"רואים את הנגב מתמוסס לנו בין הידיים"

$(function(){setImageBanner('ae8eed93-3a49-4620-9463-8007f927602f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

"הוועד להצלת הנגב" הינו ארגון א-פוליטי ששם לעצמו למטרה לזעוק את זעקתו של הנגב ולהילחם בתופעת הפשיעה באזור. בימים אלו עובדים במרץ חברי הארגון ופועלים בחזיתות שונות: מפגשים עם שרים, קידום חקיקה, מחאות, וצעדות.

צילום: באר שבע נט

"אנחנו לא מוותרים על העתיד של הילדים שלנו, באנו לקחת את הגורל שלנו בידיים". כך אומר אלמוג כהן, יושב ראש הוועד להצלת הנגב, תושב אופקים ובעל עסק בבאר שבע. הוועד להצלת הנגב הוקם כארגון א-פוליטי וללא מטרות רווח של תושבים מהנגב, ונועד לחלץ את הנגב מבעיית חוסר הביטחון האישי. "תושבי הנגב בדואים ויהודים, כולנו הורים, אחים, סבים וסבתות מודאגים, שרואים את הנגב מתמוסס לנו בין הידיים. יצאנו למלחמה ללא פשרות, על הבית ועל ביטחון הנגב. לא נקבל את מר גורלנו ולא נשב בחיבוק ידיים. יהודים ובדואים, שאינם מוכנים לקבל את קרטלי הפשע, הפרוטקשן, האונס, הירי ברחובות, הנסיעה הפרועה בכבישים והטרור".

לאחר המקרה של אונס הילדה בת ה-10, אלמוג הבין כי הוא לא יכול עוד לעמוד מנגד מבלי לעשות דבר. יחד עם אזרחים מודאגים נוספים הקים את הוועד להצלת הנגב, ומאז הם פועלים בנחישות על מנת להחזיר את הביטחון לתושבי הנגב. שרים וחברי כנסת מכלל הקשת הפוליטית נפגשו עם חברי הוועד כחלק מסדרת פגישות עם אישי ציבור בנושא הריבונות בנגב, וביום ראשון האחרון נפגשו חברי הוועד עם השר לביטחון פנים. בפגישה ביקשו נציגי הנגב לחזק את ידי המשטרה ולוודא כי בימים מתוחים אלה, לא ישכחו לדאוג לביטחון הנגב ותושביו. 

"היה לנו חשוב לוודא כי עדיין מבינים את המשימה הלאומית העומדת בפנינו", אמר בתום הפגישה אלמוג. "אנחנו רגילים שכאשר ישנה פעילות אכיפה מוגברת במקומות אחרים, שוטרי הדרום נקראים למשימה ונדרשים לתגבר גזרות אחרות בארץ. כך קורה שכל פעם שהמתיחות בירושלים מגיעה לשיא- פחות שוטרים פועלים בנגב ואנו מופקרים לידי העבריינים".

יוסי נחמן חבר הוועד מספר לנו: "התחושות קשות, הנגב מופקר ואנחנו נמשיך לפעול על מנת לשנות את המציאות". לפני כשבועיים הוועד להצלת הנגב קידם פעולת מחאה מחוץ לביתו של שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, שם הציבו חברי הוועד מיצג של בובה עם שמלה לבנה ועליה הכיתוב באדום "די להיתמם, הנגב מדמם". המיצג נועד להשמיע את זעקתה של הילדה בת ה-10 שנאנסה באכזריות, ולמחות על כך ששני סייעני האונס שוחררו לחופשי.

צילום: הוועד להצלת הנגב, מיצג מחאה

עידן נחמני (34), תושב באר שבע, מספר על אירוע שקרה לו בליל יום ג' האחרון: "ממש בסמוך לאצטדיון, קצת אחרי כיכר פרידמן, הגיח מאחורי רכב שנצמד אלי עם אורות גבוהים ברמת סינוור. זזתי עם הרכב הצידה כדי לתת לו לעבור. הרכב התקדם מעט לפני וחסם אותי, הפעיל אורות מצוקה, נפתחו 2-3 דלתות ומשם יצאו בני מיעוטים בצעקות ורעש וניסיון להוציא אותי מהרכב. למזלי הרכב עמד יחסית רחוק ממני כך שהיה לי מרווח תמרון לחזור לכביש ולברוח משם. הם חזרו לרכב והחלו במרדף אחריי בערך עד לצומת 'דוד אלעזר', שם פניתי שמאלה והם החליטו לעזוב אותי".

"התחושה היא של חוסר ביטחון מוחלט. אם זה היה קורה במרכז או בצפון זה היה מטופל אחרת. באמת חורה לי, זה עצוב להגיד את זה אבל לדעתי הצלחתי לפעול במהירות כזו כי המוח מתורגל לסיטואציות כאלה בעיר הזאת" מספר עידן. "בן אדם אלים צריך להיות מאחורי סורג ובריח, מה שהכי מטריד בסיטואציה שיש תחושה שעד שלא יקרה אסון לא יעשו כלום". למרבה הצער, לאחר שפרסם עידן פוסט על המקרה קיבל תגובות הזדהות רבות מתושבים שחוו מקרים דומים. בשבועות הקרובים ימשיך הוועד להצלת הנגב לקדם פעולות חשובות וביניהן צעדת מחאה יחד עם בני נוער והגשת עתירה לפרקליטות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה