ראש העיר דנילוביץ': "גם אני כואב מאוד את המצב, בדיוק כמוכם התושבים".

$(function(){setImageBanner('2331fefa-5edc-4523-858a-d8de373f5aee','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לאחר גל אירועי פגיעה בביטחון האישי של תושבי ותושבות העיר, ראש העיר רוביק דנילוביץ' פונה לציבור בהודעה בה מתייחס למצב בעיר, מביע הזדהות עם תחושות הציבור ומסביר על התהליכים שקורים מאחורי הקלעים.

אות מנהיגות פורצת דרך לשנת 2020 לרוביק דנילוביץ' | צילום באדיבות עיריית באר שבע

רוביק דנילוביץ': "תושבים יקרים, רגע לפני כניסת השבת, חשוב לי לעדכן אתכם: נושא הביטחון האישי (במדינה בכלל ואצלנו בפרט) דורש טיפול שורש יסודי ורב מערכתי. טיפול אמיתי, לא באמירות מהבטן, אלא בתכנון מהראש, יחד עם כל הגורמים שנושאים באחריות. אנחנו כעיר, לא מחכים לאחרים (גם אם הם נושאים באחריות המלאה לביטחוננו האישי), אלא פועלים לגיבוש מודל עירוני שישלים את מה שכוחות הביטחון אמורים לבצע.

אז בחודשים האחרונים, אני מקיים ישיבות עבודה עם גורמים ביטחוניים שונים ועם אנשי מקצוע בתחום הביטחון והמודיעין (בשירות ציבורי פעיל ובדימוס/במילואים), וביחד עם סטארט אפיסטים וחברות טכנולוגיה, אנו מנסים לפתח תוכנות יחודיות/אפליקציות ומצלמות חכמות (כל דבר שיכול לתת ביטחון רב יותר במרחב הציבורי).

יזמנו הצעות יחודיות להעסקת כוח אדם מיומן בתחום הביטחוני והגשנו לאישור משרדי הממשלה הרלוונטיים (גם זה נתון לאחריותם ולהסכמתם). בתאום ובשיתוף עם משטרת ישראל (המחוז ותחנת באר שבע) אנחנו פועלים להקמת עוד מספר תחנות משנה (תחנות מאויישות של משטרה) בשכונות ברחבי העיר, כדי שתהיה פריסה טובה יותר שתיתן מענה זמין ומהיר (בימים אלה אנו מגייסים לטובת הקמתן של תחנות המשנה סכומי כסף גדולים מאוד). החלה נוכחות קבועה של שיטור עירוני בפארק נחל באר שבע ואכיפה מאסיבית נגד פורעי חוק (שכוללת החרמת כלים ממונעים ובעלי חיים שעלולים לסכן את הציבור).

בשיתוף עם התושבים המעורבים והאיכפתיים שלנו, יזמנו (כרגע בהירתמותם של תושבי השכונות ״רמות״ ו״כלניות״) את הקמת ״משמר השכונה״: מתנדבים מקרב האזרחים (תושבי העיר) יחד עם שוטרים ופקחים, שמסיירים בתוך השכונות בשעות הלילה, כמו גם שיתוף עם ועדי פעולה איכפתיים מקרב התושבים (מספר דיונים כבר התקיימו והם יתורגמו לתוכניות פעולה).

גם אני כואב מאוד את המצב, בדיוק כמוכם התושבים. אחרי הכל זו השליחות הציבורית שבחרתי לעצמי כמפעל חיים. אבל אני יודע שהתפקיד שלי הוא לא רק לצעוק, לזעוק ולהפגין. התפקיד שלי כמנהיג שלכם, הוא גם להציג למדינה תוכניות ויוזמות, להניע אותה לפעולה אקטיבית, על מנת שלא תהיה פאסיבית. אתם מכירים אותי כבר הרבה שנים, אני לא שולף מהמותן ו״יורה״ הצהרות לא מבוססות, רק כדי לרצות אתכם. זה שאני לא מגיב על כל פוסט ברשתות, זה לא אומר שאני חלילה מתעלם. אני במקרים כאלה חייב לגלות קור רוח ולפעול (לא דרך הרשתות החברתיות) ישירות מול הגורמים שנושאים באחריות-בממשלת ישראל ובמשטרת ישראל.

