מוות להומואים" "איך המדינה מרשה להומואים לחיות"? וקללות נוספות. הזוג בחר שלא לצאת כדי לא להתעמת עם מי שהתנהגו בגסות רוח. 

בשעה 7 בבוקר יצא אחד מבני הזוג לפתח החצר וראה כי שני דגלי הגאווה שנתלו בכניסה לבית ובחצר האחורית, נתלשו והמוטות המחזיקים אותם נשברו בצורה ברוטאלית :"המוטות שהחזיקו את הדגלים הם חתיכת מוטות וצריך המון כוח פיזי כדי לשבור אותם מה גם שהיו מחוברים בצורה מיטבית" מספר א' אחד מבני הזוג.

תלשו את הדגל ושברו את המוט | צילום פרטי

למרבה הצער זוהי הפעם השנייה מזה 3 חודשים שמותקף הזוג בביתם, כאשר נזכיר כי לפני כשלושה חודשים דיווחנו לכם אצלנו ב' באר שבע נט' על אירוע אלים במסגרתו נתלשו דגלי גאווה ונשרפו בפתח בית פרטי בעיר העתיקה. באותו אירוע הוגשה תלונה במשטרה אשר נחקרת עד היום, אם כי מציינים חברי הקהילה כי נראה שאין התקדמות משמעותית בחקירה. 

"אנו לא מסכנים ולא מפחדים מאף אחד, אנו נתלה דגלי גאווה פעם נוספת בחלון ביתנו ומקווים כי הפעמים הבאות יימנעו עקב טיפול יסודי ומעמיק של הגורמים הרלוונטיים ולא כי אי תליית הדגל תמנע אותם- אנו קוראים לכולם.ן תתלו דגלים בחלון, תהיו אתם, וחג שמח לכולם".  

"דגל ראווה" 

בעקבות הצתת הדגל לפני כ-3 חודשים יצא הבית הגאה בתמיכת האגודה למען הלהט"ב בפרויקט "דגל ראווה" ודגלי הגאווה חולקו בעיר כאות מחאה על הצתת הדגל. שכנתם של הזוג ביקשה דגל לחלון ביתה כאות הזדהות אף על פי שאינה חברת קהילה –דגלה נתלש גם הוא מחלון ביתה שנמצא במרחק שני בתים מבית הזוג.

עוד נציין כי מלבד אירועי התלישה ושריפה, לפני כשבועיים בתחילת חודש ספסטמבר הותקף חבר קהילה באותו אזור בעיר העתיקה, באלימות מילולית ומילות גנאי על רקע נטייתו המינית. שורת המקרים האלו שמעלה את סטטיסטיקת התקיפות על רקע להט"בופובי בעיר באר שבע ללא ספק מציירת תמונת מצב עגומה כלפי הקהילה הגאה. 

מדוברות הבית הגאה בבאר ובדרום נמסר: "נדמה כי ביטול האירועים הארציים בחודש הגאווה האחרון עקב הקורונה, והזמן הממושך בבית גרמו לנחש להרים את ראשו ולא מעט ארגונים ואנשים חשוכים ולהט"בופובים מרשים לעצמם להפיץ את דברי השטנה שלהם ואף להיות אלימים. המקרים הנ"ל הם תוצאה ישירה של הסתה פרועה ואי גינוי המקרים הללו מצד הגורמים הרלוונטיים מלבים את ההסתה. הבית הגאה נמצא בתקשורת ישירה מול העירייה והמשטרה ואנו נותנים בהם אמון מלא כי הטיפול יהיה ראוי ויסודי. אנחנו נמשיך בחלוקת הדגלים, ונהפוך כל דגל גאווה לחלון ראווה -העיר באר שבע היא גם שלנו- אנחנו לא מפחדים מאף אחד! חג שמח לכולם ושתבוא עלינו שנה שמלאה באור".

כמו כן פנה הבית הגאה בבאר שבע לעיריית באר שבע: 

"בהתאם לשיתוף הפעולה שנוצר בין הבית הגאה לעירייה בתקופה האחרונה, אנו חברי הוועד המנהל של הבית הגאה בבאר שבע ובדרום מבקשים את הדברים הבאים:

1 .גינוי פשע שנאה בפומבי.

2 .נקיטת עמדה חברתית שכוללת בתוכה תליית דגלים ברחבי העיר.

3 .במקביל נבקש העמדת מצלמות ברחבי העיר העתיקה ובפרט ברחוב סמילנסקי, מדובר ב-4 מקרי תקיפה ב-3 חודשים באותו רחוב ולא נותר לחשוב כי מדובר במעשים מכוונים שמתבצעים על ידי אותה קבוצה שמתגוררת באזור". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('eecb5066-6e2d-4708-8ea3-b996c909993d','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה