רכבת ישראל החלה בהנחת המסילות לחיבור נמלי הים החדשים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a6277471-eb35-4de2-ac3a-f37e73e23001','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a6277471-eb35-4de2-ac3a-f37e73e23001','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

לצד המאמצים הרבים להמשך הרציפות התפקודית של רכבת ישראל לטובת צרכי הביטחון ושמירה על חוסנו של העורף, ממשיכה רכבת ישראל לפתח ולקדם פרויקטים אסטרטגיים רבי חשיבות.

צילום באדיבות רכבת ישראל לאחרונה החלה רכבת ישראל בהנחת המסילות החדשות שיהוו חיבורים רכבתיים אסטרטגיים לשני נמלי הים החדשים של ישראל, באשדוד ובחיפה, לצד פיתוח, הרחבה והכפלה של קווי המסילות הראשיים באזור פלשת, אשקלון, אשדוד, רחובות ולוד.

מיזם מסילת נמל הדרום המבוצע על ידי רכבת ישראל כולל עבודות נרחבות להקמת חיבור מסילתי לנמל הדרום, חיבור שיאפשר שינוע סחורות באמצעות רכבות משא הישר מהנמל. המיזם כולל הקמת מסילה באורך של 2.2 ק"מ מתחת לפני השטח, שני חדרי סלולר לטובת מערכת הקשר הרכבתית GSMR, מעבר הולכי רגל ואופניים מעל תוואי המסילה, ופיתוח נופי סביב המסילה והתשתיות השונות.

הקמת מסילה זו תאפשר שינוע רכבתי מהדרום שיסייע בפתיחת צוואר הבקבוק הלוגיסטי שמייצרת הובלה באמצעות משאיות, וכן תתרום ישירות להורדת יוקר המחיה של סחורות, שכן השינוע הרכבתי משתלם הרבה יותר מאשר שינוע באמצעים תחבורתיים אחרים. הפרויקט שאומדנו 246 מיליון שקלים צפוי להסתיים במהלך שנת 2024.

מיזם מסילת נמל המפרץ המבוצע על ידי חברת נמלי ישראל במסגרתו רכבת ישראל מבצעת את תשתיות המסילה העליונות לצד מערכות איתות ותקשורת, כולל מסילה נוספת שתאפשר שינוע רכבתי ישירות מהנמל ותתרום לשיפור מערך שינוע הסחורות הלאומי. העבודות על המסילה, שנמצאות כרגע בשלבי ביצוע מתקדמים, כוללות 5.5 ק"מ מסילה שיצאו מגשר פז כחלק ממסילת החוף, עד לשער הכניסה לנמל המפרץ, כולל תחנה תפעולית, וכן עבודות על מערכות איתות ותקשורת הנדרשות לצורך החיבור המסילתי.

המיזם מתבצע בשלושה שלבים שונים. השלב הראשון כולל הקמת גשר מעל נחל סעדיה להנחה של 450 מטר מסילה, הקמת שלושה מפלגים, וכן מעבר תת קרקעי שנבנה מתחת לכביש 22. שלב זה, שכולל גם התקנת מערכות תקשורת, הושלם ונמצא בתהליך של מסירה לרכבת ישראל על ידי הקבלן. השלב השני כולל הקמת גשר רכבת מעל נחל קישון ובימים אלו מתבצעות עבודות להקמת המבנה העליון של המסילה, בעוד הקמת המבנה התחתון של המסילה הושלם. השלב השלישי כולל הקמת מבנה שליטה ובקרה שהושלם כולל עבודות פיתוח, ונמצא גם הוא בשלבי מסירה ראשוניים לרכבת ישראל. אומדנו של הפרויקט הינו כ-100 מיליון שקלים והוא צפוי להסתיים בתחילת שנת 2025.

הכפלת מסילת רחובות-פלשת הינו פרויקט נוסף שמקדמת רכבת ישראל במטרה לשפר משמעותית את השירות הרכבתי לאזור הדרום והשפלה. הפרויקט נמצא בימים אלו בהליכי ביצוע מתקדמים וכולל הכפלת המסילות באזור אשקלון, אשדוד, רחובות ולוד לצד השלמת התקנת מערכות החשמול עליהן, במטרה לאפשר הפעלת רכבות חשמליות, חדישות וירוקות לסביבה.

עם סיום הפרויקט שאומדנו כ-470 מיליון שקלים וצפוי להסתיים בחילת שנת 2025, תגדל תדירות הרכבות החשמליות המופעלות מאזור הדרום והשפלה, ותשודרג החיבוריות הרכבתית אל אזור המרכז והצפון, לצד חיבורים מסילתיים לפרויקטים המבוצעים כיום ברחבי הארץ כגון המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6cac5805-5de8-4553-8d1c-9877db8c443a','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה