"ראשי הנגב חייבים להפעיל לחץ על הממשלה בענין הקמת קריית המודיעין בליקית"

$(function(){setImageBanner('dce8fb2a-3df7-47e0-adb3-a913ae192404','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

שר הבטחון לשעבר אביגדור ליברמן "ישראל ביתנו" בסיור בנגב: "ראשי הנגב חייבים להפעיל לחץ חזק יותר על הממשלה בענין הקמת קריית המודיעין בליקית. ד"ר לוצאטו שמובילה את המאבק: "שוקלים צעדים משפטיים לאלץ הממשלה לפעול"

המאבק הציבורי למען פתיחת מעטפות המיכרז להקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב – הולך ותופס תאוצה. אחרי שבשבוע שעבר שני חברי כנסת, יעקב מרגי מש"ס ואלכס קושנר מ"ישראל ביתנו" הגישו לשר הביטחון וראש הממשלה החלופי בני גנץ שאילתות בנושא.

יו"ר העמותה "ישראל למען הנגב" הפועלת בשנתיים האחרונות להפעלת לחץ ציבורי על משרד הביטחון וממשלת ישראל בנושא הקמת קריית המודיעין בליקית, הד"ר אסתר לוצאטו, אומרת כי יותר ויותר אנשים מתקשים לקבל את התנהלות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, המוביל את ההתנגדות למעבר המודיעין לליקית בנגב. 

ד"ר אסתר לוצאטו | צילום: יורם רשף

"איך יכול להיות שבגלל מסילת רכבת באורך שבעה וחצי קילומטרים שנחוצה כדי להוביל את חיילי המודיעין מהמרכז ללב הבסיס בליקית – מעכבים שוב ושוב פרויקט לאומי אדיר שעבר את כל תהליכי האישור והרגולציה במשך כמעט 20 שנה", תוהה הד"ר אסתר לוצאטו. לדבריה מתקרב הרגע שבו תושבים ופעילי ציבור בנגב, בתיאום עם ראשי הרשויות בנגב יפנו גם לערכאות כדי להבטיח שההליך המתוכנן של פתיחת מעטפות המכרז והכרזה על החברה הזוכה בהקמת קריית המודיעין בליקית – יצא אל הפועל לאלתר.

עוד מוסיפה ד"ר לוצאטו: "הסוגיה מונחת עכשיו על השולחן של שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר ישראל כץ. לאשר, לקדם ואף לזרז את סלילת קו הרכבת מאזור באר-שבע או להבים לעבר ליקית כדי שבעוד חמש שש שנים כאשר הבסיס יעמוד על תילו – תהיה רכבת מהירה וזמינה לטובת חיילי המודיעין והנגב יוכל לזכות בפרויקט חיוני ומשנה מציאות ממש". 

גם שר הביטחון לשעבר חה"כ אביגדור ליברמן ממשיך לתקוף את הממשלה על גרירת הרגליים בסוגיית העתקת המודיעין מפי גלילות לליקית שבנגב. בסיור בירוחם שב ליברמן וקבע כי כמי שהוציא בשמנו את המכרז לדרך הוא קובע שלא מדובר רק בפרויקט בטחוני אלא בפרוייקט לאומי :  ליברמן: ״אם מדברים על הכלכלה באופן כללי ועל משבר כלכלי חריף, הפתרון האחד והיחיד הוא השקעה ציבורית מסיבית בפרויקטים בתחום התשתיות. אני מצפה שקודם כל אותם פרויקטים שאושרו בעבר, כמו למשל התוכנית למיגון הצפון והעברת קרית המודיעין לאזור ליקית, יתבצעו כבר בימים הקרובים. אותו דבר לגבי פרויקטים אחרים כמו למשל הכפלת כביש 90, יצירת שני נתיבים לכל כיוון, וקו רכבת מב״ש לליקית וערד. 

צילום באדיבות ישראל ביתנו

"העברת המודיעין לאזור ליקית איננה פרויקט צבאי אלא פרויקט לאומי שאמור לשנות את פני הנגב. קודם כל עצם המיקום של קרית המודיעין באזור ליקית יעזור להפסיק את ההשתלטות, או יותר נכון שוד קרקעות המדינה, ויפסיק את כל הרצף הזה של ההתיישבות בלתי חוקית. דבר שני קריית המודיעין יחד עם קריית התקשוב, אוניברסיטת בן גוריון ואזור התעשייה פארק ההייטק, הופכים את הנגב לבירת הסייבר, בירת ההייטק, של המזרח התיכון. לכן, אני מצפה מהממשלה שתכריז על הזוכה במכרז לבניית קריית המודיעין ונראה כלים כבדים בשטח כבר בחודש הקרוב. אני חושב שגם ראשי הרשויות בדרום חייבים להפעיל לחץ על הממשלה יחד עם חברי כנסת ולהתחיל בפרויקט שהוא לב ליבו של החזון להפוך את הנגב ואזור ב״ש לבירת הסייבר של מזרח התיכון". 

ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' קיים בשבוע שעבר דיון מקוון בנושא מעבר המודיעין לליקית בנגב עם שר הביטחון גנץ, עם השר מיכאל ביטון ועם המנכ"ל החדש של משרד הביטחון אלוף במיל' אמיר אשל.

בהודעה שפרסם לאחר הדיון אמר ראש העיר רוביק דנילוביץ': "השיחה התמקדה בחשיבות שבקבלת החלטה מידית, לפתיחת מעטפות המכרז ולבחירת החברה שתקים את קריית המודיעין. יש לכך השפעה מרחיקת לכת על הכלכלה בנגב, כמנוע צמיחה משמעותי לכלכלת ישראל. שמחתי מאוד לשמוע על המחויבות המפורשת של שר הביטחון כמתווה מדיניות לנושא ועל ההבנה העמוקה של משתתפי השיחה, השר ביטון והמנכ״ל אשל, שמדובר בפרויקט מחולל שינוי, כחלק מחזון מדינת ישראל לפיתוח הנגב. אני מאמין שיחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמבין את חשיבות הצעד האסטרטגי הזה לביסוסה של המדינה ושר האוצר, ישראל כץ, שמגויס כולו למהלך, תהיינה בשורות טובות וחשובות כבר בשבועות הקרובים". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('777c6ed0-a41c-4512-bce4-65f2f255f345','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה