ראש האופוזיציה בעיריית באר שבע - "חב"ד יצרו מצב שבו במקום להיות אהודים, אנשים לא אוהבים אותם''

$(function(){setImageBanner('3c9735a0-06f8-4534-b1b9-894f6f35fe73','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

דברים אלו נאמרו במהלך ישיבת המועצה האחרונה, במהלכה העלה לסדר היום ראש האופוזיציה, משה ינאי, את אחת מהמחלוקות הכי חמות שמתרחשות כעת בעיר. ומה היה לרוביק להגיד בנושא?

חברי מועצת העיר. קרדיט - עיריית באר שבע

ביום רביעי האחרון התכנסה מועצת העיר באר שבע לישיבת המועצה החודשית. במהלך הישיבה, הועלו בפני חבריה מספר הצעות לדיון אשר הובילו לוויכוחים בין הקואליציה לאופוזיציה. אז בין ברכות יום ההולדת ושאר ההצעות השונות, התפתח דיון חשוב במיוחד - על צביונה הדתי של העיר באר שבע.

ההצעה בשמה הרשמי עסקה ב"השתלטות תנועת חב"ד על העיר באר שבע". מי שהעלה את הדיון לסדר היום הוא ראש האופוזיציה - משה ינאי, אשר זוהי לא הפעם הראשונה בה עוסק חבר המועצה הוותיק בנושא. "זאת הפעם השנייה שאני נוגע בזה, ואני רוצה להבהיר שאני לא נגד התנועה ואני מעריך את פועלם בכל העולם.'' אמר ינאי בפתח דבריו. 

כזכור, לפני מספר חודשים העלה ינאי לדיון בפני מועצת העיר טענה כי תושבי שכונת פלח 5 מודרים באופן דרסטי. לטענתו, תושבי השכונה החדשה שילמו מכספם האישי על מנת להקים בית כנסת שיתאים לצביון הספרדי של התושבים. בפועל, טען ינאי, מי שזכתה במכרז על יישוב מבנה בית הכנסת היא לא אחרת מתנועת חב"ד בעיר, בעוד תושבי המקום מצאו עצמם מתפללים באוהל מאולתר שהוקם בזמנו באישור העירייה. בזמנו, טענו התושבים כי תנועת חב"ד אינה תואמת לרצונותיהם הדתיים. בעקבות כך, העלה ראש האופוזיציה בפני חברי המועצה בקשה לבחון את הנושא לעומק, בעוד בקהל עצמו אף ישבו תושבי פלח 5 אשר הגיעו להשמיע את קולם.

וביום רביעי האחרון, החליט ינאי להעלות שוב את הנושא השנוי במחלוקת לדיון, זאת לטענתו בעקבות תלונות של תושבי שכונת רמות על מקרה דומה בו מחזיקה התנועה בבית כנסת שלא מתאים לרוח הדתית של תושבי המקום - ''אני לא אוהב את המצב שבו יש השתלטות לא נכונה. אני יכול לבוא ולהגיד את משנתי, אבל אני לא יכול להאדיר אזרחי שכונות. אז אם מקימים מוסד כזה או אחר, צריך לתת לאנשי השכונה לנהל את זה בהתאם לרוחם. לחב''ד יש סגנון מסויים, ולא כולם מתאימים לו.''

עוד הוסיף ינאי - ''תושבים פונים אליי עם צרות שנוגעות לכל העיר. ואני חושב שצריך להוציא משאל, כי העניין הזה דורש בדיקה. הם (חב"ד) יצרו מצב שבו במקום להיות אהודים, הרבה מאד אנשים לא אוהבים אותם.'' לסיום פנה ינאי ישירות לרוביק דנילוביץ' וביקש - ''אני מבקש שאת כל נושא ההקצאות לגבי בתי כנסת ומקומות דת, אם היה ויש, צריך לתת לתושבי השכונה ולא לגוף כזה או אחר. אני מבקש לעצור את הדבר הזה ולעשות בדיקה חוזרת.'' כמו כן, ינאי ביקש לבדוק ''ביסודיות שלא יהיה מרמור בקרב התושבים''.

למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. קרדיט - יאיר שושן

בתגובה לטענות הרבות שהועלו בידי ינאי, הגיב רוביק דנילוביץ' - ''יש פה בעיר קהילות רבות ומגוונות, וחב"ד היא אחת מהן'' אמר רוביק והוסיף - ''יוכלנו לראות כיצד שהרב משה נרצח בפיגוע בחודש שעבר, הם חיזקו אחד את השני. אז למזלנו באר שבע התברכה בכל הנוסחים האפשריים וצריך לתת פה לכל אחד את המקום שלו, כי ככה בונים קהילה. אין לי נתונים כמה הוקצה ולמי, אבל אני מאמין שהעיר שומרת על איזון הוגן.'' רוביק אף טען, כי ''נתנו לעמותה מקום לתפילה, ואף הקצנו להם קרקע וזה יגיע לוועדה הראויה.'' מי שחיזק את ראש העיר הוא חבר המועצה, מוטי בן יהודה שאמר - ''התושבים רוצים שם בית כנסת חב"ד.'' כמו כן, גם מחזיק תיק הרווחה גדי מזוז, אמר - "אני בקשר עם שתי הקהילות. בזמנו עשינו פשרה בין חב"ד לבין קהילת הצעירים. אי אפשר להשאיר 150 משפחות שקנו מכספם בית ללא כלום.''

מחזיק תיק הרווחה בעירייה, גדי מזוז. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')


נראה כי המחלוקת הקשה אודות מוסדות הדת בעיר רחוקה מלהסתיים. אנחנו בבאר שבע נט נמשיך לעדכן ולדווח בנושא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1c4a5863-b598-4c09-865b-de722da389ca','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה