"רואה את הנגב כשטח אימונים ולא כעתיד המדינה"
02.12.20 / 17:05
לפני ההכרעה: הוצבו שלטי ענק בדרום ובצפון נגד הקמת נמל תעופה בעמק יזרעאל ובעד הקמתו בנגב
תושבי העמק והנגב ממשיכים להיאבק נגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל, תוך ניסיון שכנוע המתנגדים היחידים שנותרו - חיל האוויר והרמטכ"ל אביב כוכבי - במטרה להעביר את שדה התעופה הבינ"ל מהעמק לנבטים שבנגב.
כחלק ממאבקם הוצבו בערים מרכזיות בצפון ובדרום שלטים נגד בניית שדה התעופה בעמק ובעד הקמתו בנגב. בשבועות הקרובים, שרת התחבורה, מירי רגב תגיש את המלצותיה לראש הממשלה היכן יבנה שדה התעופה הבא "צה"ל מוביל אותנו לכאוס תעופתי, רואה את הנגב כשטח אימונים ולא כעתיד המדינה".
לטענת התושבים, ההתנגדות של הרמטכ"ל כוכבי מונעת את פיתוח הנגב ומובילה להרס עמק יזרעאל ופגיעה אדירה בתושבי האזור. בנוסף טוענים אנשי ביטחון וכלכלה כי התנגדות חיל האוויר וצה"ל הינה טעות אסטרטגית המונעת משיקולי נוחות וכסף בלבד.
מומחים ומחקרים מוכיחים כי אין הגיון כלכלי, תכנוני, סביבתי ובריאותי בהקמת השדה בעמק יזרעאל. חוות דעת כלכליות שהוכנו עבור מטה המאבק מראות כי עלות הקמת השדה בעמק יזרעאל יקרה ב-18 מיליארד שקל מהחלופה בנבטים. כמו כן, בדו"ח מציינים הכלכלנים כי הקמת שדה תעופה בנבטים תוביל לתועלות משקיות לנגב בסכומים של מעל 35 מיליארד שקל ויצירת מעל 30,000 משרות חדשות בתחומים מגוונים.
חיל האוויר טוען מנגד כי שדה תעופה בנבטים יפגע באזור האימונים של בסיס אחר סמוך. "את טענת חיל האוויר על פגיעה באזור האימונים של בית הספר לטיסה ניתן לפתור בעלות שולית ביחס לתועלות האדירות למשק ולנגב בפרט" סיפר סא"ל במיל', גיל דייגי, ממטה המאבק.
רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור השותפים למאבק: "אנחנו פועלים לקידום הגליל והנגב במידה שווה. במקרה הזה יש יתרון מובהק לישימות הקמת שדה התעופה בנבטים. שכן הוא הותאם מראש והושקעו בו כספים רבים להתאמה אזרחית. גישת צה"ל תוביל לכאוס תעופתי בהתנגדותו לנבטים. התעקשותו על רמת דוד תוביל לעיכובים של עוד שני עשורים בהקמת שדה התעופה ואילו בנבטים ניתן להפעיל שדה תעופה תוך שנים ספורות".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]