צפו: ''אדם עם עיוורון לא צריך לצאת מסניף הדואר בתחושת עלבון''
27.04.25 / 13:25
יצחק נוריאל בלקר, תושב באר שבע ועיוור בעל תעודת נכות, טוען כי הופלה וננזף על ידי עובדות סניף הדואר ברחוב רגר בעיר, לאחר שביקש לממש את זכותו לקבלת שירות מיידי. האירוע תועד והסרטון נמצא בידי המשפחה. דואר ישראל: ''בסניף מכבדים פטור מתור באופן מלא''
תקרית קשה ומקוממת התרחשה לאחרונה בסניף הדואר שברחוב רגר בבאר שבע: יצחק נוריאל בלקר, תושב העיר המוכר כעיוור ומחזיק בתעודת נכות ובתעודת פטור מתור, טוען כי נתקל בהשפלה פומבית והתנהגות פוגענית מצד עובדות הסניף, כאשר ניסה למשוך כסף מחשבונו האישי.
לדבריו של נוריאל, שהגיע לסניף כשהוא נעזר במקל הליכה לעיוורים ובמשקפיים המיועדות לבעלי עיוורון, סורב לקבל שירות – גם לאחר שהציג את תעודותיו הרשמיות. "ניגשתי לעמדת השירות וביקשתי לקבל את מה שמגיע לי על פי חוק", סיפר. "הן פשוט התעלמו ממני. אחת הפקידות אפילו צעקה עליי ללכת לקחת מספר מהעמדה האוטומטית – כשאני לא מסוגל בכלל לראות אותה כראוי, ובטח שלא להוציא מספר לבד".
האירוע, כפי שמתואר בפנייתו של נוריאל ובני משפחתו, הלך והסלים – עד שהעובדת איימה להזמין משטרה, ואף טענה כי לא תעניק לו שירות כלל. רק לאחר שזיהתה שמצולמת במצלמה שביקשה אשתו של בלקר להפעיל, לדבריו, החלה לשנות את הטון. מנהלת הסניף, שיצאה בהמשך לדבר עם נוריאל, לטענתו לא גילתה אמפתיה, והשיבה לו: "לך תוציא מספר ואם לא – תחכה עד הערב".
מדובר במקרה שאינו ראשון מסוגו עבור נוריאל, לדבריו. "בכל פעם שאני מגיע לסניף הזה אני עובר חוויה משפילה", סיפר. "הפעם החלטנו לצלם, כדי שיהיה תיעוד. זה לא ייתכן שבמדינה שלנו עיוור צריך להילחם על הזכות לקבל שירות בכבוד".
על פי חוק שירותי הנגישות לאנשים עם מוגבלות (תשע"ג – 2013), ובפרט סעיף 6, זכאי כל אדם בעל תעודת נכות, לרבות פטור מתור, לקבל שירות מיידי – בפרט כאשר מצבו הפיזי מונע ממנו להשתמש באמצעים האוטומטיים הקיימים.
משפחת בלקר דורשת כעת התנצלות רשמית וטיפול מערכתי מול הנהלת רשות הדואר. "אנחנו לא מחפשים מלחמות", נמסר. "אבל אדם עם עיוורון לא צריך לצאת מסניף הדואר בתחושת עלבון. זו לא רק הפרת חוק – זו אטימות מוסרית".
מדואר ישראל נמסר בתגובה: ''בדואר יש שירות מהיר וייעודי לבעלי פטור מתור, ומכבדים את הזכאות באופן מלא ומוקפד. מדובר בלקוח שמקבל באופן קבוע שירות אישי מעובד ספציפי שלא היה בסניף באותו היום, ושלצערנו סירב לקבל מספר לקדימות בתור בעמדת התורים כפי שעשו באותה העת כמה וכמה בעלי תעודת 'פטור מתור' שנכחו בסניף. נציין כי השיחה עם הלקוח הדרדרה לטונים לא מכבדים, ואנו מתנצלים על כך. אין שום הצדקה לאופן בו הגיבו עובדים בחוסר סבלנות, ולכן הנושא טופל מול המעורבים מיד עם קבלת התלונה, ובוצעה שיחה אישית עם הלקוח''.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]