תפקידי (בטח באמון המוחלט ובשקיפות שיש בינינו) הוא להסתכל למציאות המורכבת, הממש לא פשוטה, בעיניים ולומר את האמת. ועכשיו לתכל׳ס: אנחנו נציג בעוד מספר שבועות תוכנית עירונית יחודית, שמטרתה תוספת והעצמה של ביטחון במרחב הציבורי. אני מבטיח שנעשה כל מאמץ ונפעל בנחישות, לא נחסוך מאמצים ונשקיע משאבים. במשך הזמן, תוכלו גם לראות וגם לחוש את הדברים (בדיוק כפי שראיתם את כל הפרוייקטים והמיזמים ברחבי העיר צומחים, מבשילים והופכים למציאות שמשנה את פניה של העיר שלנו).

אין לי מטה של קסמים ולא פתרונות מידיים - אני חייב להיות כן וישר אתכם, לומר תמיד את האמת. כאשר נבחרתי לראשות העיר לא הוגדר לי שבסמכותי לטפל בנושאים כמו: ביטחון כללי (מלחמות) וביטחון אישי (פשיעה ועבריינות) ובכל זאת, אני וחבריי נכונים ומחוייבים לקחת חלק באתגר (גם אם זה דורש זמן ואורך רוח). נולדתי כאן וממש אין לי כוונה לוותר על העיר ועל הנגב. זו העיר שלי, זו העיר שלנו! שבת שלום ובשורות טובות לכולם, אמן".

יוזמת ראש העיר להעסקת יוצאי יחידות קרביות- הכרזה בלבד?

כזכור, בתחילת חודש יוני יצא רוביק דנילוביץ' בהצהרה על יוזמה להעסקת יוצאי יחידות קרביות למשימות אבטחה ברחבי העיר. במכתב שהופץ ב1.6 נכתב: "לשמחתי, מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, השיב בחיוב ליוזמה שהעליתי וכעת אני בדיונים בנושא עם שר האוצר, ישראל כץ, ועם אנשי אגף התקציבים באוצר כדי לשכנע אותם לאשר את ההצעה". מתחקיר מערכת באר שבע נט שבוצע לפני כחודש מול הגורמים במשרד האוצר עלה כי הם אינם מכירים בהצעה. לאחר בדיקה נוספת מול עיריית באר שבע בנושא, הגורמים במשרד האוצר הכירו בהצעה והודיעו כי "ההצעה עדיין בבדיקה". 

אם אפשר בפארק נחל באר שבע, אפשר גם במקומות אחרים

דיווחים רבים נשמעו בשבועות האחרונים על הגברת אכיפה בפארק נחל באר שבע, וכפי שציין רוביק בדבריו: "החלה נוכחות קבועה של שיטור עירוני בפארק נחל באר שבע ואכיפה מאסיבית נגד פורעי חוק (שכוללת החרמת כלים ממונעים ובעלי חיים שעלולים לסכן את הציבור)". כמובן שמדובר בעשייה מבורכת, אך עולה השאלה, האם פארק נחל באר שבע הוא נקודת התורפה האמיתית של העיר? האם בעלי החיים "המסוכנים" הם אלו הפוגעים בביטחון התושבים? והאם, פארק נחל באר שבע מהווה סכנה גדולה יותר מסימטאות העיר החשוכות?

ההודעה על נוכחות קבועה של שיטור עירוני בפארק, מוכיחה שיש כוח אדם, יש משאבים, רק צריך להפנות אותם לנקודות התורפה האמיתיות של העיר (למרות שלא הושקעו בהן מיליוני שקלים). 

מאז ההכרזה של ראש העיר ב-1.6 על היוזמה, דווחו במערכת באר שבע נט עשרות מקרים של פגיעה בביטחון האישי של תושבי ותושבות העיר, פגיעה בעסקים וגניבת רכוש. בחודש האחרון חלה עלייה משמעותית במקרי הפשיעה המדווחים ברשתות החברתיות, ביניהם 4 פוסטים וויראלים שטלטלו את הרשת בהן בנות העיר סיפרו על מקרי הטרדה שחוו בעיר. עם זאת, ייתכן כי קורים עוד מקרים רבים שאינם מדווחים, ובינתיים, עד שממשלת ישראל והרשויות יתעוררו, תושבי ותושבות העיר ייאלצו להמשיך להסתובב בתחושת חוסר ביטחון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('cd409ae2-8034-42ee-8337-1ef5f50c4171','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה