מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי - "לא הייתה התרעה מוקדמת על הפיגוע"



ניצב המשטרה הגיב לראשונה על הפיגוע הקשה אחר הצהריים בעיר ואמר - "לא נתקלנו זמן רב בפיגוע בהיקפים כאלה''. גם מפקד מחוז דרום - ניצב פרץ עמר הגיב על האירוע

נטרול המחבל. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

מספר שעות לאחר הפיגוע המזעזע במתחם ONE בעיר, הגיעו מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי ומפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר אל זירת הפיגוע והגיבו לראשונה על האירוע הקשה בו נרצחו ארבעה אזרחים.

בפתח דבריו סיפר ניצב עמר על הפרטים הידועים למשטרה לגבי השתלשלות האירועים, היום אחר הצהריים - "היום בסביבות השעה 16:10 התקבל אירוע במוקד, בו דווח כי ככל הנראה אדם דוקר אישה באזור תחנת הדלק סונול. בהמשך קיבלנו הודעות נוספות על פעילות נוספת של דקירות. חיברנו בין האירועים והבנו שמדובר באותו האירוע''.

בהמשך תיאר ניצב עמר, שלב אחר שלב את הפיגוע הנוראי ואת מסלולו של המחבל -  ''האירוע החל בדריסה של רוכב אופניים לפני תחנת הדלק, בו נהרג הרוכב. המחבל המשיך לכיוון תחנת הדלק שם הוא פגש אישה בצד הדרך, והוא דקר אתה מספר דקירות. לאחר מכן הוא עלה לרכב והמשיך לעבר הכיכר והגיע אל החנות ופגש 3 אנשים שהגיעו לקנות, מתוכם אחת נהרגת ועוד שתיים נמצאים במצב קשה. משם הוא נכנס לרכב, התנגש ברכב במעגל התנועה, יצא מרכבו, פגש בחור מבוגר כבן 60  ודקר אותו עשרות פעמים''.

עוד הוסיף עמר - ''יש חמש קורבנות כולל המחבל. זה אירוע מצער''. עוד נשאל מפקד המחוז כיצד קרה שמי שנטרל את המחבל אלו תושבים ולא שוטרים? על כך ענה הניצב - ''נכון, האזרח החמוש היה פה, והאזרחים תמיד נמצאים לפני השוטרים. אבל בסופו של יום זמני התגובה הם טובים''.

לאחר מכן, הופנו השאלות לעבר מפכ''ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי שאמר - ''תרשו לי להשתתף בצער המשפחות ולאחל בריאות והחלמה מהירה לפצועים. מדובר בהרג של מחבל מתועב שמוכר לגורמי הביטחון. המחבל המתועב הזה ערך מסע מתועב שכולל גם דריסה וגם דקירה''. עוד הוסיף שבתאי - ''לא נתקלנו זמן רב בפיגוע בהיקפים כאלה''.

שבתאי נשאל לגבי זהותו של המחבל והאם הוא נעזר במישהו. על כך ענה המפכ"ל - ''יחד עם שירות הביטחון הכללי יש פעילויות בשטח, גלויות וסמויות, על מנת לדעת אם יש משתתפים נוספים. נכון לעכשיו הוא פעל לבד. למיטב ידיעתי לא היה לנו מידע קודם על האירוע. עוד הוסיף שבתאי - ''מסע ההרג עצמו ארך כ-8 דקות. ותוך 4 דקות מרגע הקריאה למוקד 100 גם היו פה שוטרים''. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה