צפו: האם זוהי היחידה שתשים סוף לפשיעה החקלאית בדרום?

$(function(){setImageBanner('19387c7e-3573-43e4-89d4-0d77c53e8a3d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מערך השיטור המועצתי של משמר הגבול יוצא לדרך, זאת לאחר שהיחידה הראשונה נחנכה אמש במועצה האזורית בני שמעון שבנגב במעמד השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, מפקד משמר הגבול ואורחים נוספים. שוטרי מג"ב, יפעלו לצד פקחי המועצה בניידות משולבות ויטפלו באירועים בגזרה הכפרית בתחומי המועצות האזוריות.

קרדיט - דוברות מרחב נגביחידת השיטור המועצתי החדשה, תהיה היחידה הראשונה שמוקמת ברשויות האזוריות ברחבי הארץ. היא תורכב משבעה שוטרי מג"ב לצד ארבעה פקחים שיעברו הסמכה מיוחדת. עד היום הוקמו יחידות שיטור עירוניות בלבד ב- 74 ערים בישראל.

ההחלטה על הקמת יחידות השיטור המועצתיות התקבלה מתוך רצון לתת מענה לייעול האכיפה והפיקוח במרחב הכפרי בעבירות חקלאיות, אלימות, איכות חיים במרחב. בני שמעון היא הראשונה מבין 6 המועצות האזוריות שנבחרו להוביל את הפיילוט ברחבי הארץ. לוחמי משמר הגבול הצטרפו למערך מתוך היחידות המבצעיות של מג"ב.

היחידה, תורכב מניידות משולבות של שוטר מג"ב ופקח בשירות המועצה, שיפעלו לצמצום ולמניעה של תופעות פשיעה חקלאית, עבירות אלימות ועבירות איכות חיים. במסגרת תגבור הכוחות שיפעלו במרחב הכפרי, בשלב הראשון משמר הגבול והמועצות האזוריות יקימו 6 יחידות שיטור בצפון ובדרום. לפיכך, צפוי השיטור המועצתי של מג"ב להתרחב גם למועצות מרחבים מעלה יוסף, מרום גליל, לכיש, שדות נגב כשהמטרה היא להמשיך ולהרחיב את הפרויקט לכל הארץ.

במקביל לחניכת היחידה חדשה, עשרות שוטרי מג"ב ופקחים שאותרו על ידי המועצות ומערך היישובים של משמר הגבול נמצאים בעיצומה של הכשרה שבסופה עתידים לאייש את היחידות שיוקמו. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "היום אנו בונים את הקומה הראשונה בבניין רב קומות, שתכליתו, חיזוק הביטחון האישי ומתן שירותי משטרה איכותיים לתושבי המועצות האזוריות, כאשר הראשונה שבהן היא מועצת בני שמעון עם נופיה הפראיים, המרחבים הגדולים ואתגריה הביטחוניים והפליליים. בשנים האחרונות הפך מג"ב את המאבק בפשיעה החקלאית למומחיות של ממש.''

מפכ"ל המשטרה, אמש. קרדיט - דוברות מג"ב

עוד הוסיף שבתאי - ''סיכלנו כנופיות רבות שהסבו נזקים של מיליוני שקלים לחקלאים והורדנו את הפשיעה החקלאית בעשרות אחוזים. לצד הפעילות המתוחכמת אנחנו לא מוותרים גם על פעילות מול גנבי התוצרת המזדמנים, שהופכים עוד שקית ועוד שקית להפסדים כבדים לחקלאים. היום החזון הופך למציאות עם הקמתו של השיטור המועצתי הראשון. הוא יהיה הסנונית הראשונה לעוד ועוד יחידות שיטור מועצתיות שיספקו שירותים זמינים, מהירים ומקצועיים."

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "למשמר הגבול קשר עמוק עם ההתיישבות, מסורת ומורשת רבת שנים בשמירה על הביטחון במרחב הכפרי. החיל פרוס בכל המועצות האזוריות במדינה ופועל במגוון יחידות ויכולות, במערכים ביטחוניים פיזיים ומערכים מודיעיניים וטכנולוגיים. השמירה וההגנה על בעלי העסקים במרחב הכפרי והלחימה בפשיעה החקלאית יש בה ערך לאומי מהמעלה הראשונה. החקלאים היקרים הם סמל הציונות וההתיישבות, הם מוציאים לחם מן הארץ בזיעת אפם ועלינו מוטלת החובה להגן עליהם ולשמור על תוצרתם.''

''הצפת השטח בכוחות מבצעיים ירוקים, ללא ספק תסייע רבות ללחימה בפשיעה החקלאית ותשפר לאין ערוך את הביטחון האישי במועצות האזוריות. היום בשעה טובה ומוצלחת אנו זוכים לחנוך את הקמת מערך השיטור המועצתי הראשון, זוהי הסנונית הראשונה ואנו תקווה שעד סוף השנה יוקמו חמשת המערכים הבאים עליהם החליטה הממשלה ולהרחיב בעתיד את המודל לכלל המועצות האזוריות."

השר לביטחון פנים, עומר בר-לב. קרדיט - דוברות מג"ב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3439199b-9576-4989-bcc7-b91afcef494a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה