מזעזע: תושב העיר הורשע ברצח בת זוגו במכות פטיש



בית המשפט המחוזי בב"ש הרשיע את תושב באר שבע ברצח בת זוגתו

קרדיט דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בב"ש הרשיע בהרכב של שלושה שופטים את ולדימיר ספיטלינקוב מב"ש ברצח בת זוגו אירינה גריבנב.

עפ"י כתב האישום שהוגש ביום ה-26.11.20, בתאריך 18.10.20, רצח הנאשם במתכוון את בת זוגו במטבח ביתם, זאת באמצעות שש מכות פטיש שהנחית על ראשה.

על פי כתב האישום, טרם מעצרו ולאחר ביצוע הרצח, ביצע הנאשם נסיונות אובדניים שלאחריהם הורד מגג הבניין על ידי המשטרה והובל לאשפוז פסיכיאטרי, זאת כשהוא לא מדווח לאיש על הרצח. כשעה לאחר אשפוזו של הנאשם, נמצאה גופת המנוחה, ולאחר מכן הנאשם נעצר ונחקר, וכעבור זמן קצר הודה במעשה.

כשנה וחצי לאחר הגשת כתב האישום כנגדו, טען הנאשם כי למרות שהוא אינו כופר בביצוע המעשה המיוחס לו, הוא אינו היה אחראי למעשיו, בשל מצבו הנפשי בעת ביצוע העבירה, שהחל להידרדר עוד בחודשים שלפני המעשה עת שקע הנאשם בדיכאון לאחר שלקה בלבו, הפסיק לעבוד, הוגבל בתפקוד ועקב כך נתגלעו מתחים בינו לבין המנוחה.

בהכרעת הדין שניתנה כעת, בתאריך 15.4.24, נדרש בית המשפט המחוזי בב"ש להכריע בשאלה: האם בשעת המעשה הנאשם היה רק מר נפש, או שמא גם חולה נפש? ואם אכן היה חולה, האם חל הסייג לאחריות פלילית מחמת אי שפיות הדעת?

בהכרעה שנתן כעת ביהמ"ש נקבע כי למרות שאין מחלוקת שהנאשם אכן סבל מבעיות רפואיות בשעת המעשה וקודם אליו, לרבות דכאון תגובתי, וכי המצוקה שחש הנאשם עקב יחס המנוחה כלפיו אכן הוכחה ברמה המקימה ספק סביר, נסיבות אלה אינן משנות את סעיף העבירה, והרשעתו של הנאשם בעבירת הרצח נותרה על כנה.

כזכור, מפרק העובדות שבכתב האישום שהוגש נגד הנאשם בעבר עולה כי הנאשם ובת זוגו דאז, גב' אירינה גריבנב, התגוררו יחד ברחוב מבצע עובדה 114 בבאר שבע. מספר חודשים לפני ביצוע הרצח, הנאשם עבר אירוע לבבי, אשר בעקבותיו חלה הדרדרות במצבו הבריאותי ובין היתר, הנאשם נטל כדורים, הפסיק לעבוד וירד במשקל.

בתאריך 18.10.20 בשעות היום, בשעה שאינה ידועה במדויק, בעת ששהו הנאשם והמנוחה במטבח הדירה, החלו חילופי דברים ביניהם שבמהלכם אמרה המנוחה לנאשם כי אינה רוצה לראותו עוד וכי הוא "מכוער". בתגובה לכך, הנאשם הלך למרפסת השירות הצמודה למטבח, הביא פטיש שהיה על הרצפה והחל להכות את המנוחה מכות רבות, בין היתר בראשה, בפלג גופה העליון, בידיה, בכתפיה, בגבה ובעורפה.

עוד נטען כי במהלך הנחתת המכות מצד הנאשם, הרימה המנוחה את ידיה בכדי להגן על עצמה בעודה הולכת לכיוונו של הנאשם, שמצידו המשיך כל העת להכותה באמצעות הפטיש, זאת עד שהמנוחה התמוטטה ונפלה ארצה.

אז, כך נטען, הנאשם הביא כרית, הניח אותה בסמוך לראשה של המנוחה וכיסה אותה בשמיכה. בנוסף על פי הטענות, הנאשם נותר בדירה, כאשר בשלב מאוחר יותר עלה לגג הבניין וישב שם פרק זמן שאינו ידוע, שבמהלכו נטל מספר כדורים מסוג "לוריבן" בכדי להירגע. כמו כן נטען כי לאחר פרק זמן נוסף, הנאשם ירד מגג הבניין וחזר לדירה, כאשר בשעה 20:19 הנאשם יצא מן הבניין לקנות אוכל וחזר אל הדירה בשעה 21:14 בכדי לישון.

בבוקר המחרת, ביום ה-19.10.20, בשעה שאינה ידועה במדויק, הנאשם עלה שוב לגג הבניין ושהה שם פרק זמן נוסף. בשעה 13:18, התקבל דיווח במשטרת ישראל אודות חשש להתאבדות של אדם העומד על קצה הגג. כאשר כוחות משטרה שהוזעקו למקום הורידו את הנאשם מגג הבניין, שוחחו עמו והעבירו אותו בהסכמתו לבדיקה פסיכיאטרית. כל אותה העת, הנאשם לא אמר לשוטרים דבר ביחס לגופת המנוחה הנמצאת בדירה, וביחס לעובדה כי המית אותה יום קודם לכן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה