פרסום ראשון: סוער במועצת להבים - שישה מחברי ועדת הביטחון התפטרו במקביל

$(function(){setImageBanner('5bc15b57-b492-47b5-aaf6-c939e3411aea','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

במכתב שנשלח אל ראש מועצת להבים, טענו ששת חברי הוועדה המתפטרים כי "חלה התדרדרות קשה בתחושת הביטחון של תושבי היישוב". בין המתפטרים - שני קציני משטרה בכירים בדימוס. ראש מועצת להבים, יוסי ניסן הגיב - "זהו ניסיון מביך ומביש לקושש קולות לקראת הבחירות הקרבות''

קרדיט - שרון טל/תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

שבוע סוער עובר על מועצת להבים: ביום ראשון האחרון, הודיעו שישה מחברי ועדת הביטחון ביישוב על התפטרותם המיידית מהוועדה. במכתב שנשלח לראש מועצת להבים, יוסי ניסן, נימקו החברים המתפטרים את הסיבות בגינן החליטו בצעד כה דרמטי לעזוב את תפקידם. 

"אנו הח"מ חברים בוועדת הביטחון של היישוב, חשים אחריות רבה בכל הקשור לנושא הביטחון של היישוב ושמחים לסייע ולייעץ כול אחד ביתרונו היחסי בתחום הביטחון" כתבו חברי הוועדה - יוסי קופל, אמנון איצקוביץ, אמיל ויסמן, שלמה דרור, מאיר סגל ושלומי שטרית. עוד הוסיפו החברים - "לצערנו בתקופה האחרונה, חלה התדרדרות קשה בתחושת הביטחון של תושבי היישוב ואנו ערים לקולות התושבים". בהמשך, מפרטים חברי הוועדה את הסיבות בגינן החליטו להתפטר: "תחושתנו היא כי לא סופרים את הוועדה כלל שהפכה למעין ועדת קישוט לפרוטוקול בלבד... איננו מעודכנים או שמסתירים מאיתנו אירועים משמעותיים שקורים בישוב בזמן אמת". 

נפגשנו עם סגן ראש מועצת להבים, שלומי שטרית, לשמוע ממנו למה בדיוק מתכוונים חברי הוועדה. בשיחה עם באר שבע נט הוא מספר: "זאת פעם שנייה בשנתיים האחרונות שחברי וועדת ביטחון מתפטרים. אנחנו התפטרנו כי אין תחושה של ביטחון ביישוב". שטרית מספר על אירוע שהתרחש בשבוע שעבר בלהבים, אירוע אשר אף מפורט במכתב ההתפטרות - ''ביום ראשון שעבר, ללא כל הודעה מוקדמת החל מטר של זיקוקי דינור. בלי שישאלו ובלי שידברו''. מדובר באותם תושבים אשר בעבר כבר יצרו לא מעט בעיות ביישוב לדברי שלומי - ''אנחנו לא יודעים כבר כלום, איבדנו לגמרי את הביטחון. כל לילה אתה שומע מטח יריות מנשק אוטומטי מרהט. לפני שבוע אחד מחברי הוועדה אף מצא קליע בבית שלו. אתה לא יכול לישון בשקט''.

מכתב ההתפטרות של חברי הוועדה. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

שלומי: "אנחנו חברי הוועדה, צריכים לשמור על הביטחון בלהבים. אנשים פה רציניים, אבל הם רואים שכלום לא קורה. והוא (יוסי) יודע. אנחנו מגיעים לישיבות של וועדת הביטחון ואין שם אף אחד, רק אנחנו מגיעים. אז יוסי טוען שזה פוליטי, אבל אני שואל - מה לאיש שב"כ בכיר לשעבר (שלום שרעבי, אשר התפטר בעצמו לפני כשנתיים מוועדת הביטחון) ולפוליטיקה המקומית? התושבים חרדים שאנחנו מתפטרים בגלל המצב, אבל זה מה שיש. אנחנו לא מצליחים להתגבר על זה''. עוד טוען שטרית - ''אנחנו דורשים ממפקד תחנת רהט לתת תשובות. איך יש שם תחנת שיטור וזה מה שקורה כל לילה? למה תושבים צריכים לחיות בפחד?''

יש לציין כי לפי נתוני משטרת ישראל, כפי שהוצגו לכם כאן בבאר שבע נט - אחוז הפשיעה במועצת להבים ירד משמעותית בשנה האחרונה. מבחינה שעשינו כאן בבאר שבע נט בחודש אפריל האחרון, עלה כי המועצה הבטוחה ביותר, זאת שחוותה את הירידה המשמעותית ביותר בנתוני הפשיעה היא - להבים. על פי נתוני המשטרה, במועצה המקומית, שמונה 7,035 תושבים נרשמו עד כה בשנת 2022 - 10 עבירות שלאחריהן נפתחו תיקים במשטרה. מדובר בירידה של 19 מקרים לעומת אותה התקופה בדיוק בשנה שעברה, אכן נתונים מבטיחים. 

שלומי שטרית. להבים. צילום: שרון טל

פנינו אל ראש מועצת להבים, יוסי ניסן, לשמוע את תגובתו על המהלך הדרמטי של חברי וועדת הביטחון ביישוב שבראשו הוא עומד - ''ביטחונם האישי של תושבי להבים עומד בראש סדר העדיפויות שלי כראש מועצה. יחד עם קב"ט המועצה, עובדי מחלקת הביטחון והמתנדבים, אנו פועלים לילות כימים לקדם את הנושא בשיתוף עם גורמי הביטחון באזור''.

עוד הוסיף ניסן - ''הירידה הדרמטית של 70% במספר האירועים בלהבים, היא תוצאה של שילוב כוחות והנחישות שלנו ועם תוצאות כאלה לא ניתן להתווכח. צר לי שמניעים פוליטיים ושיקולים אינטרסנטיים מובילים גורמים מסוימים לפגוע במי שפועלים למען ביטחונם של כל תושבי להבים. זהו ניסיון מביך ומביש לקושש קולות לקראת הבחירות הקרבות. כיו"ר ועדת הביטחון היישובית, אני מבקש להודות לחברי הוועדה על כהונתם בה עד כה''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4e292153-7a12-4879-8934-8f3c49ec7d72','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה