רכבת ישראל חנכה את מרכז הסימולטורים החדשני בדרום

$(function(){setImageBanner('8c706bc0-f809-46d3-8b7b-35233463db43','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

רכבת ישראל חנכה הבוקר (שלישי) את מרכז הסימולטורים החדש באופקים, שישדרג משמעותית את מערכי ההכשרה ושמירת הכשירות של כ-700 נהגי הנוסעים והמטענים ברכבת ישראל

צילום באדיבות רכבת ישראל

מרכז הסימולטורים החדש אשר יופעל וינוהל על ידי אגף ההדרכה ברכבת ישראל, נבנה בשיתוף פעולה עם חברת אלביט, על שטח של 1,500 מ"ר, וכולל כיום סימולטור מסוג FMS – Full mission simulator המדמה תחושת נהיגה מלאה בקטר יורו 3200 וקטר יורו 4000 המונעים בדיזל. במהלך השנה הבאה יצטרף סימולטור נוסף מדגם FMS, אשר ידמה נהיגה בקטר החשמלי מדגם TRAXX המופעל כיום בקו לירושלים.

הסימולטור נועד להכשיר נהגים חדשים, להדריך לנהיגה נכונה וחסכונית, לשמר כשירות נהגים ותיקים ולתרגל התמודדות עם מצבי חירום ותפעול תקלות. במסגרת פיתוח הסימולטור מודלו קווי מסילה מרכזיים בארץ ונבנו תאי נהיגה ריאליסטים המדמים באופן מציאותי את פעילות המערכות בקטר האמיתי.

עמדת המפעיל המתקדמת, אשר תופעל על ידי עובדי אלביט, מאפשרת לתכנן תרחישים מתקדמים ומורכבים, מספקת למדריכי הרכבת יכולות תחקור נרחבות תוך שמירת תוצאות האימון ובניית תוכנית הכשרה לכל נהג ברכבת ישראל.

תאי הניהוג בסימולטורים מהווים דגם מדויק של זה שבקטר, על כל המערכות שקיימות בו. הסימולטור כולל הדמיה של הנוף והדרך בחלון הקדמי, חלונות צד ומראות צד – המוצג על גבי המסכים ברזולוציה גבוהה. מערכת קול מתקדמת מדמה באופן מדויק את רעשי המנוע הנשמעים בקטר ומחוצה לו ופלטפורמת התנועה מדמה באופן מלא את תנועת הקטר.

בנוסף לשני הסימולטורים מסוג FMS, יופעלו גם שישה סימולטורים שולחניים מסוג PTT- Part task trainer, סימולטור בעל תכונות ויכולות זהות לסימולטור מסוג FMS אך ללא מנגנון תנועה. סימולטורים אלה ידמו נהיגה בקטרי היורו 3,200 ו-4,000 והחל משנה הבאה גם לקטר ה-TRAXX.

בהמשך יתווספו עוד שישה מאמנים קלים מסוג ULS-Ultra Light Simulator שיאפשרו הכשרה והדרכה על מערכת האיתות החדשה (ETCS LEVEL 2) המוכנסת בהדרגה לשירות, ועושה שימוש ברשת סלולארית ייעודית, ומציגה את ההתראות לנהג באמצעות תצוגה דיגיטלית על מסך בתא הניהוג של הרכבת. מערכת זו תאפשר שדרוג השירות הרכבתי, הוספת רכבות בקווים המבוקשים ושיפור משמעותי של בטיחות הנסיעה.

בטקס החניכה המצומצם (בשל מגבלות הקורונה) השתתפו מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר, ראש עיריית אופקים, יצחק דנינו, אלון אפיק, סמנכ"ל אימון ומאמנים באלביט מערכות, ובכירים נוספים. 

צילום באדיבות רכבת ישראל

מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל אמר: "רכבת ישראל עוברת בימים אלה מהפכות רבות: מינהור, גישור, מעבר להנעה חשמלית, מעבר למערכת איתות מתקדמת המבוססת סלולאר, סייבר ועוד. לצד הבעת אמון בעיר אופקים, מרכז הסימולטורים החדשני מהווה עלייה מדרגה באיכות ההכשרה המקצועית של הנהגים, ותאפשר לרכבת מוכנות מלאה לקראת אתגרי השנים הקרובות". 

יורם שמואלי, מנכ״ל חטיבת כלי טיס באלביט מערכות: ״אנחנו שמחים לרתום את טכנולוגיית האימון של אלביט בכדי לאפשר לרכבת ישראל להכשיר ולאמן נהגים בצורה אפקטיבית". 

ראש עיריית אופקים איציק דנינו מתנסה בסימולטור | צילום באדיבות רכב ישראל

איציק דנינו, ראש עיריית אופקים: "הקמת הפרוייקט החשוב הזה תורמת תרומה חשובה ומשמעותית לעיר אופקים, הן מבחינת יצירת מקומות עבודה חדשים, הן מבחינת הגדלת הכנסות הרשות והן מבחינת חיזוק תדמית העיר, כעיר משמעותית ומובילה בנגב המערבי. שיתוף הפעולה שלנו עם רכבת ישראל הוא הדוק ורחב, ועומדים לפנינו עוד שני פרוייקטים רחבי היקף. הראשון – הקמת מתחם סמוך לתחנת הרכבת בהיקף בנייה של 20 אלף מ"ר, בעירוב שימושים יוצא מן הכלל של תעסוקה, תרבות והקמת מתחם מגורי סטודנטים. הסטודנטים יוכלו לקבל במתחם מענה לכל צורך, החל ממגורים, דרך תעסוקה, מקומות בילוי, ותחבורה נגישה באמצעות הרכבת למכללת ספיר ולאוניברסיטת בן גוריון. המתחם ישרת כמובן גם את תושבי העיר, ואת תושבי המועצות האזוריות. פרוייקט נוסף שאנו מקדמים הוא מסוף המטענים לפריקה וטעינה מנמלי הים, אשדוד וחיפה - וההיפך, שיוקם בסמוך לתחנת רכבת. יש לא מעט חברות הפועלות בעיר וכאלה שיגיעו בעתיד לאופקים, שימתינו בשמחה לפתיחתו של מסוף המטענים הזה. אני מודה להנהלת הרכבת על הפרוייקט נהדר זה ועל שיתופי הפעולה החשובים של רכבת ישראל באופקים. ניסיון מוצלח זה, מעודד ומחייב אותנו במאמץ, ליצור פרוייקטים מבורכים נוספים גם בעתיד". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e5ac770f-e9ad-4267-80c6-a974f8573277','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה