רוביק מחה, המדינה התעלמה: חמישה יישובים חדשים יוקמו בסביבת באר שבע



המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה הקמת חמישה יישובים חדשים באזור בקעת ערד, בקרבת שטח בירת הנגב. בעוד רוביק בעברו התנגד נחרצות לנושא, עוד רבים באזור מצטרפים אליו: ''במקום לחזק את האזורים המוחלשים – המדינה פועלת ממניעים נסתרים''

קרדיט - תנועת אור

המועצה הארצית לתכנון ובניה, בראשות יו״ר המועצה ויו״ר מטה התכנון הלאומי הרב נתן אלנתן, אישרה השבוע (שלישי) להפקדה את תמ"א 4/14 העוסקת בהקמת ישובים באזור ״בקעת ערד״. במסגרת התמ״א יוקמו חמישה יושבים חדשים, שלושה לציבור הכללי, ישוב לחרדים וישוב לבדואים.

על פי ההודעה, היישובים יוקמו מערבית לעיר ערד וצפונית לכביש 31, אזור בקעת ערד, ובחלקו המזרחי של מטרופולין באר שבע. יו״ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "המשך מדיניות מטה התכנון לאומי להפרחת ההתיישבות בנגב ודרום הארץ, במגורים, תעשייה ותשתיות לכלל הציבור מתקדמת בקצב טוב וע״פ התוכניות. הקמת חמשת הישובים החדשים שיהיו ישובים כפריים הם צעד נוסף וחשוב בכיוון זה".

מדובר בהודעה דרמטית למדי, זאת לאור העובדה שראשי רבים באזור התנגדו נחרצות למהלך במרוצת השנים. אחד מהם הוא רוביק דנילוביץ', שהתבטא בנושא לא אחת וטען בעבר מעל מספר במות כי אין כל הגיון בבניית יישובים חדשים, בעוד הערים והיישובים הקיימים לא מתוחזקים מספיק. במהלך כנס של הארגון ''מגמה ירוקה'' שהתקיים ב-2015 באוני' בן גוריון, טען רוביק בנוסף: ''זו שערורייה, מה כבר גמרנו עם כל הבעיות בישובי הקבע, שנמצאים פה?".

קרדיט - באר שבע נט

הבוקר, עם ההודעה בדבר הקמת היישובים, גם במגמה ירוקה התנגדו למהלך. מנכ"ל מגמה ירוקה, אלעד הוכמן, מסר: "ממשלת ישראל פועלת נגד תושבי הנגב. ההחלטה על הקמת יישובים חדשים היא בניגוד גמור לדעת גורמי המקצוע ותפגע בתושבי דימונה, ירוחם, ערד, באר שבע ובאוכלוסייה הבדואית. במקום לחזק את האזורים המוחלשים – המדינה פועלת ממניעים נסתרים כדי להקים יישובים חדשים לעשירים בלבד. מנהל התכנון ומשרד האוצר כבר הוכיחו מספר פעמים כי הקמת יישובים חדשים באזור הנגב היא תהליך יקר פי 5 מחיזוק הערים הקיימות. מעבר להשלכות החברתיות והכלכליות הקשות, המהלך יפגע בתחבורה ובסביבה. אנו קוראים למדינה לעצור את ההחלטה לפני שיהיה מאוחר מדי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה